Direktlänk till inlägg 29 augusti 2007

Mitt internet krånglar:(

Av Carola - 29 augusti 2007 00:48


Jag är ingen datamänniska.

Jag kan surfa, jag kan skriva, jag kan spela harpan:)

Men där tar det slut liksom.

( fast jag tror att jag kan en massa så jag brukar klicka hit och dit och tro att jag fattar, fast jag egentligen bara ställer till det ännu mer..)


Kan nån människa förklara för mig varför jag allt som oftast inte kommer in på de oerhört suspekta sidorna Hotmail- med hela MSN då så ungarna blir tokiga när de inte kan chatta, och Hemnet??

Och när jag inte kommer in där, då kan jag glömma att skriva inlägg på olika sajter, i bloggen, folks gästböcker eller lägga beställningar nånstans:(


Jag har pratat med supporten - de fattar inget utan säger att man ska göra si och så, och det funkar såklart inte. Jag har pratat med en kompis som är värsta datasnillet - han fattar ingenting.

Hur ska då JAG kunna fatta nåt??


Jaja, är det inget värre så...men det är fasiken så irriterande!!


Irriterande var det åxå idag, när jag betalde räkningar. Började betala igår, men så fick hela husets internetanslutning frispel och lade ner verksamheten mitt i..skitkul när man lagt in massa räkningar med ocr nummer långa som jag vet inte vad:(


Iaf jag betalade räkningarna klart, bla en påminnelse.

Denna påminnelse är från vår lokaltidning, och gäller vår bröllopsannons.

Den kom hem till oss för kanske 8-9 dagar sen, efter att ha blivit skickad till vår förra adress, som vi flyttade från för ett år sen.

De som bor där nu är inte så snabba med att lämna den post som kommer fel....*sur* Kanske inte är så jobbigt att skriva vår nya adress och lägga på lådan? Men det är det tydligen...


Vi har haft adressändring, men en massa post har slunkit igenom..


Iaf, jag har alltså aldrig fått nån ursprungsräkning, utan det första som kom var en påminnelse.

Ringde upp tidningen, för jag fattade inte ens vad det var påminnelse på?

Det var inte specificerat nämligen.


Damen jag pratade med förklarade att räkningen kommit tillbaka, och att hon talat med ett av våra barn i telefon och fått den korrekta adressen, och sa åxå att det gällde annonsen.

Jag kollade med henne om det var OK att jag väntade med att betala den till nu i slutet av månaden, när alla andra räkningar ska betalas, och det var det. Det var alltså tal om 8-9 dagar.

Hon var väldigt trevlig och tillmötesgående.


Betalade 540kr idag, och sen gick jag ut och hämtade posten, och vad hittar man där??

Jo ett inkassokrav!!

Från tidningen! På annonsen?

710kr.


Jag vet sen tidigare att det är stört omöjligt att tala med inkassoföretaget...har lyckats betala ungarnas skolfoton med fel belopp en gång. Det var ett paketpris som gällde inom en viss tid och jag missade det med några dagar...och betalade några kronor för lite...och det blev förbannat dyrt i slutänden:(

Hatar inkasso! Dessutom så känner man sig som en rackarns slö slapp och likgiltig människa när man får ett inkassokrav...


Jag ringde till tidningen, och tänkte att nu får de faktiskt fixa detta. Jag kan ju inte rå för att de skickar till fel adress!! Vi har fyllt i en färdig talong där alla uppgifter finns, bla den korrekta adressen.

Full av argument ringde jag upp, beredd på strid.


Och blev återigen trevligt bemött:)

Det skulle de fixa, jag skulle inte betala nån inkasso:)

Så där satt jag med en massa ilska och argument och så löste det sig bara sådär:)

Förhoppningsvis.....


Och så låg det ett till kul kuvert i posten.

En räkning från vägverket.

Vi åkte ju till Gröna Lund för ett tag sen, och då ska man betala trängselavgift, eller vad de nu vill kalla det för.

Och det kommer man ju ihåg?? Eller??

Så 10kr  blev 80kr.

Tur att man är gjord av pengar va;)?


Alltså, de där trängselavgifterna, är det på allvar tänkt att man ska behöva åka in till en pressbyrå, vad jag vet har vi bara såna mitt i stan där det inte går att parkera...för att betala???

Och hur ska man komma ihåg det när man typ aldrig åker till Stockholm??

Maken åker en hel del dit, och de(företaget) skaffade en sån liten apparat som skulle ligga i bilen och känna av och sen skulle det betalas via autogiro eller nåt.

Men funkade det???

Nä, just det. Inte.


Jag gillar inte trängselavgifter heller:(

*Känner mig som I-or*


Usch, vad tråkig jag är idag då...

Fast det var ju inte roligare än så:)


Det har blåst och regnat småspik mest hela dagen, och kallt har det varit!

11-12 grader!  Och det är augusti?

Vart är min varma höst jag har spetsat in mig på?

Efter denna sommar så måste det ju komma en fin höst har jag tänkt...men kanske man blir snuvad på det med??  Hua.


Nu är det minsann hög tid att sova, klockan är ju snart halv två på natten?!

Hur gick det till??

Jag som bara skulle kolla lite på nätet:)


Ha det gott, sov gott:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards