Direktlänk till inlägg 27 augusti 2007

Halsont och målat..

Av Carola - 27 augusti 2007 21:23

Usch, det märks att det är höst:(


Jag har ont i halsen, och det är ju så himla jobbigt att sova när man har det..svälja svälja andas genom munnen för näsan är täppt, och så mår man illa för att man sväljer och andas genom munnen...när man äntligen somnar så vaknar man av att minstingen ligger och smågråter....och mannen som ligger närmast sover som en stock;)

Blärk.


Hade tänkt åka till ÖF i dag, men kände att det var nog inte läge med snuva och halsont, minstingen snörvlar hon med, bäst att kurera sig lite.


Och måla färdigt:)

Snart är det färdigt!!


Jag har målat skänken helt klar, och de nedersta luckorna är klara, de övre har glasfönster så där måste jag finlira lite sen..

De andra två byråerna står i garaget och väntar en vecka, för så lång tid tog det innan färgen härdat klart och de skulle tåla full belastning....och i det här huset så blir det alltid tufft slitage, så det är bäst det får torka ordentligt:)


Bebiskläderna i de två lådorna har kommit så pass långt som ner för trappan!

Nu står de där i hallen nere och väntar på vidare transport in till tvättstugan:)


Jag är i v. 35 nu, så ca 5 veckor har jag förhoppningsvis på mig att få dem den korta biten dit och sen tvättade åxå...!

Borde kunna funka, va:)?


Äldsta dottern var iväg på stan och köpte svart permanent hårfärg....hon fick lov att tona det i början av sommaren och gillar det, men vill ha det toksvart, så nu fick hon lov att färga det....två av hennes kompisar skulle färga det, och det gjorde de, men innan det var dags att skölja ur det så var de tvungna att åka hem och sova.

Eller iaf åka hem, sova kanske de inte behövde göra direkt, för klockan var bara 20.00


Men, hon ville ju ha hjälp att skölja ur det, och jag skulle lägga minstingen, samt läsa läsläxa med tvillingbusarna, där ju sonen har svårt så det tar tid.

De hade en kompis med sig hem efter skolan idag och sen försvann de iväg ut och sen var det mat, men då skulle de äta hos kompisen och vips var klockan 19.30


Och 19.30 började Sjukhuset, en dokumentärserie inspelad på Uppsala Akademiska Sjukhus, där jag ju faktisk jobbar när jag nu nån gång faktiskt arbetar;) och den ville jag faktiskt se, det var ungefär det enda jag ville se på hela veckan.

Så de fick sin vanliga glass och se på en film en ½ timme, sen var det tandborstning och läxa.


Tösen läste sin snabbt och rätt, medan sonen hade svårt och det blev jobbigt, och det vet jag ju så därför vill jag verkligen ha tid med honom, och inte sitta precis vid läggdags.


Men ibland (ok ofta då...*S*) så blir det svårt att få ihop det med tiden, det är mat som ska lagas, blöjor som ska bytas, dammsugaren som måste vallas runt ett varv några gånger om dagen, och så barnen som inte är på plats när jag har tid:)


Men det blir bättre i morgon!


Då ska de fotas för klassfoton åxå, så de får allt ta på sig nåt fint, 7 åringen ska ha en klänning som hennes farfar köpt i Spanien, en riktig flamencosak med fransar och grejor;)

Sonen stod och funderade på vilken skjorta han skulle ta, han har många att välja på, och det är så roligt att han gillar skjortor för det är fint tycker jag:)

Han funderade på om han kanske skulle ta fin-skorna med, de han fick till vårt bröllop:)


Och det får han så gärna, bättre använda dem än att de ska stå där i garderoben och skina blanka och fina!!

Så tycker jag överlag, bättre att ungarna faktiskt använder sina fina kläder än att de växer ur dem utan att ha haft dem mer än nån gång.

Med tanke på hur ofta vi är på fest och galej så blir kläderna inte direkt utslitna...

Så varför inte ha snyggaste kläderna till vardags, om de gillar dem?


Bara det inte är handtvätt på dem, för det avskyr jag;)

Dvs, de blir inte tvättade på läääänge, sen ledsnar jag på att se dem ligga där i tvättstugan och så slänger jag i dem ändå i maskinen....det får liksom bära eller brista.....och för det mesta funkar det utmärkt.


Dock kan jag direkt avråda från att tumla paljettbeströdda klänningar...paljetterna ramlar av och fastnar i luddfiltret....och där sitter de sen som fastbrända...


Jag har provat:)


Nä, nu ska jag leta reda på mjuka pappersnäsdukar och sen gå och sova, och hoppas på att den trista förkylningen är väck i morgon bitti!

Natti gonatti:)


Och just det ja...näst äldsta dottern kom hem precis så hon kunde hjälpa syrran skölja ur håret:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards