Direktlänk till inlägg 10 oktober 2007

Att blogga med en bebis i famnen

Av Carola - 10 oktober 2007 22:05


När man har en 3 veckors bebis på armen/ i famnen i stort sett dygnets alla timmar, då blir man lite lätt handikappad:)

Givetvis på ett trevligt sätt, men ändock begränsande. Mom And Baby 


Att blogga tex ser ut så här:

" Åh bebis sover så gott här på kudden i mitt knä, jag tror jag skriver lite"

Börjar dra datorn närmare, loggar in och börjar skriva.

Hinner skriva kanske fem ord så börjar det knölas från bebisen...äsch då.

Skriver fem ord till men inser att det inte är lönt, och raderar alla tio orden.

Bebisen somnar om. Laughing Baby 


Laga mat med en arm funkar för det mesta, svårt att hälla av pastavattnet bara...för att inte tala om när fyra ungar vill ha hjälp att skära spagetti....

Min man är ju rätt osynlig här hemma (jobba jobba jobba...)måste man komma ihåg, och det finns ingen annan som behärskar den svåra konsten att hantera kniv och gaffel förutom den enarmade mamman.....


Röja i köket går bra det med med en arm kan jag tala om, om än långsamt.

Jag har precis roat mig med det nämligen....


Plocka i och ur diskmaskinen däremot är bökigt, det går, men är knöligt att böja sig ner med en bebis i famnen hela tiden, samma med tvättmaskinen..


Disken kan barnen fixa, men jag har missat att lära dem hur man tvättar...en klar miss i uppfostran inser jag nu.

Å andra  sidan så är det bara jag som färgar kläderna i olika charmiga kulörer..och övriga slipper få skäll, för det är ju enbart mitt fel...

Hihi, jag har färgat mannens alla vita jobb t-shirtar rosa en gång i tiden...INTE uppskattat.. Belly Laugh 



Nu för tiden färgar jag inte så ofta kläderna, men ibland slinker det med nåt felsorterat plagg med katastrof som följd..


Lilla bebisen är inte nöjd nån annanstans än i min famn just nu (och sen hon föddes...hihi) och det är svårt att räcka till överallt.

Som sagt så jobbar ju mannen heeeeela tiden just nu, och det är ju jag som ensam måste laga maten, röja efter den, läsa läxor, lägga barnen vid olika tidpunkter med vällingskakning innan, och helst en sväng med tandborsten i munnen på dem...samtidigt som jag faktiskt skulle vilja dra en repa med dammsugaren, fixa tvätten och byta handdukar i badrummet, och så ska man ju då amma och bära  bebisen...Det senaste är ju enbart kärt besvär såklart, men det är trist att inte kunna få fokusera på det utan hela tiden snegla på klockan för att hinna med allt innan skoltvillingarna ska i säng...


Jag skulle önska att mannen kunde komma hem vid 17 som vanligt folk och sen hålla sig hemma!!

Efter jul lugnar det ner sig.Håhåjaja


Vi var på marknaden igår iaf, jag och småtjejerna.

Solen sken, jag hade bebisen i bärsjal och de andra två i vagn, smidigt som tusan , ingen som smet iväg:)

Shoppade lite men inget jag inte kunde klara mig utan...men korkar är alltid bra att ha, och munkar( mums!) och några små söta korgar.

Jag älskar korgar, tycker det är så fint!!

Har köpt nån varje år, och i år blev det tre små ursöta klädda korgar till tjejerna.


Sen ville 4 åringen till kyrkan på deras öppna förskola, så vi lunchade en deliciös (absolut INTE) korv på snabb mathaket, innan vi åkte dit.

Då kände jag mig rätt mör i benen av allt traskande på marknaden, och det var skönt att sitta och prata lite och dricka dagens första kopp kaffe.



Idag har vi varit dels på ÖF och sen på kyrkis, och så har vi ju vägt lilla bebisen!!

Hon väger idag 3495gram och är nääääästan 52 cm lång.


För 23 dagar sen när hon var alldeles nyfödd vägde hon 2770g och var 47 cm, så nog växer hon allt!!!

Men så gör hon inget annat än äter och sover heller:)


Bvc sköterskan skickade iväg en logopedremiss för 4 åringens räkning åxå, för hon pratar nåt så kopiöst dåligt.

Vår tvillingar pratade lika dåligt när de var mindre, och de fick komma till en logoped när de var runt tre. Det kändes rätt meningslöst för de hade inga problem utan var bara lite sena...berodde nog mest på att de var hemma med mig och jag förstod ju vad de sa..de hade liksom ingen anledning att lära sig prata bra, för jag fanns ju alltid där och kunde översätta:)


Jag trodde det var samma med vår 4 åring, men det verkar inte vilja lösa sig på samma vis, hon är ju 4½ dessutom, och snart är det ju skolstart.....eller snart och snart...men det står inte på förrän det är dags:)


Bättre att se om hon kan få nån hjälp än att bara avvakta:)


I morgon ska vi till musik och målar gruppen.

Sen är vi lediga tills på måndag:)


Jag måste bara leta reda på en 2 årspresent!!! Birthday Gifts 

Vår lilla busunge fyller ju år på måndag!!

Och jag har ingen som helst aning om vad hon ska få, ALLT finns ju redan...det är nackdelen med att ha många syskon....

Men, jag ska leta...


Nu har jag druckit massor av te, så det är akut med ett  toabesök!!

Syns och hörs!! Bye









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards