Alla inlägg den 12 augusti 2007

Av Carola - 12 augusti 2007 20:44

Idag var det dagen D som i Barnkalas;)

Eller okey då, dagen B.


Vår 4 åring har väntat och längtat efter denna dagen i drygt en vecka nu, och hon har frågar vaaaaaarje dag om vi ska åka till kalaset. Hon har tjatat så fort vi har närmat oss bilen om det var NU vi skulle fara:)

I fredags var vi och köpte paket och då var hon absolut säker på att det var dags för kalas....


Men idag var det så äntligen dags!

Maskeradkalas var det och hon skulle vara prinsessa(vad annars när man är 4 år *S*). Hon har flera fina prinsessklänningar köpta i London och på BR, men nä, ingen av dem skulle hon ha utan en som jag sydde i julas när vi skulle på piratkalas....Det är två klänningar, en underklänning i nåt tjockt material och en överklänning i tungt siden....

Idag var det typ 200 grader varmt ute;)


Men visst, hon fick ha den, och hon klagade inte över det heller.


Kalaset började 14.00 och vi var där i god tid, det var bara två små barn som kommit redan. Min lilla tjej går inte på dagis eller dagmamma eller nåt utan är hemma med mig och lillasyster, och i såna här situationer kan det märkas att hon inte riktigt klarar av umgänget med många nya barn samtidigt.

Hon är dessutom lite blyg och försiktig.


För att göra en lång historia kort så kan jag bara säga att kalaset som hon längtat så efter, blev en lång pina:(

Hon ville inte leka med de andra barnen, hon kände bara lilla kalasfröken och en kille, men inte ens dem ville hon leka med.

Hon ville inte titta på paketöppning(iofs är väl inte det så himla kul??) och hon gick ist till gungorna med lillasyster.


Så var det lekdags, gömma nyckeln, men nix - hon ville inte, utan satt i sandlådan och öste sand i klänningen;)


Men glassätningen då??

Nä.

Jag hämtade en glass åt dem var och letade upp henne och gav den till henne, först skulle hon inte ha den alls, för hon ville ha glass på tallrik...då blev jag lite grinig, för massa trams orkar jag inte med.

Så åt hon sin glass, och efter det så började hon tina och lekte lite med de andra, tills det var dags för ännu en lek...då gick hon iväg och surade:(

Satt på en säng och drog ur flätorna och ville åka hem:(


Det spelade ingen roll hur jag försökte prata med henne, allt var bara fel.

Tills det var slut på kalaset!

DÅ ville hon minsann stanna kvar och leka...


Åh vad jobbigt för henne, min lilla fia, gått och längtat sååååå och så blir det bara fel:(

Varför blir det så?


Varmt som sjutton har det varit i dag med, klibbigt och kletigt. Det kom ett ordentligt regnoväder när vi skulle fika, men det rensade inte luften ett endaste dugg. Nu går åskan runt och mullrar lite nu och då, men det händer ju inget mer!

Jag vill ha ett åskoväder med blixt och dunder(och inga skador på nån eller något!) och sen SOL och värme!


Nu har jag stoppat minstingen i säng efter att maken sprallat upp henne ordentligt:)

Ibland är hon så rolig! Eller faktiskt väldigt ofta:)

Hon pekade ut över min axel och sa "opaaa  opaaa" och jag fattade inte vad hon menade, så hon gick helt sonika ut i trädgården och visade vad det var hon menade..och det var såklart att hoppa studsmatta:)

Hon har en balans som inte är av denna världen, men så har hon studsat på stora studsmattan sen vi slog upp den i våras, och hon är superduktig.


Mina föräldrar förfasas över att hon får vara där uppe själv(vi har inget skyddsnät) men hon klarar av det galant..för det mesta;)

Och är hon själv där uppe så har hon tvärkoll:)

Har hon syskonen med sig så är det värre, men de är snälla med henne.


Nix, nu ska jag koncentrera mig på Johnny Depp på TV:)

Och sen blir det nog en kall dusch innan det är hopp i sängdax, annars kan man väl aldrig somna:


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards