Direktlänk till inlägg 8 november 2007

Höstlov

Av Carola - 8 november 2007 22:04

Så var höstlovet slut:(


Jag gillar att ha ett avbrott i vardagslunken, med alla rutiner och sånt, en hel vecka utan nåt uppbokat är toppen!

Ungarna tycker nog att det är härligt åxå:)


I måndags skulle vi till svågern och svägerskan, de har flyttat och jag är väl den enda som inte sett deras nya hus - när vi skulle dit på husesyn så var jag inlagd på BB...

Och inte blev det nåt i måndags heller för då var deras 3 åring sjuk.

Jaja, kanske hinner se det i år ...eller inte;)


Vi funderade lite och så packade vi in alla barnen i bilen och åkte till Sandviken av alla ställen!

Vi hade hört att deras badhus var nåt att besöka så vi chansade på det, och det var verkligen toppen!!

Vårt eget Fyrishov är ju fullknökat av folk under höstlovet så det kändes inte aktuellt, dessutom kostar det nästa lika mkt att parkera som att gå in:(

Här var det gratis parkering, helt ok inträde och rent och fräscht och sååå kalasbra!


Alla var helnöjda.


Äldsta och tvillingarna plus deras far låg i blöt hela dagen, det var vattenrutschbanor och vågmaskin och forsar och sånt, de kom upp och åt lunch men sen var de i hela tiden....i 5-6timmar:)


4 åringen vågade inte riktigt hänga på de större och hon bottnade ju inte heller, men det fanns ett hörn av badhallen helt ordnat för de små!

Det var en grund bassäng med små små kanor, och en liten bro som man kunde gå över eller simma/krypa under, och så fanns det en pytteliten vattenrutschbana som passade småbarn ypperligt, så där trivdes hon som fisken i vattnet(haha)


2 åringen vägrade att kliva i över huvudtaget utan höll sig fast i mig och tittade med stora ögon på allt omkring sig.

Först efter en timme så vågade hon sig i lillpoolen och sen...fick man inte upp henne heller!


Jag själv stod med bebisen i sjalen mest hela dagen.

I tropiskt värme var det - varmt:)

Jätteskönt , för det är så pestigt att frysa på badhallen.

Lilla stumpan sov mest hela tiden, och folk som såg henne i sjalen suckade förtjust så där som man gör när man ser en nyfödd bebis:)


Allt var frid och fröjd, alla var glada och hade kul.

Framåt 16-tiden så började de bli trötta, men åka hem ville de inte!

Jag stod vid lillpoolen, som hela dagen, och tittade på fyra ungar samtidigt, det är tur att man kan det:)

Men jag missade helt klart att 2 åringen bajsade.....


I vattnet.


Mmmm, kul.


Såg att hon såg lite mystisk ut och hoppade ner i vattnet och kikade i badbyxorna...jippie, bajs upplöst i vatten ser ju himla nice ut!

Men tur att hon hade såna babysim badbyxor som inte släpper igen nåt!

För inget läckte ut utan allt stannade där.

Jag spejade efter maken, för det kändes inte helt optimalt att sanera med bebisen i sjalen....men ingen pappa syntes...

Jo Där!

I vågorna, och med två 7 åringar i famnen...nä, jag fick fixa själv.

In på toa och satte ungen på toastolen och glipade på brallorna så det mesta åkte ut i toan, sen ställde jag henne i handfatet och sanerade vidare.

Funkade utmärkt, även om jag helst sluppit det:)


Och jag lovar att jag skurade både handfat, golv och toaring efter oss, så det var så rent det bara kan bli:)

Renare än innan;)


Kunde inte ställa henne i duschen utan att bli blöt hela jag, men det var inte helt lätt med en bebis inknuten i sjalen på magen ändå!

Tvättade hennes byxor rena och fina med handtvål och sen på med dem och ut i poolen igen.


Jag hade låtit henne sitta på toa och väntat på att det skulle komma mer, men nope.

Men se, väl nere i vattnet igen så passade det att bajsa mer...! och då hade det säkert gått en halvtimme...typiskt...


Inte heller denna gången var maken i närheten, men jag såg honom och fick upp honom ur vattnet och han fick ta den saneringen:)


Kände att det var dags att åka vidare hemåt när alla barnen började gnugga i de rödsprängda ögonen:)

Så Sandvikens badhus får toppbetyg av oss:)


Enda minuset är att det är långt att åka.

Men det får man väl ta ibland.

Det var tyyyyyyst i bilen hem, hela vägen:)

Och väl hemma kl 20.30 så var det bara att leda in barnen till respektive säng och så sov de vidare ända till morgonen:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards