Direktlänk till inlägg 14 september 2007

Klagosång i v. 37

Av Carola - 14 september 2007 00:30


Började dagen med att ha jätteont i sidan av magen:(

Som håll, det blir så när jag ligger för länge på en sida...men hur lätt är det att snurra då, med tjockmagen?


När jag klev upp så försvann det iaf.

Gjorde mig och tjejerna i ordning och sen åkte vi till målar&musik gruppen.

Trevligt som vanligt.


Mindre trevligt var när min minsting, som alltså fyller 2 år snart, fick ett glas saft, och vad gör hon? Jo helt resolut så bara vänder hon det upp och ner och häller ut hela innehållet över bordet!?

Va??

Så gör hon aldrig?

Eller, jo...tydligen så måste man börja hålla koll...


Och på musikleken så var det med en yttepytte bebis, han är 2 veckor ungefär. Och det är väldigt spännande med bebisar...

Vad gör hon??

Jo. kliver fram till liften på golvet där han ligger och sover, tar tag i ett ben och bara drar honom uppåt mot sig!!!

Ungen åkte halvägs ur liften innan jag hann fram och högg tag i hans ben....

Stackars lilla bebis...fast han vaknade inte ens, men ändå!


Skällde på henne, för herregud, det är ingen liten docka..

Och vad ska våran lilla bebis behöva stå ut med tro....?


Åkte hem och åt lunch, och lilla huliganen somnade gott ute.

Jag hade jättemkt sammandragningar, det har jag knappt haft alls innan, men nu var det ont och rejäla.

Fick lite ångest, det kan ju trots allt sätta igång med förlossning när som helst nu...och för del delen kan det ta flera veckor med...men jag beslöt mig för att iaf packa iordning den där BB väskan.


Det höll jag på med i flera timmar:)

För jag blev ju avbruten hela tiden, och inte kunde jag komma på vad jag skulle ha med, och när jag kom på det så hann jag bli upptagen av nåt annat innan jag hann lägga i det..


Men nu är den, om inte komplett, så iaf hyfsat duglig.

Det viktigaste är nog ,med...tror jag:)


Pappa kom, och jag frågade om han kopplat ihop slangarna till poolen...men nej.

Så vi HAR en hustomte:)

Jag tror ju på tomten, så det är klart att han fixat......

(eller så är jag fullkomligt disträ, och så kan ju vara fallet...men jag vill inte tro det!)


Vi satt ute i solen och pratade nån timme, och det var så skönt.

Fast jag hade jätteont i ryggen hela tiden.


Det har jag haft hela dagen, så nu efter middagsstöket så bestämde jag mig för att nu fick det vara nog med duktigheten.

Jag värmde min vetekudde och sen har jag suttit framför TV och dator sen kl 19.30


Mannen kom hem vid 20.45, och ville att jag skulle komma och titta vad han handlat så jag visste vad som fanns, men jag kände att jag orkar inte.

Han har köpt ankfilé, och det låter spännande, men jag orkade bara inte släpa mig ut i köket för att titta på en köttbit....de ser rätt lika ut allihopa.

Han suckade lite, och frågade igen och jag snäste ett nej.


Så kom han in och skulle slå sig ner med sin dator med poker och ville byta kanal till 3 an och Efterlyst.

Men jag ville ju se CSI, så jag muttrade att 3 an finns nere i gillestugan åxå, och han kontrade med att det gör 5 an med.


Och jag morrade att jag faktiskt inte mådde nåt vidare.

Han suckade och jag började nästan gråta.

Jag har faktiskt inte klagat nånting alls denna graviditet, och när jag då har en jobbig dag så här på sluttampen så tycker jag att jag kunde få lite omtanke...men nix, det fick man ju inte:(

Han tog för all del med sig sin dator och gick ner, men jag ville ju ha lite medlidande...eller i alla fall att han frågade vad som var fel!?


Så nu har jag suttit här och varit småsur en hel kväll!

Snacka om bortkastad energi...


Jo, han har det skittufft på jobbet nu, men det är ingen dans på rosor att sköta all markservice i ett stort hushåll heller, när man är höggravid.

Men det fattar han visst inte.


Och nu orkar jag verkligen inte klaga mer!!


Nu ska jag gå och packa in det sista i diskmaskinen, för det misstänker jag står kvar i köket....det lär väl inte ha flugit in av sig själv....(hm är sur än, märker jag**) och sen borsta tänderna och så sova!!!


Och hoppas att dagen i morgon blir mkt bättre!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards