Alla inlägg den 18 augusti 2007

Av Carola - 18 augusti 2007 01:33


Han ringde ju..Bravida-killen!:)

Fast bara för att säga att han skulle ringa på måndag och boka en tid:)

Men ändå, han hörde av sig!!

 Jippie!!

Av Carola - 18 augusti 2007 00:53


Inte för att jag kan begripa det, men ungen har löss igen/fortfarande!?

Alltså, jag gjorde exakt precis enligt bruksanvisningen, man skulle fukta igenom hela håret och hårbotten ordentligt, och jag lovar - hela håret var totalt genomvått!

Jag hade kunnat spara 1/3 av flaskan, men tänkte att den har vi ingen nytta av ändå, så jag öste i det med.

Det droppade av håret, så nog fasiken var det tillräckligt och mer än det.

Men nope:(


-Mamma det kliar så där igen ....

Jag hade shoppat flera luskammar på apoteket idag för jag vill inte gärna kamma alla med samma kam, även om man gör ren den så känns det som att utmana ödet.

Så jag tog en sprillans ny kam(vit, istf den gamla som var svart, det skulle vara lättare att se lusen då..) och började kamma igenom håret efter alla konstens regler.

Ja, det trillade ner saker på pappret, men vi synade noga och det var bara hårstrån och små gruskorn.

Tills plötsligt...jättelusen Lars trillade ner!!

:(

Näe...!

Och när den fulingen trillade ner så hade jag kammat igenom håret kors och tvärs i säkert 15 minuter och var mer eller mindre säker på att det var tomt.


Hittade två stora löss och några ägg vid ena tinningen, men sen verkar det vara slut...eller?


Så nu är frågan - en lusmedel omgång till...eller en elektrisk luskam?

Hittade såklart en tredje variant åxå, en icke elektrisk kam , kanske blir den?

Hur det än blir så verkar det ju som att jag inte slipper ifrån att kamma flera timmar per dag.


Läste på flera ställen på nätet, samt på apotekets luskam att en genomkamning av normal långt/tjockt hår skulle ta runt 20-30 minuter.

Tjockt hår uppemot 40-45 min!!!


Hallåå, jag har fem tjejer med låååångt hår, plus mig själv. Jag och en av tjejerna har tjockt hår....*räknar på fingrarna* ...det blir....minst 3 timmars kamning  PER DAG!!!

Pust, tur man inte har nåt annat för sig om dagarna;)


Funderar på vart hon fått lössen ifrån?

En av hennes kompisar är misstänkt:)

Jag sa till dem att luskolla, men hon hade inga...fast de två hade legat och kollat på film med huvudena ihop på samma kudde, så jag var övertygad om att hon faktiskt hade löss hon med. Och visst, idag hade de kikat igen och jooooo, det kröp visst i den hårbotten åxå:(


Vem som delat med sig till vem spelar väl ingen större roll, förutom för att kunna spåra dem vidare....så att man slipper få hem dem igen!

Jag VILL INTE!


Men annars då? Förutom lusepedemin?

Jo då:)


Var iväg och köpte lyxig choklad till ena festen  på en chokladpralinbutik av det exklusiva slaget..shit vad jobbigt det var att välja!

Jag som inte kan välja om jag ska ha caffe latte eller cappucino när jag går på kafé, får ju värsta beslutsångesten!

Det fanns så mycket choklad där inne!

Praliner, askar, små provkit, you name it!.


Hade de två minsta med mig och allra minsta var sitt allra minst samarbetsvilliga så henne fick jag tjuvhålla i famnen samtidigt som jag skulle välja...

Det blev till slut en ask med olika små chokladpraliner, en ask med choklad för The winelover och två små hjärtaskar med choklad i.

Köpte en ask till oss med For the coffeelover åxå....kunde inte låta bli:)

Summan slutade på 270kr.............!!!!!

Smakar det så kostar det:)


Så åkte jag vidare till Lindex och hittade ju TVÅ fina mamma-tröjor:)

En blårutig blustunika och en vit tunika med prickar på..eller små blommor eller vad det var...fin som tusan var den iaf!

Och nu kan jag vara fin ändå in i vecka 40+++++!


Fast de är nog inte så fina ihop med min nytvättade kjol...så jag har fått tvätta de svarta byxorna jag hade idag ist.

Ett evigt tvättande:)


Har strukit ungarnas klänningar och mannens skjorta nu precis vid midnatt...istf att gå och sova...men mannen är och spelar poker, så jag vill ha hem honom innan jag kvartar in.


Och preciiiiiis nu skickade han ett sms att han vunnit en j-kla massa pengar:)

Många fotoskrivare blir det;)


Oj, nu kom jag ju alldeles av mig...., vad var det jag skulle skriva nu??

Äsch, minns inte.


Kanske att det inte är så smart att äta en jättestor tallrik med färska blåbär och vaniljyoghurt precis innan man ska sova, för man blir så himla proppmätt att inte ens bebisen får plats att sparka:)??


Eller så var det nåt annat...

Strunt samma, jag ska gå och pussa på min pokerkung nu:)

Natti natti!!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards