Alla inlägg den 2 september 2007

Av Carola - 2 september 2007 23:28


Vaknade, klev upp, gjorde mig i ordning, bytte blöja, gjorde välling, åt frukost.

Same as always.


Blev förbannad när jag insåg att småflugorna måste ha haft värsta förökningsorgien i natt, för när jag skulle lägga ner nåt i diskhon så svärmade det upp en halv miljard:(

-De där får man leva med, säger mannen , men så fasiken heller! De ska väck!

Hur vet jag inte riktigt, men jag fortsätter väl med mitt Radar.


Ringde min syster för att kolla om hon skulle med på marknaden, men hon skulle hjälpa en kompis att flytta lite saker från nåt förråd så då fick hon väl göra det då. Man har inte roligare än man gör sig:)


Kan ju passa på att flika in en "Jag mötte Lassie:)" när jag pratar om syster yster:

Hon sålde sex flaskor havtornsjuice till Stå-upp Peter Wahlbäck igår:)


Jag kan absolut råda alla att prova havtorn. För inte nog med att det är proppat med nyttigheter av alla de slag, så är det gott!

En otroligt knepig smak till en början, men sen man vill gärna ha lite till:)

Utseendet är ill orange!

Och jucien är full av fnas, jag som inte gillar juicie med fruktkött normalt tycker det är helt i sin ordning.

I sommar har jag blandat kolsyrat vatten från maskinen hemma med havtornsjucie, och det är så läskande!

Prova!


Vädret var gråmulet och med småskurar, så jag avvaktade lite med att åka iväg till marknaden.

Passade på att röja i hallen.

Jag plockade undan tre stora papperskassar med skor!!

Det absolut enda som är bättre med vintern än sommaren, det är att då har ungarna ett eller två par skor som står i hallen, mot nu....7års tjejen hade säkert 12 par skor!

Ett par lila fin sandaler, ett par silvriga finsandaler, ett par foppatofflor, ett par flipflop, ett par rosa sandaler, ett par rosa gympadojjor, ett par svarta gympadojor, ett par lila sandaler till, ännu ett par silverskor, ett par träskor, ett par fotbolls skor...nä det blev bara 11 par....;)

Men ändå.


4 åringen hade nästan lika många, och 2 åringen hade typ sex par, sonen hade väl minst, det var nog bara runt fyra olika, medan stora tjejerna nog hade fyra-fem var.....


Jag har kanske fyra par och mannen lika många....

Men begrip hur det ser ut i vår hall!?

Och den är dessutom liten:)


Sen hängde jag undan vinterjackorna som de hämtade i källaren förra veckan....

Nån måtta får det väl ändå vara, det är september - inte mitt i vintern!

Sandaler och vinterjacka...snyggt:)


Tog ut mattan och dammsög, under skohyllan hittade jag igelkottsbajs...

Suck, han passade tydligen på att bajsa när han var in där för några veckor sen...och då gick han in och jag hämtade ut honom direkt, men vissa saker hinns tydligen alltid med...;)


Sen hjälpte största tjejen mig att bära in den vitmålade hallmöbeln och vilken skillnad det blev mot när den var trävit!

Ställde kistan där vi har alla fleecekläder bredvid, men den är fortfarande trävit, måste måla den med:)

Kanske kan det få se ok ut i hallen nån dag nu?


Lunch, och ut med lilla fian i vagnen, sen skulle jag åka för nu sken solen!

Största tjejen skulle passa övriga, mot betalning för hon var pank:)


Skulle bara ta på lite mascara och borsta gaddarna.

Men??

Vart är min mascara?

Stod där som ett annat fån med handen utsträckt mot lilla keramikkruset den alltid står i, fransböjartången fanns där, och kajalen.....men var tusan är mascaran?

Funderade på när jag använde den sist,- i fredags.Jaha, lade jag den nån annanstans då eller? I väskan? Fast varför i så fall?

Gick och kollade iaf, och där var den såklart inte.

Tittade under handfatet om den trillat ner...-nä

Öppnade badrumsskåpet på mannen sida, om den hade hamnat där....-nä

Kollade igenom alla andra skåp i badrummet...-nää

KOllade i kruset igen...-nix


Frågade 4åringen? Nääää, hon hade inte tagit den.

Frågade 13 åringen, nix , varför skulle hon ta den hon hade en egen?

Frågade sonen:)

-Vad är mascara? Är det det du brukar locka dina ögon med? (mao tången)

Insåg att han inte tagit den:)

Frågade 12 åringen...njaaa, hon brukade låna den (jassååå???) men näää hon hade nog inte tagit den....

Frågade andra 7 åringen - nix.

Bara 2 åringen i vagnen kvar att fråga och hon sov ju, dessutom når hon inte upp, och skulle hon mot all förmodan ta sig upp så skulle hon ju riva hela skåpet och inte bara ta en mascara.


Nu blev jag förbannad och gormade på om att man aldrig fick ha nåt i fred, inte ens i sitt eget badrumsskåp, en liten mascara borde de väl kunna låta bli, men nääää...!

Letade igenom alla ställen igen men den är puts väck???

Gått upp i atomer.

Borta:(


Jaha, letade reda på en annan fulmascara från typ Yves Roches och borstade tänderna under muttrande, sur som ättika.


Tog med 4 åringen och 7 års tösen till marknaden, lite sällskap vill man ju ha. Förmanade dem att uppföra sig och inte tjata....:)


Väl framme kikade vi runt lite, 7 åringen ville ha örhängen så det skulle hon få, men jag ville att hon skulle titta överallt innan hon bestämde sig...måste ju överföra lite shopping vett på den yngre generationen;)


Vi köpte en skyddsängel till bebisen - det är små waldorfdockor med vingar, sååå söta, alla barnen har en varsin.

Två små söta barnförkläden till de två minsta tjejerna, ett rosa med prinsessorna på till 4 åringen (såklart) och ett gult med Bamse bebisar på till 2 åringen.

7 åringen fick två par örhängen och 4 åringen tjatade till sig ett halsband:)


Och så hittade jag så söta små figurer hos en tjej!


De var i lera, rätt intetsägade men ändå med sån utstrålning.

Små gubbar som låg på små gungor med ett litet ordspråk eller bara vackra ord på en liten keramikplatta.

Några hade ett litet värmeljus åxå.

När jag tittade vidare så hittade jag månar med gubbar  och värmeljus på, såååå rara!

Kände att jag måste ha en sån:) men vilken!!??

Beslutsångest!  Stod där och velade en bra stund ,men till slut blev det en måne med tre små gubbar och ett ljus:)

Sitter i mitt vardagsrumsfönster och lyser nu:)


Efter 1 timme och 45 minuter var vi färdiga, då hade vi gått runt hela området, ätit korv och druckit mer, och en kexchoklad gick ner det med;)

Jag blev såååå yr helt plötsligt, funderade på om det var jag eller alla marknadsstånd som svajade??

Tyckte det var bäst att få upp blodsockret lite..

Skulle se fånigt ut att svimma ju.....inte för att jag brukar det, men OM det skulle inträffa skulle det garanterat ske mitt i en folksamling..så man verkligen skulle märkas;)


Hjäpte sådär med choklad, men insåg sen att det ju var vädret som var boven!!

Jag blir så påverkad av lågtryck så det är inte klokt! Fattar inte hur man kan bli yr av det, men det blir jag:(


Vi hade inte hunnit mer än in i bilen och stängt om oss så började det ösregna!! Och jag menar ÖSREGNA!

Det var krypkörning ett tag för jag såg inget alls, trots torkare på högvarv..

Men vi hade ju sån tur, vi avvaktade precis lagom länge hemma för att slippa förmiddags skurarna och sen lämnade vi marknaden i exakt rätt ögonblick innan ösregnet slog till:)

Brukar vara tvärtom;)


Väl hemma hade inte minstingen vaknat än, så äldsta tjejen hade ju inte direkt jobbat sig svettig...


Syrran och hennes kompis kom förbi med tre Lackhyllor från Ikea som hon skulle slänga om jag inte ville ha dem....men det ville jag ju!

Hon har sålt sin lägenhet precis och hyllorna köpte hon när hon skulle styla den inför försäljningen, så de är ju sprillans nya:)

Jag tycker de är jättesnygga, det är de där där inga konsoller syns utan de ser ut att sitta direkt på väggen.

Vi har tänkt skaffa några fler, köpte till ungarnas rum i våras, men sen har det inte bivit av, men nu finns de ju här:)


Mannen kom hem med pizzor kl 19.00 så det blev sen middag, och sen har jag luskammat 12 åringen igen, hon tycker det kliar igen....

Men...inga löss!!!

Yippie!

Vi kammade med nya kammen från Lusfri.nu, och vilken skillnad på den och apotekets kam....denna tar med sig eller förstör äggen, istf att bara ta lusen...blir man inte av med äggen blir det ju fler....


Kammade henne några gånger förra veckan, hittade nån enstaka lus sist, men nu var det tvärtomt:)

Ska kamma imorgon igen bara för att vara helt säker.

Nu är det väl nån annan som härbärgerar blodsugarna.......ska kamma igenom alla igen vad det lider.


Frågade förresten make vid middagen om HAN tagit min mascara, för det måste ju vara han när det inte är nån annan, eller hur?

Eller så är det vår hustomte som ville vara fin.....eller så har jag blivit totalt förvirrad....eller så ljuger nån!!

Nåväl, ska nysta mer i det mysteriet i morgon!


I morgon börjar kyrkis för 4 åringen och sen ska vi få fika hos en kompis - alltid trevligt!!


Tjingeling nattinatti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards