Alla inlägg den 16 augusti 2007

Av Carola - 16 augusti 2007 21:45


Vi går typ aldrig på fest. Vi har typ aldrig fest själva för den delen heller, så det kanske kan bero på det? :) Vem bjuder för övrigt en sexbarns familj på fest? ;)

Alltså,vi umgås ju med folk, äter middag och så, men fest i den bemärkelsen att det finns mat, dans och sprit - DET inträffar sällan.


Men nu i helgen ska vi minsann på inte mindre än TVÅ fester:)

För självklart är det så att om man aldrig går på partaj annars, så nog tusan ska folk ha storkalas samma dag...


Men det ska bli kul!


Först är det svärfars fru som fyller 70 år, och där är det släkt och vännerkalas i en bygdegård, kl. 14.00 med mat och vin, säkerligen dans framåt kvällen, men då har vi dragit vidare till nästa festlighet, som är en 30+35års fest, den börjar 17.00

Även här är det mat och vin och underhållning....?? Hm, låter spännande!


Hur vi ska få ihop logistiken vete katten...bygdegården ligger 40-45 minuters bilresa bort, och vi ska hem med fyra av barnen mellan kalasen...

Annars ligger festlokal nummer två på vägen hem, men nu måste vi åka förbi och hem och vända....eller så sätter vi ungarna på bussen;) 


Vilken som blir röjigast och mest spritintag kan man ju fundera på, jag gissar på 70 års festen!

De kan minsann svänga en sejdel de där:)

Har väl haft tid på sig att öva åxå iofs,hihi..


Men mitt "problem" inför helgen är ju såklart klädsel.

Jag har inga snygga kläder.

Inte ens som icke-gravid...

Men som det är nu så har jag ju knallat omkring i de tre kjolar jag kan ha, hela sommaren..de känns liksom inte så party-party:(


Fast köpa nytt nu när det är 6-7 veckor kvar av graviditeten är ju inget kul heller, dessutom är det väl bara höstkläder i affärerna nu?


Äsch jag kanske åker och letar efter nån ny tröja imorgon!!

Har iaf tvättat kjolarna, så de är rena och fina nu:)

Och....igår kom jag ihåg att ta ut den nerbajsade klänningen från skötväskan....hm...höll den på rak arm och slängde den direkt i tvättmaskinen..den hade ju legat där några dagar..;)

Men nu är den tvättad och klar den med:)


Jag ringde förresten till Bravida-killen idag, och han svarade!!

Wow, annars brukar hans svarare gå igång, så jag satt mest där och väntade på ett " ..piiip" så jag kunde prata in ett meddelande, så jag blev alldeles snopen när han faktiskt fanns där i luren på riktigt:)


Jag behövde knappt presentera mig innan han visste vem jag var och vart jag bodde...och han beklagade sååå att han inte haft tid, men det var myyyyycket nu...

Säkert, men det skiter jag i!

Jag vill ha min ventilation NU, helst igår, och jag vill absolut inte behöva bo i ett hus fullproppat med radon en hel vinter till utan ventilation:(

Jag tycker radon är superläskigt.


I vårt förra hus mätte vi upp värden på 800becurel/kvm, satte in ventilation och kom ner på 120. Gränsen ligger på 200, så det kändes helbra!

I det här huset ligger värdet på 650, mindre än 800, men ändå för högt:(


Dessutom känns det alltid nyvädrat med en ventilation, nu känns det rätt instängt när man kommer hem...


Bravida - killen satt lite illa till just när jag ringde..(hm har man hört det förrut,eller?) men han skulle ringa mig när han kom tillbaka till kontoret.

Klockan var strax efter 14....och har han ringt???

Nej just det.


Men han får lov att ringa i morgon, annars blir jag grinig;)


På em kom en kompis med familj och visade upp sitt nytillskott, en bebis på 5 veckor...åhhh:)

Det är tur att det finns en sån liten i min mage annars hade jag väl blivit sjuk av bebislängtan!


De har en 1½åring de med, och hon smet in i en av stortjejernas rum och lyckades på två röda sekunder tömma en hel flaska aromaolja(sån där till en doftlampa) över hela sig....hon luktade....MKT gott:)

Och innan vi hann upptäcka det hela så hade hon klappat och gosat med vår ena katt, så nu doftar lilla kattfröken gott hon med..:)


Det kanske är ett substitut för ventilation förresten??

Att dränka in katterna med väldoftande oljor så kan de gå runt här hemma och lukta gott;)

Finns kanske en doft som heter " Nyvädrat"?

Det finns ju allt annat, kanelbullar och lavendel och grandoft osv:)


Tjingeling nu ska jag hämta mig en nattmacka tror jag, jag kan varmt rekommendera grovt bröd med strutsleverpastej på!!!

Mums!!

:)


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards