Alla inlägg den 24 november 2007

Av Carola - 24 november 2007 00:30

Eller nåt liknande fick min man höra ikväll:(

Han var som vanligt iväg och spelade poker som han brukar försöka komma iväg på varje fredag, och ja, det är helt ok med mig för det mesta:)


Men just ikväll skulle jag nog ha varit sur och grinig och begärt att han stannade hemma, för stället blev rånat!


Han ringde på en lånad telefon vid halv tolv, och jag förstod ju att nåt hänt annars ringer han inte utan skickar ett sms.

Men jag trodde först att han vunnit tokmycket pengar...hade ju varit roligare;)


Men nä, det hade kommit in tre beväpnade killar och skjutit skarpt(!!) och beordrat ner dem på golvet, sen hade de plockat dem på mobiler, klockor och plånböcker.

Fan det är ju värsta gansterfasonerna..trodde liksom inte att sånt händer på riktigt även fast man läser om det dagligen.


Men att MIN man ska vara med om det, det finns ju inte i tanken när man vinkar hejdå.


Nu var han inte skadad på nåt vis sa han, mer än chockad såklart, men om jag förstod det rätt så hade åtminstone nån kille blivit rejält sparkad.


Samtidigt som jag blir jätterädd så blir jag så förbannad!

Vad är det för människor?

Klart att det är värsta toppläget för att råna en svartklubb där de spelar poker om säkert rätt höga summor, ja kanske inte gigantiska men så att varje person sitter med flera tusen på fickan, men hur är man funtad när man inte kan skilja på mitt och ditt?

Hur tänker man när man står där med en skarpladdad pistol och siktar på en annan levande människa?

Antagligen inte speciellt långt.


Mina stora tjejer var ju vakna så de blev ju oroliga så klart.

Nu sover de och en taxi stannar precis utanför.

Ska gå och pussa på honom nu!!


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards