Alla inlägg den 3 september 2007

Av Carola - 3 september 2007 22:02

Tjingeling på kvällskvisten:)


Har nu ägnat eftermiddagen åt att fika:)

Det är väl trevligt?


Först på kyrkis hann jag inte på min minsting utan hon stod och lassade på bullar i parti och minut på sin tallrik,

så det var ju bara till att ta dem till bordet och äta upp...eller näää, som tur var så kom ju mina tvillingtroll ihåg att

komma dit efter skolan, så de kunde äta upp dem:)


Det gick bara bra på kyrkis för övrigt, 4 åringen har ju gått där innan, men lite läskigt var det ändå, hon är väldigt

avvaktande som person, och grymt svårflörtad:)


Men på onsdag ska hon få gå in själv sa jag,får väl peppa henne här hemma.

Sen for vi iväg till en kompis med en 7 årig tjej och en 4 årig kille, de var inte hemma än så jag satte mig i deras nya fina utemöbler

och väntade. Solen sken och det var så varmt och härligt, men de svarta molnen hotade på himlen.

Ungarna hoppade studsmatta och lekte i sandlådan, och efter kanske 10 minuter en kvart så kom de hem, och det dukades fram fika.


Tre mammor till med jämngamla barn kom så det var liv och fart, härligt!

Vi satt ute till runt 16.00 då blev det lite väl kyligt, gick in en stund innan vi for hemåt vid 17.00

Stannade på ICA och shoppade köttfärs, chilicon carne mix och vita bönor....kan ju för allt i världen strunta i mixen, men den är så god så

jag föredrar den farmför egna kryddblandningar, dessutom har jag alltid slut på nån väsentlig krydda..


Tog grova baugetter till åxå, måste ha lite lyx ibland på måndagkvällarna;)


De hade jättefina fransyskor, alltså stekbiten inte damerna;) för bara 49 kr kilot så då kunde jag inte låta bli att köpa det,funderar på

när vi ska äta stek....mmmm.


Väl hemma hade jag missat en massa som behövdes så jag slängde ett sms till mannen och sa att han gott kunde köpa en stek till:)

när han ändå handlade liksom. De brukar vara rätt dyra annars.


Gjorde min chiliconcarne och fullkornsris,och sen fick äldsta tösen ta kökstjänsten medan jag läste läxor med 7 åringarna.


Lilla fia som inte sovit middag klarade av dagen utmärkt, men en hel del gnuggande i ögonen blev det på em...stackars liten.

Stoppade henne i säng vid 19.15 och hon somnade nog innan hon fick kinden på kudden.

Jag måste försöka få till en sovstund för henne de dagar det är kyrkis!

Funderar på om hon blir trött nog för att sova en stund på kyrkan i vagnen om vi går på ÖF på morgonen...jag ska prova det på onsdag.


När min käre man kom hem vid 21 så visade han stolt hur stora hans byxor blivit i midjan:)

Han har för första gången sen gymnasiet motionerat regelbundet det senaste halvåret, han spinner.

Och han har tappat några kilon.

Inte så mkt på vågen men det är ju för att fläsket blivit muskler!

Hans rätt rejäla ölkagge har minskat drastiskt och det gör ju inget:)

Fast jag får inte säga att han har ölmage för det kan han inte erkänna....men det är rätt många bärs som slinker ner...:)

Nu är det väl dags att knoppa, ska till ÖF i morgon tänkte jag, och då duger det inte att ligga och slafa halva dagen!!

Bye bye!


Av Carola - 3 september 2007 22:00

Idag kommer inte minsta lillayster att få sova middag för vi ska på kyrkis med 4 åringen, och hon har fått de dumma tiderna 13-15:(


Först blev jag sur, jag hade sökt 9-11, men det var fullt..men jag tyckte väl på nåt vis att jag skulle prioriteras eftersom jag hängt där med ungar sen 03 :)

Men hon hamnar med samma barn som i våras så gruppen är inakt, och DET är bra!


Sen, med tanke på den morgontrötta mamman i den här familjen så kaaaan det ju tänkas vara rätt smart att slippa flänga iväg tidigt...speciellt efter bebisleveransen.


Då har vi bara ÖF på morgonen, och det är frivilligt:)

Och förresten , vi har en sång&målargrupp på torsdagsmorgon kl. 9.30, men det är lugnt.

Bara en dag bestämd morgontid, det kan bli bra!


Men det blir ju ingen middagssömn för lillasyster som sagt....och det kan gå utmärkt och det kan bli direkt kaos....

Men hon sov till runt 8.15 nånting i morse så jag kan ju hoppas att det kan funka.


Efter kyrkis ska 7 åringarna möta upp mig där och sen ska vi åka och fika hos en kompis, undras bara om de kommer ihåg det:)

Sa till mannen typ fyra gånger i går kväll att han skulle påminna dem, men han glömde det säkert.

Sa det till dem själva åxå säkert fyra gånger, för att riktigt tjata in det i skallen.....


Nu har jag startat datorn för att maila till arbetsförmedlingen, måste ha kontakt med dem senast 6/9 annars blir jag avanmäld och DÅ ser Försäkringskassan sin chans och nollar min SGI och det kan jag inte tillåta!

Hatar FK. INte bara för att de har idiotiska krångliga regler, men de begriper ju inte sig på dem själva ens!

Jag har varit i bråk med dem så många gånger, och det är ALLTID de som haft fel, jag har alltid haft rätt...hur bra är det då?

Spilla tid och kraft och ork på att bråka om nåt jag har rätt till....bara för att handläggarna är inkompetenta.

Nog om detta. Jag kom inte in på mailen:(


Så jag får väl ringa om det inte löser sig snart.

Nu funderar jag på att gå och väcka min äldsta dotter som är hemma med förkylning och knappt nån röst..kl är ju snart lunchdags:)

Tjingeling:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards