Alla inlägg den 31 december 2007

Av Carola - 31 december 2007 00:29

Herre jösses vad länge sen det var jag skrev?!

Tiden bara flyyyyger.


Iaf, jag har minsann fyllt år, och i det stora paketet under sängen så låg en snygg dammsugare!

Ergo rapido, nån sån där kombinerad hand dammsugare/vanlig liten dammsugare...Rosa:)

Jag hade beställt en sån så det var inte helt överraskande, men väldigt glädjande!

Att det kan vara så kul att få en dammsugare?


Om nån sagt det när man var typ 8 år så hade man väl dött av skratt:)

Och hade nån sagt det när man var 18 år så hade man nog garvat rått då med, men vid 28 så börjar man kanske inse att ; Joooo det är nog rätt bra iaf, och tio år senare så blev jag som sagt överlycklig:)

Gammal??

Nä, aldrig! Roll 


Och att dammsuga med den går som en dans!

Man kan till och med få ungarna att göra det genom att locka med att de får använda "den nya".

Perfekt:)


Av mamma och pappa fick jag ett överkast jag velat ha från Ikea länge, så det blev så fint i sovrummet till jul.

Köpte gardiner på tokrea från Catalog.se som matchade så det blev värsta nya rummet.

Innan hade vi vita tunna spetspanelgardiner och ett blekgrönt överkast.


Ja, och så var det ju julen då.

Veckan innan på tisdagen så kräktes sonen...panik.

  Jag stängde in honom på hans rum med stränga order om att inte gå ut utan ropa om det var nåt...där fick han sitta i två dagar:)

Första dagen sov han mest, men dag 2 var han rätt trött på att sitta instängd, trots att jag bar in TV+ video, gameboy och tidningar, men han härdade ut min lilla gubbe!

Superduktigt!



                                       Santa's Sleigh       

Julafton kom och gick, alla var friska, alla var glada över sina paket, all mat var god, allt var som det skulle. Toppen!

Ja, snö var det ingen förstås, men vem tror på allvar på en vit jul  nu för tiden?


Juldagens förmiddag kräktes 4 åringen.

Ahmen vad nu då, vi ska ju ha middag för mina föräldrar och syster+kompis.

Ringde dem och de kom ändå, iom att vi umgåtts hela julafton så tyckte de att de säkert var smittade redan och lika gärna kunde komma och äta oxfile´.

Lilla fröken fick Tv+ video inburen på sitt rum...tur att vi har en liten! ocj stränga order om att inte gå ut.

Funkade bra där med, hon sov mest hela dagen.

Vi andra åt gott och spelade spel och hade trevligt.


Mamma och pappa klarade sig. Syrran och hennes kompis blev sjuka, och vår 12 åring och pappan i familjen blev sjuka.

Nu vill jag inte ha några mer sådana sjukor här!!

Urk:(


Vi skulle på middag hos svärföräldrarna i fredags och på 70 årskalas igår, men vi ställde in båda två, vill inte smitta ner folk.



  Happy New Year 

I  morgon är det nyårsafton!

Eller egentligen idag eftersom jag sitter här mitt i natten..

Och förhoppningsvis firar vi den med våra gamla kompisar, ta i trä och allt sånt.


Idag har vi varit och shoppat, present till min pappa som fyller år på nyårsdagen, det blev en sån där stor utomhuslykta med ljus till - jättefin!.

Vi fick en på juldagen av syrran och då pratade pappa om att han ville ha en han med, så det får han:)

Passade på att köpa två stjärnor på fot och en glasstjärna att hänga i förnstret till halva priset , jag gillar 50% :)


Nu på kvällen har jag färgat håret på de två äldsta, en blond och en kolsvart..jaja ombyte förnöjer!


Lilla bebisen sover äntligen i knät efter att ha varit rejält övertrött, hon   gillar inte att sitta hos nån annan än mig, och det var hon tvungen till när jag färgade håret på dem, så då blev det skrik och panik för hela slanten och sen var hon sällskaplig med mig hela kvällen, rädd att bli bortlämnad igen säkert, hihi.

   

Nä, nu ska jag borsta gaddarna, har plöjt i mig en halv(nja nästan hel i sanningens namn..)påse med Ahlgrens slädar - limited edition:)


Ha det bra och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!!

 Hat 1 Happy New Year 2008Noisemaker 1Chinese New Year



Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards