Direktlänk till inlägg 26 augusti 2007

Målat!!

Av Carola - 26 augusti 2007 22:10


Innan jag säger nåt annat så vill jag bara för min egen skulle poängtera att de där stoooora brallorna inte passar mig:)

Jag fick nog när flera av varandra oberoende personer frågade om jag var gravid igen...när jag inte var det:(

Så det blev lite omläggning av kosten här hemma, mer fullkornspasta, mindre choklad typ;) 

Plus lite ordentliga cykelturer och gympa.

Gick ner de där 10 kilona på ett halvår *nöjd*


(fast nu har jag snart gått upp dem igen...hittills 8kg upp, men de hoppas jag försvinner snabbare efter denna gången...)


Byxorna trodde jag låg i klädkammaren...i väntan på att kanske fast helst inte, behöva användas igen....och så har de hamnat i äldsta  tjejens garderob....?


Jaja.


Idag har jag målat.

Och målat.

Och målat...och....ja gissa...?  :)


Min tanke för dagen var att sitta i solen, och tvätta bebiskläder.

Och så blev det ju inte riktigt.


Jag påbörjade en ommålning av en skänk-aktig möbel som står i vårt kök(arv efter förra ägarna) för några veckor sen.

Den är grön och mörk och jag vill ha den vit och fin.

Men ack så tråkigt det var att måla:(

Ställde ut dörrarna i garaget för att torka och där har de stått sen dess...


Men..nu är det ju nån som har fixat och röjt i garaget, så det finns plötsligt plats att stå därinne och måla!!  :)


Så när jag suttit i solen och blivit alldeles svettig så gick jag in där och målade dörrarna för andra gången....och sen hämtade jag byrån som vi har i hallen, som vi började vitlasera förra sommaren, men som bara fick ett lager lasyr och med andra ord ser riktigt för jävlig ut!

Nu är den målad tre gånger, och står där och skiner kritans vitan:)


Och för att det är så tråkigt att titta på färg som torkar så släpade jag ut den andra hallmöbeln vi har, en Trofast stomme med backar, sån som är som tripp trapp trull..den var trävit och sunkig...nu är den med vitare än vitast!!


Och...med färg kvar i tråget så gick jag in och målade två lampor i hallen, åxå de påbörjade med ett lager vit lasyr...(såg lika j-vliga ut som byrån...) och sen själva skänken inne i köket!!!!!!


Alltså, första lagret färg man lägger på så funderar man ju på om man verkligen är riktigt klok..speciellt om det är nån mörk färg man ska måla över..för det ser ju bara fult och kladdigt ut..

Andra lagret så börjar det ju likna nåt, i alla fall så att man orkar med att måla den där tredje gången..och DÅ!!!


Helt plötsligt så blir det jättefint:)


Vår ena katt är åxå jättefin, för han hoppade upp på en nymålad lucka:)

Han är kolsvart...hihi, nu är han vit om tassarna, stackarn;)


Måste ju berömma mina underbara trollungar åxå!

De har varit hemma hela dagen, allihopa, de äldsta två har dragit iväg några svängar bara.

Men jag har alltså kunnat stå i mitt garage och måla i inte mindre än 6 timmar, utan att de krävt speciellt mycket!

Kanske ska säga att min man jobbat hela dagen??


Minsta busan och näst minsta busan har lekt och skrattat mest hela dagen, jag har kikat ut på dem ibland och då har de suttit i sandlådan eller lekt med dockor eller hoppat studsmatta...ett tag hade de vattenkrig;)


De två 7 åringarna har haft kompisar här mest hela dagen och lekt och varit ute hela dagen (iofs eftersom de inte fick vara inne för den elaka mamman...men solen skiner ju!!! Leka inne kan man göra sen..)


Vid lunch hade jag sån tur att snart 12 åringen var hemma så hon fixade lite mat till de minsta, som var de enda som var hungriga, och satt med dem vid bordet, så jag behövde inte ens avbryta då:)


Enda gången jag blev irriterad var när de skulle spela Tjuv och polis.

Tre ungar, mina 7 åringar och grannens 8 åring, min 4 åring som publik.

Och precis heeeela tiden så tjafsade två av dem!

" Det var MIN tur, du fuskar, det var en sexa - nä en trea, var är mina pengar? Har du flyttat på min polis? Så DÄR får man inte göra!"


Osv osv i en evighet...

Då kände jag att de faktiskt fick sluta, för det var bara trams, och jag höll dessutom på att måla knopparna till skåpet och det blev inte snyggt:( så det blev dubbel irritation där..!  :)


Men tänk, jag måste ha världens bästa ungar:)


Maken kom hem och berättade att han pratat med en gravid tjej och sagt att hans fru åxå väntade smått, tjejen frågade om det var vårt första barn.

- Nä det är vårt sjunde, svarade han, beredd på de vanliga kommentarerna.


( Oj vad jobbigt! Vilken sekt är ni med i?? Har ni ingen TV? Är det samma pappa/mamma? och liknande saker...som man aaaaaldrig hört förrut..)


- Men, vad HÄFTIGT!!  utbrast tjejen glatt, och maken blev så glad:)

Och jag med när han berättade det, det är trevligt att få höra nåt positivt ibland!!


När jag sitter och tittar på alla våra goa ungar så är det en sån mäktig känsla, de är våra allihopa:)


När de bråkar och är tvärtemot så är de ju trista, men detär ju alla ungar- oavsett hur många syskon de har.


För övrigt så berättade min snart 12 åring att nån av hennes kompisar aldrig plockade ur diskmaskinen hemma,eller gjorde nåt annat heller för en delen.

Hon sa det med väldigt förundrad röst, inte så att hon var avundsjuk på att kompisen slapp, utan mer hur det kunde vara möjligt att inte hjälpas åt hemma!?


Då känns det som om man har lyckats med sin "uppfostran":)

För en familj ska väl hjälpas åt?

Det ska väl inte vara en som gör allt åt övriga??

En slav och resten små kungligheter som bara pillar sig i naveln.


Eller så kanske det är hos folk, vad vet jag??


Hemma hos oss försöker vi hjälpas åt, även om ungarna såklart försöker smita undan rätt ofta;)

Men annars vorde de väl inte ungar??


Äsch, nu ska jag gå och pussa lite på dem där de ligger och  sover så gott, och sen ska jag se vad köket har att erbjuda:)

Jag har fått ont i halsen och är snuvig, så kanske en kopp the??


Oki, over and out, imorgon är det måndag!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards