Alla inlägg den 15 september 2007

Av Carola - 15 september 2007 22:32

Hjälp, är detta sista kvällen med mage?


Sista natten som gravid med sjunde barnet?

Ska jag föda barn i morgon?


Näääää? Eller?


Fast det verkar ju onekligen så, de vill SÄTTA IGÅNG min förlossning senast på söndag..och det ÄR imorgon!

Ihhh!


Jag är ju redan en hyfsat van mamma,med mina sex barn anses jag säkert tom som MKT van..men jag har

aldrig, jag upprepar ALDRIG någonsin, vetat kvällen innan att " imorgon blir det bebis"


Inte ens när jag väntade tvillingar, och fick åka in i v. 36, sova en natt på förlossningen och sen ytterligare två

nätter på avdelningen...inte ens då visste jag om det skulle bli bebisleverans dagen efter, och det blev det ju inte heller för tvillingarna föddes två veckor senare, i v. 38+2.


Vi har, med det femte barnet, varit på information och samtal om en ev.igångsättning pga "humanitära skäl"

Dvs, att tvillingarna föddes på 1 timme och 57 minuter...jag var jätterädd för att stå ensam hemma med fyra

barn när det satte igång! Då skulle jag inte hinna in,och eftersom det startar så plötsligt så blir det så intensivt,

och vi funderade på att "planera" in ett bra datum för femman att födas.


Men avstod till slut eftersom jag vet att min kropp kan detta med att föda barn,det går snabbt och lätt(eh?) när

det väl är dags.


Men nu får jag inte välja.

Vatten avgång sen i fredags innebär igångsättning i morgon.


I fulla 38 veckor.

Utan en tillstymmelse till att det kommit igång....

Hur fasiken ska det gå?


Kommer det att ta 100 år? Bli en lång och smärtsam historia? Sluta med sugklocka, eller snitt? Med ett påverkat barn?


Eller kommer det att gå snabbt och iofs göra ont, men det är ok om det tar en timme....med ett barn som är piggelin?


All personal säger att det bästa är om det kommer igång av sig själv, och de hoppas på det.

Nattsköterskan var precis inne och sa: Men vi kan ju alltid hoppas att du kommer igång med egna värkar nu inatt.

Ja, men det kommer inte att ske.

Tror jag.


Jag känner min kropp rätt bra, och vet hur det brukar vara innan en förlossning.Och det är inte på nåt vis ens i närheten.


Jag har några rejäla sammandragningar som nästan gör ont, kanske 4 st på en hel kväll...men jag brukar kunna ha 444st på en

dag när det närmar sig..typ.


Jag som tror att jag kan så mkt, helt plötsligt så inser jag att jag har faktiskt ingen aning om hur en igångsättning går till?

Eller jo det har jag, men jag vill veta mer.


Alla jag hört om säger att det tar längre tid om man sätter igång förlossningen, det tycker jag låter... inget vidare....

Iofs så kan det väl vara ok med ett normalt förlopp, men näää, jag vill ha det som det brukar.


För den sakens skull så är jag inte färdig för att bli sjubarns mamma!

Jag har inte handlat blöjor...tur att V kom med ett startpaket som hennes dotter vuxit ur:)

Jag har inte tvättat amningskuddens överdrag, eller mina ullamningskupor.

Jag har inte gjort iordning skötplatsen..bara påbörjat.

Jag har inte målat den där kistan i hallen vit....

Eller bytt våra sängkläder...usch de är jättesmutsiga:( Har tänkt på det i flera dagar nu....

Inga nappar har vi köpt till bebisen heller...

Och en hel massa annat!


Jag VET att allt sånt ordnar sig, jag vet att affären är öppen till 22,och jag vet att vi har allt vi behöver nånstans:)


Men jag är ändå inte klar!!


Hade säkert inte varit det om två veckor heller....men kanske..


Jaha, det är väl bara att foga sig, bli igångsatt och föda barn i morgon, och hoppas på att allt går bra!!


Det som är positivt i det hela är att det inte blir nån panik.

Mamma & pappa kommer hem till oss i morgon och tar hand om barnen, och min man är hemma.


Första lediga dagen sen 18 augusti....han blev ju tvungen att vara ledig idag med iofs, men i morgon är det ledigt på "riktigt".


Och då ska han bli sjubarnspappa:)


Hoppas att han är mer klar än vad jag är! :)


Jag känner som alltid lite sorg över att graviditeten är över, jag klappar på magen och sörjer att den inte ska finnas kvar.

Men, såklart vill jag ju ha min bebis!


Om jag bara kunde begripa att den kommer i morgon!

Eller så blir det inte så, det kanske tar några dagar...


Nu skriker det ett litet nyfött pyre i salen bredvid min....ska jag ha en sån intill mig snart? Va!?


*ler lyckligt* Jooooo, det ska jag!


Nu ska jag dricka upp min nyponsoppa...åh den är sååååå god, färdig på tetra..mmmmm, och sen borsta tänderna och krypa ner mellan lakanen.

Läsa lite till, är ju typ det enda jag gjort hela dagen...


Och sen ska jag somna, för sista gången som en blivande sjubarnsmamma....nästa gång jag somnar borde jag VARA sjubarnsmor!!

Vilken svindlande tanke!!!


Natti gonatti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards