Alla inlägg den 13 augusti 2007

Av Carola - 13 augusti 2007 22:49

Idag hade jag ställt mobilen på väckning..kl. 09.00

Japp, i det här huset är vi morgontrötta allihopa, och så länge ingen unge vaknar och kräver nåt akut(typ bajsblöjebyte)så sover den morgontröttaste av dem alla,dvs Jag, i egen hög person, vidare.

Igår vaknade 1½åringen kl. 8.15 av att hon inte kunde hitta nappen, när jag letat reda på den så ställde hon sig glatt upp i spjälsängen och flinade med morgonrufsigt hår.

-Lägg dig ner, det är mitt i natten, röt jag med morgontrött stämma, och det gjorde hon...och sov till 11.15:)


Men idag skulle vi iväg på drop-in klippning av näst äldsta dottern och då lönar det sig väl inte att komma drällandes vid två tiden..

Alltså var mobilen ställd och dotterns med så hon skulle kunna väcka mig om jag inte orkade vakna..;)


Men fast det var trögt så kom vi upp båda två, och övriga  ungar väcktes/vaknade i samma veva, och efter frukost så åkte vi iväg.

Var på köpcentret strax efter 11.00

Det var några i kö före så jag gick till banken för att se till att få en nytt Visa kort med rätt efternamn på, kö där med.

Suck, trist att vänta, ungarna blir ju så himla positiva av det.....


Dottern som skulle klippa sig bestämde sig för att stanna kvar vid frisersalongen och vänta och en av syrrorna gjorde henne sällskap.

Jag travade till H&M med sonen,och yngsta och näst yngsta barnen.

Kikade på lite bebiströjor:)

Enligt UL så är det ännu en dotter i magen, men jag vet inte om jag helt vågar tro på det...oddsen för en son är ju tämligen låga iofs, med fem döttrar och en son;)

Men jag vågar inte köpa små rosa tjejtröjor!

Och de neutrala är så trista så de kan jag lika gärna låta bli, och för den delen så har vi ju massor.

Men jag stod där och nöp lite i de små små kläderna och sonen stod förundrad intill och kunde inte förstå hur liten en bebis är:)


Då hojtar 4 åringen att 1½åringen har bajsat.

Suckelisuck, måste ju byta men vart tusan har de skötrum nu för tiden?

Jag kan ärligt inte minnas när jag senast bytte en blöja på det köpcentret...måste ha varit när äldsta tjejen var bebis..och det är 13 år sen.

Gick iväg dit jag senast var ,men nope det var bara pantflaskor och kundvagnar där.

Men jisses, vart finns toaletterna?

Mumlade surt för mig själv om undermåliga skyltningar på det stora köpcentret en lång stund innan jag fick blicken på stooooora fina skyltar om just toa, skötrum,handikapptoa....

Och vart låg de? Jo såklart rätt nära där jag varit från början:)


Kostade 5 kronor att byta blöja, försökte få nån av ungarna att gå på toa samtidigt för att få valuta för femkronan,:) men nä - de behövde inte det, typiskt;)

Bajsblöjan var lös och snuskig, men inga mängder.

Bytte snabbt och iväg igen, shoppade kexchoklad och loka för att muta ungarna att vänta på syrran ett tag till, men ungefär samtidigt som de fått upp pappren på chokladen var hon klar!

Jisses vad snabbt det gick.


350kr fattigare men med en nöjd nyklippt tjej så tänkte jag handla storpack välling när vi nu var där, men då luktade det illa från vagnen igen..men hallå? Kikade i blöjan och visst, blöjbyte behövdes.


Men nu hade jag ingen mer femkrona, och inte hade jag lust att betala det heller för det var inga mängder i blöjan så jag tänkte lite käckt att jag byter ute i stället, vagnen funkar ju utmärkt som skötbord.

Travade ut och gick bakom en knut och tiotusen kundvagnar i prydliga rader, vek ner ryggstödet i vagnen, plockade fram skötväska och ny blöja, rev upp up and go blöjan och......men neeeeeej! Det rann bajs ner(upp?) över hela ryggen på ungen, på klänningen, på vagnen...:(


Jippie.


Nåväl man har väl varit med förr, och med gott om våtservetter så fixar man även en rinnande diarre´blöja....även om jag kände att det hade varit rätt nice med det där skötbordet för 5 spänn;)

Precis nu kom jag dock på att den nersölade klänningen ligger kvar i skötväskan...mmmm.... i plastpåse tack och lov! Måste lägga i tvättmaskinen.


Vi åkte hem istf att shoppa välling, och väl hemma skurade jag vagnen med vattenslang och såpa ute på gräsmattan, det är en behändig vagn på så vis, den går lätt att spola av:)


Lillafian fick sova middag, det funkar ju när man vaknar hyfsat tidigt, men knappast när man slår upp de ljusblå vid 11:)


Efter middagen så fick de stora tjejerna duka av, jag skulle klippa gräs!

Mannen har klagat i flera dagar nu, så jag tänkte vara lite duktig.

Släpade ut den gamla motorgräsklipparen som det mesta  är trasigt på, man måste skjuta den med handkraft framåt och bakåt för den självgående funktionen är paj, själva handtaget är åxå paj men den klipper iaf :)


Eller inte.


Drog i startsnöret en gång, två gånger, tre gånger..aj vad det är obekvämt med stor mage....fjärde gången startade den...bara för att självdö igen....startade igen...samma sak....Meeen!

Kollade bensinen och okey då det kanske behövdes fyllas på...gjorde det och jo, nu dog den inte på en gång.

Släpade eländet fram och tillbaka över gräsmattan, tungt som sjutton. Ungarna sprang efter i mina spår, det var superkul tydligen:)


Men så, efter halva gräsmattan så bara dog den igen. Jag som tyckte det var rätt skönt med en paus, pustade ut lite innan jag försökte dra igång den igen, men se det ville den inte!

Hur jag än slet i det där snöret så vägrade den, tände inte på en endaste cylinder(eller va fasiken de nu går på*S*)


Men så skit i det då! Jag gillar ändå inte motordriva klippare, jag föredrar handjagare - låter inte illa , luktar inget, dessutom gratis motion:)

Hämtade den och kämpade vidare. Gräsmattan växer väldigt ojämnt, det är stora tuvor på sina ställen och de orkar inte handjagaren med så jag fick slita ordentligt.

Sammandragningar och ont i ryggen fick jag på köpet, men mattan är hyfsat kortklippt nu.


Gick in och röjde klart köket och satte mig för att se Ernst och Sommartorpet. Svettigt och varmt och ont. Klappade på magen för bebisen stökade kring därinne. Så kände jag nåt fnas där på tjockmagen och försökte borsta bort det men det ville inte.

Inte helt lätt att se men nog fan var det en yttepytte fästing som hade bitit sig fast mitt på kistan!

Uäck:(

På min bebis! Vik hädan, äckliga kryp!

Hämtade pincetten och plockade bort och eldade upp den fula fan, känns rätt skönt när den kolnar ihop...;)


Där fick man för att man gick omkring i det lite för höga gräset:(

Ska aldrig klippa gräsmattan mer....;)


Begriper inte, jag har aldrig haft en fästing i hela mitt liv, men denna sommar har jag minsann fått två, och hittat på två innan de bitit sig fast. Blä!


Kan nån säga en endaste bra sak med fästingar?

Jag menar, myggor är bra för de kan fåglarna äta, mask är fint för jorden, spindlar vet jag inte funktionen på riktigt och inte tvestjärtar heller - men de sprider iaf inte farliga sjukdomar...

Vad ska fästingen vara bra till???


Nu har jag kollat på Jack Bauer i 24, duschat( ifall fler fästingar hoppat på mig så kanske de försvann ner i avloppet, hoppas kan man ju) och stoppat i säng barnen.


Minsta barnet ligger i sin säng inne hos oss, de äldsta i sina sängar i sina rum,men de tre i mitten - de ligger i det allra minsta sovrummet tillsammans på madrasser, tätt tätt ihop och det lär bli ohyggligt varmt därinne;)

Men de skulle absolut sova i samma rum:)


Natti natti:)




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards