Alla inlägg den 11 september 2007

Av Carola - 11 september 2007 23:18

 Rainy 

Det regnar och regnar, det blåser och stormar, det är grått och mulet...

Ska det inte bli nån höst heller?

Iofs så var det ju ingen vidare sommar, så det kanske är ett sånt år, när inga årstider alls existerar utan det är 10-15 plusgrader, regn och grått från januari till december?


Men det är bra trist.

Jag vill ha en sån där supernice höst, med sol och vackert väder!


I morse vid frukostbordet, hörde jag hur mannen frågade alla barnen om nån av dem kopplat ihop slangarna till poolen.

(Jag kliver inte upp innan de har gått till skolan och jobb, finns ingen anledning*S*)

Ingen av dem visste hur man gjorde.......så svaret var nej.


Han kom in till mig och sa att ingen av dem hade gjort det, och undermeningen var tydlig - han tror att det är JAG som kopplat ihop slangarna utan att komma ihåg det.

Men alltså, nej.


Det finns inte  på världskartan  att jag gjort det, fast jag börjar tvivla snart, för vem annars?


Nu på kvällen så blev jag arg på honom för att han tror att jag gör saker som jag inte kommer ihåg och kontrade med att det kanske var HAN som hade   minnesluckor?

Och då gör han så där som jag bara avskyr, han håller med men menar inte en bokstav!

-Ja, men då var det jag då, vi säger väl det....säger han avmätt.

Fasiken vad arg jag blir när han gör så!!

*surar*Pulling My Hair Out



Men jag måste få klarhet i detta.

Har inte pratat med min pappa idag, och nu står mitt hopp till att det är han som grejat...;)


Har fått lite gjort idag här hemma.

Var på ÖF i morse, och sen efter ungarnas lunch så skurade jag diskbänken med Fix universal, världens bästa och miljövänligaste skurmedel!!!

Nu blänker den gamla rackarn:)


Plockade tvätt i hela huset, rensade avloppet i handfatet i badrummet - uäck, skurade handfatet, skurade toan, dammsög hallen, lade ut en "ny" matta vi fått från mannens farmor..den är ful, men i bra färger för att ligga där och ta emot all smuts från skitiga skor:) dammsög resten av övervåningen, sorterade två stora pappkassar med jox som jag slängt i där när jag städat och plockat - mao så var det en väldigt blandad kompott, mkt slängde jag, men resten bar jag runt på sina rätta plaster.

Hjälpte 4 åringen att städa sitt rum, gick ut med pantflaskorna i garaget - efter att jag skurat upp ölen som alltid rinner ut ur burkarna....hatar det! Varför kan han inte skölja ur burken? Eller sluta dricka öl;)

Släpade ut den aptunga returpapperskassen, men ville inte bära i onödan så den står i köket, hoppas att den får ben och går ut i garaget av sig själv.

PLockade i en diskmaskin och körde den, plockade ur och i en till efter middagen, lagade mat såklart.

Läste läsläxor.

Tömde poolen......;)


Och faktum är att jag i en dryg timme låg på soffan och läste först Ikea katalogen och sen Allt i hemmet!

Riktigt skönt.


Däremot blev det ingen väska packad till BB, och bara ett samtal är avklarat, men det var till Försäkringskassan, så det var det träligaste.

Alltså de skulle ha kompletterande uppgifter om min inkomst, jag skulle fylla i och skicka in på nästa papper....men det pappret hade de glömt att skicka med....och..jag har ju föräldrapenning så alla uppgifter finns i deras datorer...

Kors i taket så gick människan med på att själv leta reda på siffrorna, istf att skicka papper mellan oss.


Man kan ju tro att FK lever på stenåldern och inte i internets tidevarv:)


Imorgon är det ÖF och sen ska jag till mödravården och lyssna på bebisen.

Jag vill att det ska låta bra nu, jag vill jag vill jag vill!!!


Sen är det kyrkis på eftermiddagen, och min 12 åring ska till tandläkaren.

Hennes mjölktänder sitter så hårt att fast de permanenta tänderna kommer upp så vägrar mjölktänderna att lossna, och de sitter som en kapsyl ovanpå de nya och gör det jättesvårt att hålla rent.

Hon har fått plocka bort flera stycken, och i morgon ska hon för första gången åka själv!!!!


Inte ens min 13 åring ville gå in själv till tandläkaren i måndags, så det tycker jag är tufft!


På kvällen är det föräldramöten, i både 12 och 13 åringens klasser...samma tid. På olika skolor. Funkar inte för oss, vi har dessutom 7 åringarna på gympa samma tid, så mannen får välja ett han vill gå på:)


Nu är det snart midnatt.och kanske skulle man försöka komma i säng på rätt sida tolvslaget??


Natti natti:)


 Counting Sheep 


Och ja, jag har hittat en ny rolig leksak på internet:)

Jag älskar smileysar I Love You Wink 






Av Carola - 11 september 2007 00:36


Det bara är så.

För igår så påbörjade jag tömningen av poolen, men eftersom själva pumpen inte får gå torr så kopplade jag i sär slangarna på kvällen, och tänkte återuppta det idag.

Halva poolen var då urtappad, ungefär.


Idag så ösregnade det mellan regnskurarna...typ, och jag var dels på ÖF på förmiddagen och sen var jag ju bara hemma nån timme innan det var dags att hämta ungarna och åka till tandläkaren.

Så då tänkte jag att jag fortsätter i morgon, eftersom man ju kanske ska ha lite koll då.


Nu, när mannen skulle gå och lägga sig så sa han frågande men konstaterande:

- Tömmer du poolen?

- Nej, det har ju regnat hela dagen och jag har varit borta.

Han tittade underligt på mig.

- Men du håller ju på att tömma den??

Jag, som tittade på nån dokumentär om WCT och 11 september, surade till och blev irriterad.Tog det som kritik för att jag påbörjat nåt utan att slutföra det.


- Nej säger jag ju, fan jag har ju inte varit hemma! Jag har inte hunnit, och sen regnade det ju!

- Men, du tömmer ju? Det forsar ju vatten ur slangen under granen??

-Va?


Han gick ut och tittade, kom in och sa att slangarna var ihopkopplade och att det forsade ut vatten på gräsmattan.

Det är precis som det ska vara, NÄR man tömmer, men jag gör ju inte det?


Så vem sjutton har kopplat ihop slangarna?


1: vår näst äldsta dotter som hade glömt nycklarna hemma, och blev sittande utanför och väntade i 1½timme medan vi var hos tandläkaren?

Men jag tror inte att hon vet hur man gör.


2: Pappa?

Men han borde ha ringt och sagt nåt då, och jag vet inte om han heller vet.


3: Jag??

För givetvis så börjar jag tvivla på mitt eget sunda förnuft, och funderar på om jag kanske inte kopplade isär dem igår - men det VET jag att jag gjorde, för jag blev blöt när jag delade på dem. Men kopplade jag ihop dem idag ändå, utan att komma ihåg det? Näää, SÅ j-kla disträ är jag inte!

Eller?


4: Återstår hustomten.

Han borde veta hur man gör efter att ha bott här i 40 år sen huset byggdes.


Så, därav ligger min starkaste misstanke på hustomten:)

Undrar om han dammsuger och rullar ihop mattan i poolrummet, och plockar in alla utemöbler när han är klar åxå?



Annars rullade dagen på precis som tänkt, vi var som sagt på ÖF på förmiddagen, där flera mammor gav mig sådana där trevliga kommentarer om vad fräsch och pigg jag ser ut, och hur är det möjligt att vara i v. 37 och se så pigg ut, och en var först imponerad över det, sen frågade hon om det var två tjejer jag hade innan...när jag då meddelade att det är sjunde barnet som ligger i magen, då steg hennes beundran till superimponerad:)

Efter att hon frågat om alla barn var mina...hihi, en del frågor kommer man aldrig undan.

Många tror ju att vi slagit ihop två familjer, han hade några barn med sig och jag hade några och tillsammans så blir vi många...men alla barnen är ju våra gemensamma, skapade av oss tillsammans:)


Iaf så är det underbart att få sådana kommentarer!!


Vi åkte hem, åt lunch(jajamen Gorbys piroger!! Jag borde få sponsorpengar av dem) och sen somnade lillpluttan.

Var ju tvungen att väcka henne efter en timme drygt, och så hämta 7 åringarna på en skola och 13 åringen på en annan.

In till stan,parkera och.....det slutade regna precis då, så vi slapp använda paraplyerna, jippie!!


7 årstösen var först in, fick lite flourlack på tänderna och så frågade tandhygienisten om mamma och pappa borstade hennes tänder.

- Nä, de vill inte, säger ungen!!


Hallå? Vi frågar ofta om vi ska borsta men då är hon redan klar och orkar inte börja om....Hyggligt:)


Sen 13 åringen, hon hade ett litet hål förra gången som skulle kollas upp, men det var ingen fara med det, det hade nästan blivit mindre.

Duktig tjej, borstar noga:)


Vi gick in i djuraffären tvärsöver gatan för att köpa små möss ( i tyg!) till katterna, och där blev 13+7åringarna kvar i kö...karln som jobbar där var ensam och skulle expediera en kund som skulle fylla ett akvarium för första gången...och tydligen kunde han inte ta betalt av mina ungar innan:(

Eller medan han instruerade kunden om hur man sköter ett akvarium..


Jag hade gått till Ica för att handla lite middagsmat, så de blev stående där en god ½ timme!


Sen fick jag sån huvudvärk, eller eg. är det nackvärk för det kommer därifrån, så när vi kom hem gick jag och lade mig med en vetekudde på nacken och äldsta tjejen lagade mat!!

Underbart!!


Sen dukade näst äldsta av och dammsög medan jag läste läsläxor med 7 åringarna....tänk vad fina ungar jag har!


20.00 låg fyra av sex barn i sina sängar.

3 sov, en liten 2 åring låg och läste bok för sig själv och pratade oavbrutet med sin docka:)


Nu sover 7 av 8 personer i hushållet, katterna leker med varsin mus, och den 8:e ska precis sluta skriva strunt och gå och knoppa hon med!!


Imorgon ska vi bygga mosaik på ÖF, och sen tror jag att jag ska packa i ordning väskan till förlossningen, kanske, tömma poolen.....om inte tomten har fixat det...ringa barnomsorgs människan och försäkringskassan.

Och Bravida för att säga åt dem att köra igång, vi godtar offerten:)


Tjingeling, natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards