Direktlänk till inlägg 13 september 2007

Sur och överlycklig!

Av Carola - 13 september 2007 23:58

 Thumbs Down 

Först och främst är jag sur för att ett megalångt och såklart väldigt intressant inlägg som jag skrev igår....det bara försvann ut i cyberrymden när jag klickade på Spara.


Så trist!


Men orka skriva om det,för den delen så minns jag knappt hälften:)

Huvudnyheten minns jag dock, med stoor glädje, för jag var ju på MVC och allt var helt okey!!

Framför allt så var det ju bebisens hjärtljud jag oroade mig för, men de lät precis som de ska!!!

Jippie!

Så nu kan jag börja att faktiskt tro på barnmorskorna och läkarna när de snackar om omoget nervsystem..jag vet att det är vanligt, men nu gäller det MIN unge och då kan man inte vara saklig och realist.


Jag har gått upp 10 kg enligt deras våg, och enligt min hemma är den11kg.

Hur som helst så är det väldigt bra, för jag brukar gå upp mer. Har som minst gått upp 15 kg och som mest 20kg.

Ska bli spännande att se vad det slutar denna gång.


Mitt hb har ökat!

Från 122 vid inskrivningen till 132 nu, helt utan järnpiller?

Jag brukar få knapra sådana och de får jag ont i magen av, så det gillar jag inte, men nu har jag inte ens ätit dem sporadiskt...eller jo...om man ska räkna en tablett kanske var fjärde vecka...typ;)

Men det är inte undra på att jag har energi och mår bra, med ett sånt hb:)


Socker och blodtryck var helt ok, bebisen låg med huvudet ner....fast fortfarade väldigt rörlig.

Sf måttet var 34, hemma i söndags var det 32..så det märks att det spelar in hur busbebben ligger därinne, för i söndags låg den på tvärsan.


Jag roade mig med att mäta mitt omfång på magen med, och det är 106cm.

Nu minns jag inte vad det låg på innan, så det säger ju inte så mkt...men det är kul ändå:)

Jag låg precis runt det där måttet som kvinnor inte ska vara över för det är inte bra...men vad är det då???



Vi hade ju varit på ÖF innan och nu åkte vi hem och åt lunch, sen iväg till kyrkis, där jag fick lilla bus att sova i vagnen ute, härligt! Stroller 

Det innebar två timmars kaffedrickande och prat med andra föräldrar i lugn och ro!


Sen var det hem igen, göra lite hushållssysslor - de hinner man alltid med att klämma in, precis som att de är så himla roliga?

Och sen lagade jag mat till barnen.

För det var ju gympadags kl. 18.00


Äldsta dottern kom hem precis så jag slapp släpa med de två småsyskonen, och plötsligt insåg jag det trevliga i att 7 åringarnas gympa bytt dag!

Förr har allas gympa legat på tisdagar, från 17 och framåt.


Från det att tvillingarna var små så har jag haft ett sjå utan dess like att få till dessa skjutsar till och från gymnastiken!


Vi bor kanske 10-15 minuters promenad från gympasalen, det är i skolan och de går hem från skolan själva varje dag, så just det kan de. Men att de ska gå hem när det är vinter, mörkt och kallt känns tufft....så då blir det bil som det tar max 2 minuter med.


Så när tvillingarna var bebisar så hade hon som är 12 nu, sitt pass mellan 17-18, stora syrran mellan 18-19....

Det innebar att jag fick kl på två små bebisar, ner med dem i babyskydden, ut i bilen, spänna fast dem, köra de 2 minutrarna och släppa av första barnet, åka hem, plocka ur barn och bilstolar, klä av dem, vänta en stund för att sen upprepa samma procedur en knapp timme senare när det var dags att hämta första ungen och lämna nästa...och sen skulle ju hon hämtas åxå...

Så det var totalt tre på/avklädningar, i/ur sättningar i bilstolar/bil varje tisdagkväll...


För jag är ju ensam på höstarna, när mannen jobbar som värst....

Ibland kunde han hämta nån av dem och det kändes ju som rena semestern!


Sen har vi ju begåvats med två barn till så dessa tisdagar har sett ungefär likadana ut i  7år...

7 åringarna har haft tid mellan 17-18, stortjejerna mellan 18-20, vilket innebär att det inte funnits nån hemma som kunnat passa de små.


Men NU FINNS DET DET!!!! Smile Underbart!


Det kommer att underlätta massor:)







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards