Direktlänk till inlägg 30 augusti 2007

Halva dagen än så länge

Av Carola - 30 augusti 2007 14:21


Helt mot mina principer så har jag minsann slagit på datorn mitt på dagen!

Jag brukar inte anse mig ha tid att bli sittande( för det blir jag ju...) på nätet, när det finns massa annat att fixa med på dagarna.

Men nu har jag ju annonser på Blocket så jag tänkte jag skulle komma om jag fått några svar.


Och då kan man ju passa på att göra annat åxå;)


Jag har varit flitig idag på fm.

Började med ett besök hos optikern kl. 10.00, för synkontroll för linser.

Allt var ok. Skönt!

Fast jag fick stränga förmaningar om att inte använda linser när jag var förkyld:(

För då kunde det bli hornhinneinfektion och det var väl inte direkt farligt men det innebar att man inte kunde ha linser på länge.


Så nu måste jag fixa nya glasögon....suck.

Jag skaffade nya snygga moderna saker för 2 år sen, men jag triiiiivs inte i dem! Eller trivs gör jag iofs men jag ser inget bra...de är för små och jag kikar över och under och blir yr....Men de är snygga:)

Får väl skaffa stora ugglevarianten igen då....hihi.


Jag gillar inte glasögon, jag ser mig inte själv som glasögonbärare, trots att jag haft brillor sen jag gick i sexan!

Sista två åren har jag nästan enbart haft linser, men i 12-15 år innan dess hade jag enbart glasögon...och trots detta identifierar jag mig inte alls med dem;)


Sen gick jag till banken och fick sitta och vänta en evighet...varför är det alltid så???

Jag behövde byta ut min bankdosa, för den visar bara halva siffrorna....och det är lite knepigt när man får sitta och gissa vilken siffra det är;) Funkar ibland,men blir fel lika ofta ....

Nu har jag en ny:)


De två stora tjejerna var hemma båda två idag med, den äldsta är rejält förkyld,den andra är nog mest bara inbillningssjuk....men det innebar att jag kunde lämna de två minsta hemma!!

Så skönt att slippa underhålla dem där inne på banken:)


Sen hastade jag iväg till Fuji foto för att se om de möjligen kunde framkalla kopior från helt vanliga negativ...det kan de inte på den Expertbutik jag var i häromdagen nämligen....men det var kö där med så jag iddes verkligen inte köa igen.

Hade lite tidsbrist för jag skulle vara på MVC 11.30


Gick till BR ist. för att köpa present till ett kalas på lördag, men den fanns ju inte:(

Bestämde mig för att ta med småtjejerna ner på stan i morgon och handla där ist.


Stegade in på H&M för jag skulle minsann köpa små rosa tröjor till den förväntade bebisdottern.

Och hittade tre små bodys, en rosablommig, en rosarandig och en helrosa:)

Köpte två små rosa luvor och en rosa filt åxå....så nu kommer jag att få en son - helt klart:)

Får väl packa ner de neutrala kläderna åxå.....!


Det var såndär bra omlott knäppning på bodysarna, det tycker jag är smidigt. Jag har annars en miljon bebis kläder, men inga sådana bodys.

Och inga riktigt så små renodlade tjejkläder, för jag köpte minsann minsta storleken:)


Sen ilade jag till MVC, där jag deklarerade att jag inte alls ville lyssna på bebisens hjärtljud:) men då log bara BM och sa att då fick jag väl hålla för öronen då;)

Allt såg bra ut annars, men hjärtljuden låter ju som förrut.

Fast liiite bättre om jag får säga min högst personliga åsikt.


Det lät faktiskt inte riktigt lika illa och konstigt nu, jag hörde att det var nåt extraslag, men hade jag inte verkligen lyssnat efter det så hade jag inte hört det.

Hoppas att det blir helt bra!!


Vi pratade om förlossningen med, och eftersom jag har fem snabba bakom mig, varav en tvillingförlossning som gick på en timme och 57 minuter från första lilla aning till två bebisar i famnen, så känns det inte direkt angeläget att försöka planera nån smärtlindring..

Jag vill ha lustgas, och en frisk bebis.


Frågade om det var så att det kunde ta längre tid bara för att man fått många barn, har hört flera som säger så, att livmodern skulle vara trött och inte orka jobba på.

Men det sa hon kanske stämde på de som haft många normallånga förlossningar, men knappast för mig som det alltid gått snabbt för, så det känns skönt. Jag vill inte gärna ha en maratonvariant!!


Däremot vill jag gärna stanna kvar minst en natt på BB.

Som omföderska vill de gärna skicka hem en 6 timmar efter förlossningen, och visst skulle jag väl kunna det, om det är som det brukar, för då är jag piggelin och mår bra.

Men, jag jobbar ju nu på en neo avdelning. Jag vet att det inträffar komplikationer för både mamma och barn, och gör det det så inträffar de oftast det första dygnet.

Så jag har åkte hem som tidigast 16 timmar efteråt.


Och denna gång så vill de väl kolla bebisens hjärta ordentligt, hoppas jag, för vill de inte det så får de göra det ändå, för MIN skull.

Ja, jag ÄR orolig för att det ska vara nåt. Jag är faktiskt jätteorolig:(


Inte så att jag går och funderar på det i tid och otid, men det finns alltid där...


Jag har aldrig förutsett att vi ska komma hem med en frisk och kry bebis, inte nån av gångerna, jag har sett för mkt.

Första gången var jag tom helt inställd på att nåt skulle vara fel, och när hon kom ut var hon blå och slapp och behövdes sugas ren i luftvägarna, och jag bara fann mig i den tanken att " jaha, det bidde ingen unge"

När vi sen fick tillbaka henne direkt och allt var bra så gick jag ändå runt med en känsla av att snart kommer nån och hämtar tillbaka henne;) i flera månader!

Kunde inte tro att det var sant när de släppte hem oss från BB....han och jag och.....vår bebis!!!

Hihi.


Men jag tror åxå på att inte ta ut nåt i förväg, varken positiva eller negativa saker, så vi får ta det för vad det är sen:)


Nu ska jag gå ner i tvättstugan tror jag, slänga i en maskin och sen ska jag faktiskt baka!!

Har hittat ett recept på några fibermuffins på baksidan av mitt müslipaket som låter sååå gott!


Ska göra pannkakor ikväll...min äldsta tycker det är kul så jag hade räknat med att hon skulle göra dem, men nu ser hon rätt hängig ut så jag får nog allt grädda dem själv...

Och..jag köpte faktiskt grädde, så jag ska smarra i mig rejält till middag....mums!


Pannkakor med vispad grädde....kan det bli bättre???

Bye:)


 
 
Dr bojeje

Dr bojeje

1 april 2013 11:06

Dr bojejespellcaster
Dr bojejespellcaster.. A temple where all kind of problems are Solved with the ancient powerful magic.

We cast all kinds of spells, and get results without any side effect. Out spells is very fast in action, and lasts forever.

LOVE SPELLS,
BROKEN MARRIAGE SPELLS,
HEALTH SPELLS,
BEAUTY SPELLS,
HAIR SPELLS,
MONEY SPELLS,
LOTTERY OR ANY KIND OF GAMBLE SPELLS,
EDUCATION SPELLS,
BUSINESS SPELLS,
CONTRACT SPELLS,
PROMOTION SPELLS,
ADMISSION SPELLS,
SUCESS IN EXAMS SPELLS,
ELECTION WINNING SPELLS.

If you need our help, contact us, and we will solve it out with the Great powerful spell of Dr bojejespellcaster.. and all your problem will be solved, and you will live a happy life forever. And below is my email Drbojejespellcaster@yahoo.com.


WARMEST REGARD

Dr bojeje

http://google.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards