Direktlänk till inlägg 29 augusti 2007

Sjuka barn

Av Carola - 29 augusti 2007 23:11


Jag kom ju i säng seeent igår, satt ju här och filurade. Var såklart supertrött i morse, inte nog med att jag gick och lade mig sent, jag kan ju inte sova heller för jag är förkyld:(


Och så vaknade jag till sådär halvt om halvt av att maken gormade på ungarna om nåt...de är såååå trötta och griniga på morgnarna. Undrar vart de fått det ifrån;)? Mig??? *s*

Men så blev det tyst därute och jag insåg att de lämnat huset, skönt då kan man sova en stund till!


Minstingen knorrade lite i sin säng bredvid mig men låg fortfarande ner tills 4 åringen kom in och ville se på TV, då skulle snart-2 åringen åxå upp.

Vi har dörren stängd mellan kök och vardagsrum så hon kan inte ta sig ut därifrån, så jag kan lugnt ligga kvar. Vi har ju ingen dörr mellan vardagsrum och sovrum..än, men den är på G, pappa står i startgroparna:)


De är så gosiga, de där två småtöserna, för de gosar in sig under en filt, tätt tillsammans och så sitter de där i soffan och kollar på Disneychannel!:)


Jag slumrade vidare, och gick upp efter nån halvtimme. Tyckte mig ana en skugga genom glasdörrarna ut till köket, men tänkte inte mer på det.

Tassade mot badrummet i mitt fiiiina vita nattlinne...jag ser ut som ett jättetjockt moln misstänker jag;)


Och så mer anar än ser jag en figur som slinker ner för trappan...och ytterdörren är vidöppen!!

Ihhhh! ??


Ropar äldsta dotterns namn ner för trappan - inget svar, ropar näst äldsta dotterns namn - och HON svarar!!

Puh!

Jisses jag trodde det var en inbrottstjuv för ett ögonblick. Och kände mig inte helt tillfreds med min klädsel...inte så pondus ingivande direkt;)


Det visade sig att hon precis kommit hem från skolan, hon gick hem för hon mådde illa.

Jaha...igen, hon var hemma förra veckan för det...? Och det går alltid över efter en stund, men man vet ju inte!

Jaja, hon fick väl gå och lägga sig då.


Jag gjorde mig i ordning, flickorna fick sin välling och kläder på och så åt jag frukost och läste tidningen medan de lekte med sina hästar och Barbiebilar.


Dotterns lärare ringde och kollade så hon kommit hem ordentligt, hade tydligen bett henne ringa när hon kom hem, men det hade dottern såklart glömt..

En annan tjej hade åxå gått hem och mått illa och hon hade kräkts sen....brrrr.


Vid 11 såg det rätt nice ut i solen på uteplatsen så jag fixade kaffe och tog med mig Elle Interiör ut i solen.

Och...det är en riktig skräptidning:(

Jag går på alla såna telefonförsäljare som erbjuder 3 tidningar och en premie och sen hoppar jag av...och så ringer de igen och jag får nya tidningar och premier;)

Så håller vi på,år efter år.


Iaf Elle Interiör ska jag absolut aldrig ta hem igen för den är urtrist!


Tjejerna följde med ut de med, lilltösen stod bredvid mig och frågade "Ooooppaaaaa?? oooopppaaaaa?"

och pekade på studsmattan, och pep iväg när jag sa att hon fick:) Hon älskar den!


Så satt jag där och drack mitt kaffe och bläddrade i skräptidningen och plötsligt så säger min -äldsta- tjej "Godmorgon!"


Jag höll ju på att sätta kaffet i vrångstrupen av förvåning...Vad gör HON hemma?? Jag hade ingen som helst aning om att hon var hemma hon med!

Då hade hon jätteont i halsen:(



Så summerar man ihop det, så har minsta varit snorig flera dagar, jag har haft ont i halsen och är snuvig, näst äldsta mår illa och äldsta har halsont.

Och det är inte ens slut på augusti.....!


Jag vill inte!! Jag vill ha friska ungar, vara frisk själv, alla ska vara friska förresten , och kunna sitta ute i solen!! Borde flytta till ett varmare land:)


Idag har jag annars inte gjort många knop. Förkylningen är envis och det är jobbigt att inte kunna andas ordentligt för näsan är täppt..


Men jag har förklarat krig mot invasionen av småflugor i vårt kök!!!

Nu är jag less på dem.

Hittills hade de hållit sig så snällt i min fina betesfälla bestående av en burk med lite småmumsigt i, blåbär i lite vatten med en droppe diskmedel i.

Så sätter de sig där och ska moffa i sig och då sjunker de och drunknar...ha!


Men plötsligt så har de verkligen invaderat allt:(

För nån vecka sen så skurade jag ju mitt sopskåp, så där är de inte:)

Igår skurade jag allt annat där på diskbänken, och gav barnen stränga order om att inte lämna nån mat what so ever på diskbänken, de måste diska av allt direkt och sätta in i diskmaskinen!

Och så ställde jag ett glas vitt vin där åxå.....och där drunknar de i parti och minut:) Dör lyckliga i alla fall;)

All frukt har åkt in i kylen åxå.


Idag tog jag i med det riktigt tunga artelleriet och sprayade Radar på dem...och på fönstret...det var inte så genomtänkt för nu måste jag putsa det...blev en schysst hinna på det...;)


Vete katten om de tänker dö ut trots mina ansträngningar:(

De ska väl svärma runt där förevigt...


Jag har vikt fyra maskiner tvätt i alla fall, så nu ska den bara bäras in i rätt låda, till rätt rum  och rätt unge....det är nog det tråkigaste av allt med tvätten!


Tvätta är ok, hänga eller tumla är ok, vika är ingen höjdare men ok, men sen.....att bära undan allt - DET är aptrist:(

Helst vill jag ha allas garderober och byråar där nere i tvättstugan så det bara vore att lägga det på rätt ställe direkt..men det finns ju inte plats till det:(


Och för den delen skulle jag tycka det vore superjobbigt att alltid behöva gå ner en trappa för att hämta rena kläder till mig själv;) Är ju lat som få:)



Tidsplaneringen med läxläsning och matlagning funkade perfekt idag!

Kan bero på att jag hittade Stinas Kyckling i frysen, och tillsammans med riskokaren så kräver ju inte det speciellt mkt arbete vid spisen;)

Så medan maten skötte sig själv kunde jag i lugn och ro läsa läxor med barnen.

Skönt.


Kl 20.00 låg fyra av sex barn i sina sängar och jag kunde i lugn och ro parkera mig framför Mord och inga visor.


Kl. 22.00 kom maken hem, han har väldigt korta arbetsdagar nu för tiden;) åker 8 och är hemma 22....och det är i veckan, på lördagar åker han 5 kommer hem 21....söndagar är bäst, då drar han hemifrån vid 6 och är hemma vid 17-18....hujedamig.

Ledig kan han inte ens stava till så här års.....


Imorgon ska jag på synundersökning kl. 10, annars får jag inga nya linser, och då ser jag inget:)

Sen ska jag till MVC kl. 11.30, och det känns rätt nervöst, med tanke på hur det var sist....jag vill verkligen att allt ska vara bra nu!!


Och nu....ska jag faktiskt gå och sova:)


Natti natti:)





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards