Alla inlägg den 4 september 2007

Av Carola - 4 september 2007 22:06


Trött som bara den när det var dags att kliva upp:(

Men kl. 5.50 var jag minsann superpigg...vad är rättvisan med det?

Man kan ju knappast kliva upp då bara för att man är pigg liksom...ingen annan är ju uppe!  Ska man sitta där och glo då, eller ska man börja vika tvätt?

Nä,jag somnade om efter en stunds vridande och suckande:)


Kom iväg till ÖF utan problem, 2 åringen har idag premiärmålat med fingerfärg!

Jag avskyr att kladda med sånt hemma, men där är ju allt så bra ordnat så det funkar så mkt bättre:)

Hon var jätteduktig, satt med tre olika färgburkar och penslar och målade koncentrerat och länge.


På väg hem började de regna redan innan vi hunnit ut, men det var inte värre än att vi kunde gå i normal takt till bilen, men vi hann inte mer än in i bilen så fullkomligen hällde det ner!

Jag spände ju fast barnen och på den korta biten från passagerarsidan till förarsidan blev jag plaskvåt...

Fick dra på torkarna på fullt ös..och då blir jag alltid så full i skratt för jag tycker det ser så fånigt ut när de vevar fram i 180 över rutan:)


Åskan dundrade och det var jättemörkt ute.

Tur att man hittar vägen hem, för det var usel sikt, det var mer att köra på känsla...typ, det där suddiga stora där är affären, då ska jag svänga höger;)


Hemma fick barnen faktiskt chiliconcarne till lunch..inga gorbypiroger idag inte!

2 åringen lades i vagnen för att sova och jag mailade arbetsförmedlingen, och fick svar ganska snart, allt i sin ordning!

Nice.


Sen brynte jag på min fina stek, för varför ska man vänta till söndag med finköttet??

Nä, hellre en skruttig regnig tisdag,det kan behövas lite glamour:)

Mannen kommer hem med massa godsaker från Bondens egen marknad i Stockholm, och nu hade han fått tag i supergoda potatisar...så kött och potatis och en gudomlig sås fick barnen till middag.


Och som de åt!!

De blev supersura när de var tvungna att spara lite till pappa;)

Varfööööör dåååååå, mamma...?


Sen har jag målat klart glasluckorna till köksmöbeln!!

Och en list på den samma, men den måste målas igen.

Men det artar sig:)


Däremot har jag inte hittat min mascara?!

Funderar på att ringa nåt medium....hehe..


Men vart tusan är den??

Jag har städat och plockat, dammsugit överallt och den är bara borta?

Låg på alla fyra och lyste med ficklampan under badkaret tidigare idag, och hittade fyra nappar, en badring, en handduk, ett lock till en tvättunna, ett skärp, en liten boll, katthår, dammråttor och diverse annat majsigt...men iiiiingen mascara?

Begriper ingenting?


I morgon ska vi ha en heldag:)

Först ÖF tänkte jag, sen hem för lite lunch, sen är det kyrkis och då ska jag försöka få lillasyster att sova i vagnen där (good luck!!) och sen ska 7 åringarna plus de största möta upp där för vi ska direkt iväg på cirkus!!


Ska bli spännande, fast jag gillar egentligen inte cirkus...men ungarna tycker det är häftigt.

Jag föredrar att se det på TV där de zoomar in så man ser ordentligt:)

Samma med sport..(om jag nu nån gång tittar på det)..


Om vi går på en bandymatch tex så gäller det ju att ha ögonen på den där lilla bollen hela tiden för annars missar man ju allt...men sitter man hemma behöver man inte kolla förrän man hör att det blev mål...och då kan man kolla på reprisen av målet som de kör minst tre gånger ur olika vinkar;)

Jag går iofs aldrig på matcher av vilket slag det än må vara nu för tiden...men jag har gjort.


Förr, när jag tyckte att det kunde vara roligt att göra nåt hela familjen...fast jag hade ju aldrig roligt förstås;)

Jag satt ju mest och kollade på annat...och missade målet:)


Sen har jag en megautmaning framför mig, och det är : Vad ska 2 åringen få i 2-årspresent?

Hon fyller år den15 oktober, och hon har precis allt man kan tänka sig.

Hon är ju inte för inte barn nummer sex.


Idag har jag faktiskt tvättat, tumlat och vikt alla rosa små babykläder!

Så nu är det bara en maskin kvar av bebiskläder, sen är de klara.

Ska ringa pappa nån dag och be honom ta ner korgen från vinden hemma hos dem och komma hit med...sen är det nästan klart för den lilla att komma!


Nu ska jag hämta blåbären jag tinade förut och hälla på vaniljyoghurt och sen ska jag glufsa i mig, det är såååååå gott!!!

Igår hade jag vaniljkesella på, men idag blir det fettsnål yoghurt:)


Natti go´natti!

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards