Direktlänk till inlägg 14 september 2007

Akut in på förlossningen!

Av Carola - 14 september 2007 22:25

Jahapp.


Igår blev det inte riktigt som jag tänkt mig...

Jag hade tänkt fika med V, och ungarna skulle leka och sen skulle jag röja lite, åka och handla present

till kalaset sonen skulle på på lördag.

Äta tacos och sen tillbringa kvällen framför TV:n, med datorn, äta Mövenpicks glass, mannen skulle åka och spela poker.


Hur blev det då?

Jo, V kom och fikade, barnen lekte, när de åkte så plockade jag undan lite, gav flickorna  lunch, lade minstingen att

sova ute och sen tog jag en tallrik kräm och mjölk och kollade på såpa.

Blev sådär seg och trött och bestämde mig för att blunda lite efter den.

Sov på soffan i 2 timmar!!


4åringen kikade på Disney Channel,2 åringen sov, 7 åringarna kom hem men gjorde inget väsen av sig, samma med stortjejerna.


Vaknade och kände mig pigg och i form för att ta itu med resten av dagen.

Gick på toa, det var lite vått , men det tolkade jag som flytningar, så här på slutet.

Hämtade en banan och ett äpple och satte mig i soffan igen för att äta, smsade till mannen att han kanske kunde

köpa den där presenten till kalaset, för stor tjejerna hade dragit iväg, och jag kände att jag inte orkade dra iväg med alla.


Kände hur det rann och blev blött , och blev fundersam, vad var det?

Vattnet? Nää, knappast, var säkert mer flytningar.

Gick in på toa igen och.....blod?!

Mörkrött, ganska mkt, lite slemmigt och klumpigt...

Satt och funderade en stund vad det berodde på och insåg att jag skulle bli tvungen att ringa förlossningen.


Jag som tänkt mig ta det extra lugnt idag för att säkert inte sätta igång nåt tills på lördagen när mannen är borta på marknad...


Ringde förlossningen och de ville att jag skulle komma in.


Jahapp, ringde mannen, han stod på Barnens hus, och betalade precis. Vilken timing:)

Ringde pappa, han skulle komma direkt.

Pratade med 12 åringen som mest blev sur...hon skulle ha papper till sina inbjudningar nästa helg, och hon ville inte att mormor och morfar skulle

passa dem för då fick de lägga sig så tidigt, och varfööööör skulle jag behöva åka in?

Ego,vaddå? ;)


Pappa och mannen kom samtidigt, och vi tog pappas bil in.

4åringen ville följa med och var lite ledsen, 2 åringen hade precia vaknat.

kl. var 16.00


Var inne på förlossningen vid 16.20, de kopplade på ctg och så fick jag ligga med den på en ½ timme.


Jag var rätt nervös innan de fick på den för jag kände inte av bebisen direkt, och hade knappt gjort det på hela dagen.

Inget ovanligt iofs för det brukar vara lugnt på dagarna..men nu blev jag orolig.


Men allt var bra, hjärtljuden såg bra ut, hade sammandragningar som jag inte direkt märkte av.


En läkare kom och gjorde ultraljud.

Bebisen såg ut att må bra, låg med huvudet ner som den ska, och vad jag förstod så såg moderkakan bra ut, men det var på gränsen

till för lite fostervatten.


En gynundersökning gjordes för att se om det kunde konstateras vatten avgång och om de kunde se varifrån blödningen kom.

Hon kunde inte se vart det blödde ifrån, och ville att jag skulle stanna kvar för observation.


OK, det kändes bra, jag hade inte velat åka hem!

Blev invisad på ett rum, kopplades upp på ctg igen och beordrades sängläge, med undantag för toabesök.

Fick in lite tidningar och mat -lasagne.

Mannen åkte hem vid 19.00


Hade supertråkigt, men det kändes tryggt att ha ctgn som registrerade. Hade en del sammandragningar,men inga onda utan bara som vanligt.

När nattpersonalen kom körde de ut mig till TV:n, hittade Gone in 60 seconds...har sett den flera gånger, men det fick duga:)

Nicholas Cage är nu en gång för alla snyyyyggggg:)


Kurvan såg så fin ut så de fick koppla bort den under natten, och det var skönt att få gå upp lite, bara för att göra mig i ordning för

natten, men ändå.


Hade svårt att sova, sängen var obekväm, den knarrar...och jag fick ont överallt.Hade ju bara en kudde,jag som brukar ha massor:)

Slumrade till och från och somnade nog rätt bra vid 4-5 och sov till 7.20


Klev upp och gick och tvättade av mig,klädde på mig och gjorde mig i ordning, sen satte jag mig att läsa.


Ringde och talade om att jag var vaken vid 8.30

Då körde de en kort ctg kurva igen, allt såg bra ut och sen fick jag frukost.

Har inte blött speciellt mkt inatt, men det kommer vatten.

Känner hur det pytsar ut lite då och då..


En läkare gjorde en gynundersökning, det är inte öppet, men det fanns spår av blödningen och det sitter som en koagel vid cervix.

Iom det och vattenavgången vill de sätta igång senast i MORGON!!!

HUa! :)


Hjälp!! Känner att jag inte alls är beredd på det, men vill verkligen inte åka hem heller..det känns lite osäkert.

Jag blir kvar, det tycker de,och jag håller med.

Får komma upp på 96D.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards