Direktlänk till inlägg 16 september 2007

Bebisleverans dag!! Eller?

Av Carola - 16 september 2007 22:38

Jaha, men så sitter man här med en bebis då?? Eller??


Nä, just det , inte.


Det blir aldrig som man tänkt sig:)


Det var tydligen väldigt körigt på förlossningen idag, läkaren kom inte och gick rond förrän vid 14 - tiden.

Då hade de väckt mig redan 7.30 för att köra en ctg kurva....:/

Och kört en till vid 12-draget för att den skulle vara aktuell.


Och så sa läkaren att vi avvaktade med igångsättning till imorgon.

OK.

Kändes snopet. Såklart.


Jag hade 36,1 i temp kl. 7.30

36,7 vid 12.00 och 37,2 kl. 14.00, sen vid 15.30 hade jag 36,6....de tog crp och hb vid 15.00 och de var helt ua.


Ingen infektion, det är det de är oroliga för iom vatten avgången.

Jag vaknade vid 6 i morse och var upp och kissade, och då var det mer blod...ringde på bm och visade, det är inget kul

att visa gamla bindor!! men det var ok, hon trodde att det började öppna sig.


Lyssnade på bebisens hjärtljud som var helt ok.

Hade svårt att somna om men slumrade till 7.30 när de kom med ctg vagnen.

Var uppe och hade ätit frukost och var helt klar redan vid 9.


Sen väntade jag....och väntade....och väntade...och så somnade jag en stund...väntade, körde kurva nummer 2 av ctg, käkade lunch och gick in

på rummet och fortsatte vänta..somnade och vaknade..Fram till 14 tiden när läkaren alltså kom.


De vill ju helst att jag ska få spontana värkar, och jag vill ju det med..men hur då??

Kan ju inte gärna slå kullerbyttor i korridoren...skulle säkert se fånigt ut:)


Helst vill de inte att jag lämnar avdelningen heller, så promenera är uteslutet, annat än från rummet till dgrummet och tillbaka, men det är tråkigt det

med.

Allt är tråkigt, och jag orkar eller ids ingenting!


Smsade hem när jag fick besked, och de skulle komma upp.

Så vid 15.30 kom de hela bunten:)

Oj vad MÅNGA barn jag har, det kändes verkligen att de är många när de klev in genom dörren till salen, en efter en:)


Bm var inne hos mig just då och lyssnade på magen och hon blev lite imponerad:)

Än mer imponerad blev hon när hon kom in en stund senare för att sticka mig och det inte hördes ett ljud av alla barn!


- Hela rummet fullt med barn, men ändå så tyst, så är det INTE hemma hos mig.

Hihi:)

Hon skulle bara veta hur de kan låta;) Fast det förstår hon ju såklart.


2 åringen ville sitta och kramas hela tiden, 4 åringen med, 7 års tösen sa säkert en halv miljon gånger att hon ville att jag skulle komma hem för hon

saknar mig, 7 års gossen ville pussas och vara nära,stortjejerna frågade massa och sa att de ville att jag skulle komma hem.


Jag måste nog åka hemifrån lite oftare;)


De är så vana vid att jag alltid är där, och det är ju så jag vill att det ska vara! Jag vill vara där för dem.


Jag hade ont i magen, den kändes öm och hård och det rann en massa vatten, så det var inte bara kul att de var här..

Jag ville ju absolut inte att det skulle köra i gång just då!

Men det gjorde det ju inte.


Fast jag kände att jag inte riktigt orkade med dem...en supertrist känsla, för jag saknar dem ju! Och ser ju att de saknar mig.

Så när de gick efter en timme kändes det både skönt och tråkigt.....snacka om att vara ambivalent!


Jag gick och lade mig på sängen för att vänta på maten , men fick mer och mer sammandragningar som gjorde lite ont, och kände att

jag inte alls ville äta, mådde lite illa och kände mig emlig.


Vid 18 tiden kom en uska in och frågade om jag inte ville ha mat, så jag sa att det fick vara, då hade jag precis haft en eller två rediga

onda sammandragningar.


Sen kom de med fem minuters mellanrum. Starka,onda och jag var tvungen att andas lite genom dem. Var uppe och stod och gungade

på tårna, det kändes bra.

Insåg att det var på gång, och funderade på att ringa till mannen men ville säga till personalen först. Eller egentligen ville jag inte, jag tycker det

är jättesvårt att ringa på klockan!!


Men jag hade faktiskt haft rejält ont i en timme nu, med fem minuters mellanrum, om än väldigt korta - 30 sekunders sammandragningar, så

det var bara till att ringa.


Uskan kom in, och bm var lite upptagen men skulle komma in snart. Jag sa att när det väl börjar brukar det gå fort, stressade upp dem lite;)


Bm kom in nästan direkt," Ska du föda barn nu??" sa hon glatt och jag svarade lika glatt att "Jaaa, jag tror det"

hon körde på ctg..och vad hände då??


Jo, så fort jag satte mig i sängen och lutade mig tillbaka så SLUTADE sammandragningarna!?


Hade en eller två men de syntes knappt på registreringen:(

Men vad tusan?


Det var väl för att jag hade tänkt att det var bra om ungarna kom i säng innan jag ringde mannen, så de slapp bli stressade av att han åkte.


Eller lagen om alltings jävlighet, helt enkelt.


Jag SKA tydligen inte få föda barn som vanligt denna gången:(

Sen dess är det toklugnt i magen!!!

Hon sparkas lite ibland men inga sammandragningar...


Snacka om att det bor en drama queen där i magen! Som tydligen inte alls vill flytta ut.


Men nu är det helt fixerat så en sätes förlossning torde det inte bli...men man ska väl inte vara säker förstås;)

Nu sitter jag här och är sur, men tror väl att det blir bebisleverans i morgon, de kan väl inte vänta längre.


Och mannen har ju sagt att han har en lucka den 18 september, så han har ju planerat in förlossningen då, så det verkar ju kunna stämma!


Själv trodde jag ju på 4 oktober efter det sista ul då vi kollade hjärtat....och det lär ju vara fel:)


Smsade hem, och 7 årstjejen var lite ledsen, jag vet att 12 åringen är det åxå för hon smsar 25 gånger om dan;) 13 åringen tror jag känner sig orolig,

småtjejerna tycker det är jobbigt, 4 åringen grät igår när jag pratade i telefon med henne:( Och 7 årsgossen  är ju min pussgurka som alltid

vill vara nära mamma:)


2 åringen var vaken och joddlade, 4 åringen sov i 7 åringens säng, och 7 åringen sov i min, sonen låg inne hos sig, och de två stora surfade:)


Mannen har packat sin väska inför i morgon, så nu ska jag faktiskt snart lägga mig så jag får sova ordentligt!!!

Och kanske, kanske kanske.....att det kör igång av sig självt i natt.....! Hoppas kan man ju, för det var ju på gång tidigare!!!!


Natti natti:)

 
 
Monica

Monica

20 september 2007 23:36

Men jösses här händer det saker. Typiskt att jag inte har hunnit titta in här hos dig.

Är du av med magen nu kanske, du skrev senast 16 september.
Jag håller tummarna hårt!

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lola

24 september 2007 17:35

Hej
Minns du mig måntro?
Ser att barnaskaran har utökats. :-)

 
Ingen bild

Carola

24 september 2007 22:13

Jaaa!!
Visst minns jag dig:)
Mamma till A :)
Åh jag har tänkt massor på dig och undrat hur ni har det, sist var det tufft med allt som hände med A...
Hoppas sååå att allt är bra nu!
Ha det gott:)

 
Ingen bild

Lola

25 september 2007 21:41

Jag finns på Familjeliv.se om du vill ha en uppdatering av mitt liv. ;-)
Lola Jämtland heter jag där.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards