Alla inlägg den 9 september 2007

Av Carola - 9 september 2007 23:10

Tjingeling.


Jag måste helt klart försöka få ordning på vad det är som spökar när jag inte kan göra vissa saker på nätet...nu har det varit så där konstigt igen:(

Kommer inte in på hotmail, kan inte skicka mail från nånstans, inte kolla på hemnet, och inte skicka inlägg som är för långa på Allt för föräldrar..korta går bra??? Och  inte skicka blogginlägg:(

Men vem ska man fråga??


Har ju provat datakunniga kompisen, nån gratissupport som heter Datakompisen åxå...hihi, förresten nu kom jag ihåg nåt kul:)


När jag ringde till supporten på Glocalnet, så frågade de om jag ringt Datakompisen?

Jag blev jätteförvirrad och rätt irriterad med för den delen, hur kunde de förutsätta att jag hade en kompis som var datakunnig???

Har ALLA det, eller??

Tänk om jag satt helt utan en endaste kompis?

Och jag har bara en som kan nåt mer än att surfa;)


Jag frågade vad de menade, och då förklarade de att Datakompisen var en gratissupport:)

Ahaaaaa;)


Men de kunde iaf inte hjälpa mig:(


Ska man ringa till snyggkillarna på dataaffären?

Med vita skjortor, slips och jeans?

De där som knappar in en sifferkombination på sina monitorer och utifrån det svarar på vilken prestanda eller kompatibilitet eller koaxialkabel som bör finnas??

Men om de inte får kika på sin skärm så kan de inget alls.


Eller vem tusan ska man fråga??

Hjälp!

Och pappa vet inte heller;) Annars kan han ju allt.


Jaja, igår var det lördag och tennispremiär för sjuåringarna, som de längtat!

Tiden var ändrad, från 11.15 till 12.30, passar mig som är seg på morgonen och ändå är ensam hela lördagen för det mesta.


Regnet öste ner och det var allt annat än lockande att gå de ca:12,5metrarna till bilen...

Dessutom försökte jag få de stora tjejerna att passa minsta skruttan så hon fick sova hemma, men ingen ville:(

Så det bidde ingen middagslur.


Tennisen gick bra, de stora spelade och de två mindre grejar på sidan om med rack och boll:)

Lillskrutt är sååå söt när hon glatt hämtar bollar och så ett jääääättestort racket, som är närapå lika långt som hon själv.(viss överdrift iofs)

Om vi ska sitta där varje lördag så kommer hon att bli värsta tennisstjärnan:)


Efter tennisen så åkte vi till Elgiganten för våginköp.

Jag hade minsann varit klok och googlet hemma på vart man hittade en bra våg...ibland är jag sååååå smart!

Precis den jag tänkte mig fanns dessutom i lager, annars brukar det ju kunna fallera där.


En våg som mäter vikt, bmi, fettprocent och hydratisering..tror det är vattenmängden på nåt vis, blev det...kostade 600spänn.

Det var den dyraste jag hittade;) Hihi.

Ungarna tyckte vi skulle köpa en massagefåtölj ist:)

De provade en sån nämligen och gillade den skarpt..synd att den var ful bara, sen kostade den väl en slant med, men för en snygg fåtölj kan man ju betala, men inte för en ful!


När jag stod i kassan så föll blicken på olika rengöringsmedel.

För Tv:n, för tangentbordet, för diskmaskinen, för ugnen och för microvågsugnen!

Det sista lät intressant.

Mest för att jag stått och funderat hemma när jag värmt vällingen i micorn om man kanske skulle ta och sanera den...den har varit tämligen grisig..


Man skulle spraya på medlet, vänta 15 min. och sen torka av = Klart.

Lät ju skitbra.

Fast jag innerst inne visste att det bara var skräp och båg, och att jag kunde lägga de 50 kronorna(!!) på nåt roligare så fann jag mig själv ståendes med den där flaskan.


Funkade det då?

Näpp!

Såklart.

Så jag tog till mitt alldeles vanliga rengöringsknep.

Jag har en sprayflaska med såpvatten i köket, den funkar på ALLT.

Om man sprayar det i micron, ställer ett glas med vatten och värmer på det nån minut...så löser smutsen upp sig och går lätt att torka bort.

Jag borde nog ta patent på den metoden, fast tusan vet om inte Grumme har det redan?


Slutsats är iaf, gå inte på massa dumheter.


Micron är skinande ren hur som helst.;)


Vi åt lax till middag, de tråkiga kräsna ungarna fick köttbullar..stortjejen älskar lax, men de mindre vägrar....


Jag har faktiskt tvättat bilbarnstolen, eller babyskyddet heter det ju till de minsta, torkat och skurat och klädseln hänger i bastun och luktar himmelskt gott nu.


Mannen kom hem vid 21, och då satt JAG och tittade på fotboll!!!!!

Det är inget annat än kors i taket.

Men jag hade surfat klart och hade inget att göra, och Zlatan är ju alltid Zlatan.

Maken fick sin våg, och nu har han programmerat in vikt, längd, kön och hur mkt han tränar:)

Kan upplysa om att hans bmi är lite för högt, hans fettprocent med, medan hans vattenmängd var för låg.


Själv har jag gått upp 11 kg:)

Och mitt bmi, trots att jag är gravid i v. 37 är inom gränsen för vad jag ska ligga:) Hihi.


Största tjejen vägrade väga sig, men jag tror minsann hon har smygvägt sig sen inne i badrummet ;)

Vill inte ha publik.*s*


**************************************************
**********************

Och så dagen idag då, söndag.

Jag hade laddat mentalt ända sen i går inför att åka till Skopunkten och handla skor till alla barnen.

På morgonen meddelade 12 åringen att hon inte alls ville följa med utan hon ville gå på stan ist. Jaha, men då blir du utan skor, snäste jag lite surt och det var hon medveten om....ska bli kul att se när hon kommer att gnälla om att hon inte har några...


Antalet par skor slutade på 9 st.

Äldsta tjejen fick  två par gympaskor, ett par för innebruk och ett par för utebruk, och ett par vinterskor.

7 åriga tjejen fick inne gympaskor, gummistövlar och ett par innetofflor.

7 årige sonen fick inne gympaskor och gummistövlar, tofflor är fjantigt:)

4 åriga tjejen fick ett par gympaskor med strass på...som hon ska ha inne säger hon..men hon har ju varken gympa eller tennis på programmet så det vete tusan...hon får göra som hon vill.


Lilla busan fick inga alls, men hon provade. Eller jag provade två par söta helt onödiga höstkängor på henne, men hon bröt ihop för att det inte gick att gå med dem, det var ju snöre mellan höger/vänsterskon och tog av dem och kämpade på sig sina älskade gummistövlar...:)

Sötnos:)


Ta tre, betala för två - det är nice.

Fast eftersom gummistövlarna var så himla billiga, 49kr, så tog jag det på två kvitton...annars hade det blivit så dålig rabatt;)

Nu blev det knappt 900kr för 9 par skor, det känns helt ok.


Sen for vi hem och jag och sonen plockade äpplen och sen skulle jag baka.

Då kom mannens pappa med fru. De skulle kommit senare, när mannen var hemma, men så kom de tydligen på att det gick ju inte för de lägger sig vid 19.00

De kör tidningar på natten så visst, det är förståeligt.

Men det gör de alla nätter,alltid, så varför de inte tänkte på det redan när de bestämde att komma vid 17-snåret begriper jag inte?


De ringde på fm och frågade om det var ok att de kom tidigare och visst var det väl det..även om jag som sagt inte begriper riktigt;)

Och mannen träffade de ju inte.


Jag tror att de , och de flesta andra med, inte förstår hur mkt han jobbar nu.

Han är alltså borta från 8 på morgonen till minst 20-21 på kvällen HELA veckan, mån-fredag.

På helgerna är han alltid borta från 5 till MINST17.30, lördagar oftast 21..

Och det oavsett om han fyller år eller inte...


Han har inte varit ledig sen 18 augusti, och det är på allvar.

Han jobbar 7 dagar i veckan.

Men det verkar inte som att folk fattar.


Hur som helst, de kom med bullar och kakor, och vi drack lite kaffe, samtidigt som jag bakade min oerhört mumsiga äppelkaka.

Hittade ett recept i en Året Runt, och det var eg med persikor, men äpplen funkade perfekt det med!

Ska nog baka en långpanna till i morgon, för det var snabbt och enkelt och smarrigt:)

Bra att ha i frysen.


Mina föräldrar och syster kom på lite fika på kvällen när mannen kommit hem, så lite firad kände han sig nog:)


Sen har jag påbörjat tömningen av poolen!

Det är ju inga konstigheter egentligen, bara att koppla en slang på en annan slang och lägga ut den på gräsmattan så pumpas vattnet ut av den eminenta pumpen, men man måste ha lite koll.

Stängde av reningsverket innan så nu är det TYST därute!!

Nästan, för pumpen låter ju en del förstås.


I morgon ska två av barnen till tandläkaren, jag har avbokat två separata tider för dem och ist fått en gemensam..eller tiderna efter varandra snarare.

Jag kan omöjligen sitta och åka ner på individuella tider med alla ungarna bara för helt vanliga kontroller!

Ska de laga så är det en sak, men nu är det inte det. Och hoppas kan man ju att de slipper det.


Nu måste jag äta nåt innan jag hoppar i säng, för uschiamej vad det svider i magen:(

Det får inte plats så mkt åt gången, så det gäller att äta ofta och lite:)

Och det passar mig rätt bra, för då kan man äta olika saker hela tiden...*S*

Nu blir det yoghurt.


Gnatti gnatti:



Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards