Direktlänk till inlägg 26 augusti 2007

Jag älskar rea!!

Av Carola - 26 augusti 2007 00:11


Igår sa jag åt min äldsta dotter, 13 år, att hon har så fula byxor.


De är egentligen skitsnygga för det är mina!! men jag köpte dem efter att jag fått barn nummer sex och inte för mitt liv kom i några andra brallor än mammaditos...allt var för litet.

Eller rumpan för stor;)


De är väl i storlek 44 eller 46!

Och jag har normalt 38-40....men av nån egendomlig anledning så ville 10 kilo sitta kvar som berg efter förra förlossningen, helst då över rumpan och låren:(


(Och ja, det KAN bero på alla chokladkakor, kvällsmackor och chipspåsar jag tryckte i mig....*s*)


Min dotter är en 36-38 i storlek, ungefär, passar med 170 cl åxå, men hon har kvinnliga former så damstorlekarna sitter bättre.


Då kan ju alla begripa att jeans i storlek 44 är stooooooora på henne!

Häng och pös och nedhasade...= jag tycker det är skitfult, hon tycker det är skitläckert.


I alla fall så blev hon jättearg och ledsen och gick ner på sitt rum och sen såg jag inte henne på hela kvällen....DET var inte min mening riktigt..


Så idag på förmiddagen frågade jag om hon skulle hänga med till Coop, jag skulle handla, och så kunde vi se om vi hittade några brallor som både hon och jag kunde leva med, de rear ju rätt bra just nu.

Det var hon med på och vi åkte iväg.


Vi hittade inte mindre än 4 par byxor!!! Tre för 89kr/st och ett par för 44kr.

En munkjacka för 60kr fick hon med och så tittade hon trånande på en svart jeansjacka för 169kr...men ville inte riktigt säga att hon gärna ville ha den när hon fått så mkt annat....

Hennes min när jag slängde ner den i kassen var värd minst det dubbla:)


Men tro inte att hon låter mina brallor hänga i garderoben för det...det kunde jag fetglömma;)

Jahaja..okey då:)


Hittade fina strumpbyxor för 39kr paret( inte rea!!) så 4 åringen och 7 åringen fick två par var, 7 åringen fick en munkjacka hon med..och sen letade jag som en knasig efter nåt fint till 7 årige sonen som åxå var med, men hittade ingenting! :(

Nåja, han var glad ändå för han frågade om han inte kunde få en kit kat chokladbit eftersom det inte fanns några fina kläder till honom, och det fick han:)


Köpte storpack välling när jag ändå var där, och lördagsgodis för...128kr!!

Herrejisses amalia...!


Fast om man tänker på att det faktist är sex ungar och en vuxen(vem tror ni?? hihi) som äter av det så blir det väl hyfsat normalt ändå i slutänden....visst???  :)


Väl hemma så tog jag tag i ytterligare en sån där sak som jag bara skjuter upp hela tiden, att lägga ut tvillingarnas hockeyutrustning på Blocket.

De spelade i 2-3 terminer, men tjejen bröt benet precis i början så hon har inte använt det så mkt.

Det tar ju sån plats.


Nu blev det ett helt hörn till ledigt i garaget!!!  :)

Snart är det väl tomt därinne...jo tjena, inte då! Jag är en samlare av stoooora mått, även om jag bättrat mig på senare år:)


Vi har kommit ihåg att både släppa ut och in mamma och pappas katter åxå!!

Jag var övertygad om att jag skulle glömma det...men på väg till Coop släppte vi ut dem (och fick torka kattkräk, mindre kul...varför äta tills det är så fullt i magen så det fullkomligen rinner över??) och nu på kvällen cyklade stortjejerna dit och släppte in dem igen.


Same same tomorrow.


Kvällens film på TV blev Shreek 2:)

Jag har sett första säkert 500 gånger, jag var nygravid och trött så jag somnade hela tiden, tvillingarna var drygt 2 år och de älskade den!! Så om jag slog igång den på videon och låg på soffan så kunde jag slumra samtidigt som jag hade koll på dem:) De satt som ljus båda två, hela filmen..och om de nån gång ledsnade så varvade vi med MonstersInc.  :)


Nu tänkte vi gå och se trean på bio, bara den har premiär nån gång. Barnen har fått samla streck här hemma, ett streck för att duka/duka av, plocka i /ur diskmaskinen, dammsuga osv.

Flest streck skulle vinna nåt fint, och de har varit duktiga allihopa, så biobesöket är allas belöning, sen blir det individuellt vad de vill ha:)

Stora tjejerna vill ha cd med en popgrupp de gillar - Tokio Hotel, och det ska de få, blir dessutom billigt..hihi.


Ett bra system var det faktiskt, jag har fått mkt hjälp här hemma sen jag införde det:)


Nu ska jag hoppa i bingen och knoppa, det är fest nånstans i närheten så vi får väl se hur länge det är liv i luckan, jag har svårt att sova när det händer nåt, är alldeles för nyfiken ju!!


Sov gott:)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards