Alla inlägg den 8 december 2007

Av Carola - 8 december 2007 19:48

Jippie!! Bounce 


Förra torsdagen var de klara och körde igång ventilationen!!!!

- Det blev lite lättare att andas...sa 12åringen;)

Jojo.

Luften är trevlig hur som helst.

Stekte pannkakor i förrgår och oset brukar sitta kvar några dagar, men nu var det väck direkt, nice.


Men fult som f-n är det med alla stora silverrör som går längs med taket nere:(

Uppe är allt lagt uppe på vinden så det enda som syns är ventilerna, men nere ligger allt synligt...

Men vad gör man inte för att slippa radon..

Och jag klurar på att linda in dem i sån där ljusslang och slå två flugor i en smäll - få belysning och göra en Installation..:)

Hade jag varit en omtalad konstnär hade det ju garanterat gått hem...hehe.


Dessutom så hade de städat så fint efter sig!!

Hantverkarna alltså. Jag blev så glad!



Mannen mår bra efter sitt rån.

Det har varit polisförhör och massa papper att fylla i och skicka överallt, men värst av allt tyckte han det var att han blev av med mobilen.

Det  var en gammal skrutt som han skulle byta ändå, men alla telefonnummer han hade där är ju borta...

Och han har de bara där, så det har krånglat till det för honom, har massa arbetskontakter där som han inte får tag i nu.


Lite roligt i det hela är att han hade fått en klocka av mina föräldrar, en Breitling kopia. Orginalet går loss på en sisådär 40.000kr

Den skulle de ha, men vigselringen på samma hand tog de inte.

Och det är en fet en, värd 4-5000kr:)

Snacka om att välja fel...

Och glad är man ju för det!


Alla kort(visa,bensin,betalkort osv) har han åxå kvar iom att han hade plånboken i innerfickan på jackan som hängde på stolen, de letade, men fickan är djup så de hittade inte på den.

Skönt, för det krävs ju en massa åtgärder när man blir av med sånt.


Allt som allt blev han av med runt tusen spänn i kontanter, klockan och mobilen.

Klockan omnämndes i pressen som "värdefull" hihi.

Kostade 20 spänn i Thailand;)


Jag är så glad att han mår bra! Couples 

Usch, det hade kunnat bli tokigt.


Jag fyller år på måndag:)

Och hittade ett stoooort paket under sängen när jag dammsög...!

Nyfiken är bara förnamnet.


Förra söndagen hade jag lite adventsfika för mina föräldrar och syrra, det är bra att tvingas göra allt i ordning för att man ska få besök:)


I morgon kommer de på födelsedagsfika, så man får väl ta en sväng med dammsugaren innan. Fast vi ska nog på gudstjänst först(!!!)

Det är avslutning på kyrkis och musiklek och alla barn får vara lucior,tomtar,pepparkaksgubbar edyl, och så ska de gå ett litet luciatåg.

Sånt gråter man ju när man ser,blir så rörd.

Jag var på stan och handlade julklappar när det var kyrkisavslutning med bara deras grupp så jag missade ju det.

Maken fick gå istället.


Och han hade jättekul den dagen:)

Först åkte han till öppna förskolan med 2+4  åringarna, och efter en stund där så bajsade 2 åringen ner hela sig;) Från knäna till öronen, sa han, misstänker att det är en sanning med modifikation;)

Men en helsanering krävdes så det var bara hem och in i duschen.


Jag var rätt glad åt att vara på stan:)


När han precis sanerat klart så ringde de från skolan - ena sjuåringen har halkat och slagit pannan i en glasdörr, fått värsta bulan och vill hem, så det var bara att packa in de andra två i bilen och hämta henne.

Kul värre;)


Hon hade bandage a´la Rambo lindat runt huvudet, var ledsen och trött men mådde inte dåligt så hon fick hänga med på kyrkis.

Jag stod beredd att åka hem annars, för avslutningen var viktig för 4 åringen.


Handlandet gick bra det med, fick köpt en hel del av julklapparna, skönt.

Stod sen i flera timmar och slog in paket....ooooont i ryggen får man:(

Har inte satt på några snören bara...ska göra det sen nån dag.


Nu borde jag gå ner och lägga in tvätten i tumlaren så lilla bebisens tomteklänning är torr i morgon, om vi nu kommer iväg till kyrkan...4 åringen kom upp precis och kändes febrig...


Näää, vill inte!!!

*hoppas, hoppas, hoppas* att allt är bra!

(fast jag misstar mig typ aldrig på feber, så vi blir nog hemma)


Jaja, sånt är livet:)

Tumlar klänningen hur som helst!!!

Natti:)








Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards