Direktlänk till inlägg 22 oktober 2007

Ledig tjänst

Av Carola - 22 oktober 2007 00:19




Ledig tjänst:


Anställning som MOR

Mor har en central roll i Familjens ledning


Du får ansvar för följande områden
:

- Organisation och Ledning
- Transport
- Inköp
- Vård och Omsorg
- Verkstadstjänster
- Andra förekommande uppgifter

- Städ

- Tvätt

Lön
: 0 kronor

Semester:
Anställningen kräver att man är tillgänglig året om. Eventuell korttidsfrånvaro måste avtalas långt i förväg. Eventuella tilläggsjobb kan avtalas, om det förbättrar ekonomin i Familjen och inte kommer i konflikt med övriga uppgifter som Mor gör.

Avgörande krav
: Honkön.

Önskvärt
: Egen förmögenhet. Tillgång till semesterställe som kan passa för Familjen.

Kvalifikationer:


1.
Körkort. Du ska kunna köra eget fordon med defekt klimatanläggning genom tät trafik, medan du lyssnar till spädbarnet (eller maken) som gallskriker i baksätet samtidigt som de äldre barnen bråkar högljutt. Du bör kunna koncentrera dig på att köra medan du sjunger "Imse Vimse Spindel" och du måste veta var alla offentliga toaletter finns. Du bör ha erfarenhet av att vänta utanför stallar, ishockeyrinkar, klubblokaler och diskotek sena kvällar.

2. Inköpschef.
Du ska göra inköp och planera menyer för envars aptit i minst 18 år framöver samt för makes smak i evighet. Det krävs produktion av egen mjölk till nyfödda, och det krävs ofta att det skall göras middag till många personer.

3. Administratör.
Du blir direkt ansvarig för ekonomisk långsiktsplanering, budget och ekonomisk uppföljning, budgetkontroll, fakturakontroll, klagomål och förhandlingar. Hantering av festarrangemang och inköp till samtliga födelsedagar (inkl. egen) och jubiléer, skolavslutningar, begravningar o. dyl.

4. Vård och omsorg.
Du ska kunna fungera utan sömn upp till sex dygn, samtidigt som annat arbete skall utföras som vanligt. Du måste vara duktig att vårda patienter tidiga morgnar och sena kvällar. Färdighet i fläckborttagning ses som extra merit i denna kategori.

5. Småbarnspedagog.
Du måste kunna citera alla berättelser om Nalle Puh och Smurfarna samt ha kännedom om allt som är skrivet om dinosaurier, hästar och ABBA. Färdighet i att göra halskedjor av makaroner och tandtråd är ett krav.

6. Skräddare.
Du ska kunna designa och sy kanindräkter och fantomdräkter till speciella tillfällen samt givetvis kunna sy i knappar, fålla, laga och stryka och pressa.

7. Frisör.
Du ska kunna upptäcka och behandla huvudlöss, ta bort tuggummi från hår och klippa en rak pannlugg medan du får en ström av glåpord. Kännedom om flätning, hårfärgning och herrfrisering ses som en merit.

8. Cykelreparatör.
Du måste vara förtrolig med alla aspekter av underhåll av cyklar, inkluderat montering och demontering av stödhjul. Du ska också kunna laga cykelslangar på en campingplats. Godkänd kurs i första hjälpen är obligatoriskt.

9. Veterinärassistent
. Du ska kunna vakta och uppfostra ett varierat urval av husdjur (efter att ägarna har tröttnat på dom).

Ofta förekommande utfodringar och rengöringar av burar ingår i de dagliga arbetsuppgifterna. Du måste vara duktig i att hantera djurrelaterade grannkonflikter och tidvis utföra begravningar.

10. Målare och Interiörarkitekt.
Du bör vara van vid att ta bort klibbiga saker och klotter från dörrar och tapeter. Det är en stor fördel om du kan måla taket medan du gör middag.

11. Växeltelefonist.
Du ska kunna hålla en diskussion i gång i telefonen medan ett barn klamrar sig fast i ditt ben och ett annat hamrar på en konservburk med en träslev. Du ska kunna utfodra tonåringar som mest pratar i telefonen med näringsrik mat så att de undviker total utmattning.

12. Trädgårdsmästare.
Du bör kunna starta gräsklipparen, hantera trädgårdsredskap och hålla krukväxterna vid liv. Du ska kunna numret till giftinformationen, och du ska hålla dig uppdaterad på de nyaste metoderna inom kompostering, beskäring av buskar, förkultivering och kapning av träd. Du måste veta var varenda död mus ligger begravd.

13. Underhållningschef.
Du ska kunna koordinera diverse sportarrangemang via telefon och ha en personlig kontakt med lärare och aktivitetsledare. Du kommer att bli uppmanad att träna lagspel i alla sorters väder, och uppmuntrad att gå in i häftiga diskussioner med motståndare. Inköp och underhåll av utrustning krävs. Sökanden måste också kunna arrangera fester, baka kakor och hitta på lekar där alla vinner.



Du får självklart ansvar för julfirandet.

Ring om du är intresserad!




------------------------------------------------------------------------------------------


Jag funderar på att ta med detta i min CV:)

Alltså jag har ingen CV, vet knappt vad det är...men det låter lite världsvant att slänga sig med;)

Jag antar att det är samma sak som - Meritlista - men jag kanske har fel?


Vad står CV för förresten?

Det är väl säkert nåt vi importerat från USA..vi måste ju ta efter dem i allt.

Åh,just sånt kan jag irritera mig på nåt så vansinnigt, har vi inte ett eget språk??

Har en massa exempel, men hinner inte  just nu, tar det en annan dag.


Idag har de fem största barnen och deras pappa, min man, varit på bio och sett Shrek 3, den fick med beröm godkänt av alla, från 13 åringen till 4åringen.Pappan har inte sagt nåt så jag misstänker att han sov;)

Jag  var hemma och påbörjade kvällens aktiviteter....att sätta upp en bård.


Denna bården har legat sen vi flyttade hit förra sommaren, men NU är den uppe!

Fast dottern som bodde där och ville ha prinsessbård har bytt rum...Nu har hon en Nalle Puhbård ist.


Det är 2 åringen och 4 åringen som får prinsessorna, men det passar dem utmärkt!

Det var ett elände att få upp den bara..den ville inte fastna:(

Köpte den på Rusta..kanske hade varit skillnad om vi köpt en dyyyr?

När vi ändå hade tapetlimmet i ordning så passade jag på att sätta upp Harry Potterbården i 13 åringens rum...den har legat sen HP s första film...vi är inte så snabba på sånt här!

Men å andra sidan så hade vi ju flyttat ifrån den om vi varit snabbare;)


Snyggt blev det i båda rummen, fast äldsta tjejen har så himla mkt idolposters på sitt rum så den där bården märks knappt...


Småtjejerna fick in sina Trofasthyllor åxå, och nu har jag möblerat om så det blev bra..tror jag..måste fundera lite innan jag skruvar fast tippskydden....hoppas de inte tippar dem innan dess.....!


I fredags bytte jag sofföverdrag och lade ut den fina röda mattan jag köpte på Ikea. Blev ett helt annan vardagsrum!


Och medan jag rullade ut mattan, en ryamatta, så bad jag mig själv om ursäkt för att jag bröt mitt löfte att ALDRIG någonsin skaffa en ryamatta igen!

Jag mindes hur jag för en sisådär 18-19 år sen kastade ut en orange och en föredetta vit , stora, säkert dyra, ryamattor, från vår balkong i vår lilla etta.

Jag svor att några sådana mattor icke skulle få sätta sin mattfrans över min tröskel igen..och här står jag nu och är skitnöjd med min nya röda rya...


Ja vad säger man...allt går igen?


Nu ska jag plocka ut linserna och borsta tänderna, imorgon är det måndag igen:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards