Alla inlägg den 5 januari 2008

Av Carola - 5 januari 2008 21:28

Jaha, såklart fick jag ett sms dagen efter nyårsdagen, av våra gäster...givetvis så var tre av fyra sjuka! :(

De hade insjuknat under natten mellan 1-2 januari.

Men vad jobbigt det blev!!


Vi som, som jag sagt innan, andats ut och började våga tro att vi skulle hålla oss friska, nu började det ju om...

Inkubationstiden verkar ju vara precis som den vill, och frågan är ju vart de blivit smittade..

Kan det verkligen vara av oss?


Här var ju två sjuka på annandagens natt, troligen smittade av 4 åringen som var sjuk på juldagen. Hon smittade ju även min syrra och hennes kompis, så där verkar det ju som om inkubationen var 1-1½ ungefär.

Men det var ju nästan fem dygn senare som våra gäster kom hit?


Jag vet att vinterkräksjukans baciller finns kvar i hemmet i ca 2 veckor efter tillfrisknandet, men nu är vi så lyckligt lottade att vi tillhör de som inte drabbas av den, det gäller att ha rätt blodgrupp;)

Iofs så vet jag inte vad maken har för blodgrupp...kanske var det det han hade?


Men...faktum kvarstår...risken är ju överhängande att drabbas, speciellt då vår äldsta som sov tillsammans med deras dotter..

Så vi kände oss lite bacillrädda och satte oss i mer eller mindre sträng karantän under veckan som gått:)


I går fredag vågade vi oss iväg till Sandvikens fina äventyrsbad och var där en heldag. Ungarna hostade jättemycket så till slut frågade maken en badvakt om det var nåt speciellt med vattnet, och jovisst var det det. Eftersom det var så mkt besökande så hade de ökat på klorhalten.

Bra såklart, men jobbigt för framför allt sonen som hostade så han nästan kräktes...och till slut gav upp och inte ville bada mer.

Trevligt hade vi iaf:)


I torsdags tog vi bilen en bit iväg och sen gick vi några hundra meter till en fin grillplats i skogen här.

Där grillade vi korv och lekte dunken, jättemysigt.


Och idag tog jag med 7 åringen och 12 åringen på lite shopping.

Mest till mig:)

Men de är bra att ha med som smakråd/bebisvakt...hihi.

Summan av shoppingen blev fem tunikor till mig, två par bruna jeans till  mig, ett par glittriga jeans till 7 åringen, en blus till 12 åringen, sminkväska till samma tjej, ett par byxor och en klänning till bebisen.

Nu är jag pank. Men välklädd. Och glad:)


Fast jag var tvungen att smsa till mannen och be honom ge mig tillåtelse att shoppa  så mkt för det kändes jobbigt att göra av med så mkt pengar...Jag gillar att shoppa, men får ångest över att göra av med pengar...


Häromdagen köpte jag ett par svarta stövlar åxå....


Meeen, allt är på rea:)

Full pris skulle det ha blivit mkt dyrare.

Och jag handlar sällan kläder till mig själv så jag är värd det:)

Dessutom har jag bara ett par brallor att ha på mig, och knappt några tröjor, och det gäller att passa på när det nu är ett mode som är helt ok när man har en degmage;)

Haha, vad bra jag är på att hitta anledningar att shoppa va;)?


Nu kommer jag att stå där och fundera på vilken av de fina tunikorna jag ska ha på mig varje morgon.....hihi


Nu ska jag snart se på kommisarie Linley på tv.

Det gillar jag:)


Igår såg vi "XXX"..med Ice cube..urtrist trots att det var action från början till slut.


Men nu ska jag koka lite the innan det börjar så by bye:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards