Alla inlägg den 16 november 2007

Av Carola - 16 november 2007 01:09

Herregud vilken vecka!


Måndag morgon, jag skulle inte iväg nånstans för 2 åringen hade feber på söndagkvällen(och på fredagen och lördagkvällen, den kom och gick) och mannen skulle beställa Iron Maiden biljetter som släpptes kl. 9.00, så jag låg lugnt kvar i sängen och försökte sova.

Mannen kom in till mig och berättade att 12 åringen kräkts och 13 åringen var hängig så de var hemma..

Jaha, då kan de passa 2 åringen när jag kör 4 åringen till kyrkis, tänkte jag, mannen tog bebisen och jag vände på mig och sträckte ut mig , ahhh skööönt.

Blundade och hade nästan somnat om när han utbrister:

-Men?? Vad fan, nu kommer Bravida?


??????

Smidig som ett kassaskåp for jag upp och in i badrummet innan de hann ringa på dörren..kan ju inte ligga och sova när de ska springa runt överallt..

Fem minuter senare är jag hyfsat avtvättad och någorlunda tillfräschad, påklädd och kammad:)


Men, de skulle ju bara vara i garaget.

Gubbarna som kom var liite sura över att de fick flytta undan så mkt i garaget för att komma åt, men hallå???

Hade vi vetat att de skulle komma hade vi ju gjort det, men vi har ju då liksom krånglat med detta sen i våras...


De ringde på några gånger och första gången jag öppnade ville de prata med "mannen i huset" så jag gick och hämtade honom.

Det visade sig att de ville fråga om de fick flytta på nåt vid verktygsbänken..och det hade tydligen jag inget att säga till om....det är ju för tusan JAG som snickrat där!

Typiskt äldre hantverkare!!! De förutsätter att det männen som gör sådana saker.De ska alltid prata med en MAN. En kvinna duger inte...


Nästa gång hade han åkt till jobbet så då var de tvungna att prata med mig:)


Jag blir lite irriterad på mig själv åxå som inte fräser ifrån att jag faktiskt är lika bra att prata med som honom, men jag är för feg.


När det närmade sig lunch så såg 4 åringen så hängig ut så jag kände på henne, och jovisst hade hon feber.

Inget kyrkis, utan hon  slocknade och sov i flera timmar.


12 åringen kom upp från sitt rum och däckade på soffan med tokhög feber.

Fick våt kall handduk på  pannan men ville inte ha panodil.



Jag smsade mannen:

J är hängig, P har 400 graders feber och N har åxå feber..undrar när de ringer från skolan att de två är sjuka åxå?


Fick till svar:

"Jag har åxå feber, åker hem snart"


Började känna efter om inte jag åxå var lite varm..yr var jag men ingen feber...än.

Tvillingarna kommer från skolan, och efter nån timme ynkar sonen om att han skulle vilja ha ett glas vatten, känner på honom och...feber!!


Börjar nästan skratta för vad är detta??

 Bacill de luxe??


Lagar jättemycket middag trots att jag vet att många inte vill ha, men för att slippa laga i morgon, har framförhållning nog att begripa att min yrsel säkert kommer att sluta i feber.


Mannen kommer hem, med en stooor påse från apoteket, vi hade slut på det mesta.


Innan jag sjunker ner i TV soffan går jag en runda med örontempen, alla har hög feber, ingen under 38,8,men ingen över 40.

Sonen kräks,men så reglerar flera av ungarna febern.

Petar i 4 åringen en supp, övriga vägrar.

Lägger 2 åringen.

Sätter mig i soffan med bebisen, fryser, hittar en filt, fryser ändå.

Efter Prison Break lallar jag upp och tar tempen och tatatataaaaaa, jag har feber!!

Otippat va?


Tillbringar natten med att ömsom svettas floder så bebisen intill mig är alldeles sjöblöt hon med, stackarn, eller frysa så jag hackade tänder, och dra på mig en tjock filt så bebisen väl får värmeslag...


De sjuka barnen låg på madrasser i vardagsrummet så hela rummet såg ut som en kaoshärd:)

Lite spyhinkar här och var, tjocka filtar, kuddar, vattenflaskor, gosedjur..


Tisdagen är 12 åringen matt men mindre feber, 2 åringen feberfri hela dagen, 7 åringen matt men mindre feber, 4 åringen ganska pigg och ingen feber, mannen har rätt hög feber och själv är jag mest yr och matt, lite feber.

 14 åringen däremot har jättehög feber, mår skit och ligger utslagen på en madrass hela dagen, vi andra ligger och halvligger vi med framför Disney Channel.


Onsdagen har såklart den andra tvillingen feber, och nu är det hennes tur att inta en av madrasserna i vardagsrummet.


Torsdag har 2 åringen feber igen.

Nu börjar det likna..ja vad? Inget vi upplevt tidigare iaf, tack och lov.


Mannen skulle egentligen ha åkt iväg på jobb torsdag till söndag, men det fick bli ändringar där, för det funkade ju inte, dels med ungarna sjuka, men mest för att han själv inte var i form alls.

Så han blev ledig ist:)

Trevligt, om än under mindre roliga omständigheter..


Fredag, alltså idag är status i familjen gott!

Ingen feber, ingen hängig, ingen i skolan:)


Vi har aldrig varit med om nåt liknande förr, ungarna brukar ju bli sjuka, men sällan så här , och jag och mannen brukar hålla oss friska, hyfsat iaf.


Nu har vi städat undan alla madrasser och bäddat rent i alla svettiga sängar, nu vill vi inte ha fler bacill sammankomster här!!!!!


Säkert bra att de påbörjat arbetet med ventilationen nu:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards