Direktlänk till inlägg 3 februari 2008

Men vart tog januari vägen?

Av Carola - 3 februari 2008 23:07

Satt i bilen med radion på när de sa att det är den 3 februari idag.

Va?

Hur fasiken gick det till?

Det var faktiskt nyårsafton för nån vecka sen,och barndop typ förra veckan?

Eller??


Tydligen inte,men det bästa med att tiden flyger är att det snart är sommar!

Med den här takten borde häggen börja blomma om en månad lite drygt;)


I alla fall, så har jag idag varit och babysimmat för tredje gången med lilla skruttan. (TREDJE gången?? Vi började ju nyss?*skakar på huvudet*)

Det var vi och en familj till...undrar vart allla andra var?

Kanske åkte pulka, för det var massor av snö i morse, men nu regnar det...


7- åringarna hade klassträff på leklandet så maken var där, och alla de små, förutom bebisen som ju simmade med mig;)

Hade sett lite fånigt ut om jag babysimmade ensam, hihi.

Fast man kanske kunde låna deras docka som de visar greppen på...ahh, vad tråkig jag är! ;)


Iaf, sist så dök vi och det var inte alls kul, men idag så var det knappt nån reaktion. Hon snörpte ihop ansiktet, dök och sprattlade som tusan med benen, kom upp ovanför vattenytan och blinkade bort vattnet ur ögonen, andades in och kikade sig nyfiket omkring:)

Härligt.


Vi tog god tid på oss i duschen och sen somnade hon i bilen på väg hem.

Men ingen ska tro att hon sov längre än bilen rullade, för i samma ögonblick som jag stannade slog hon upp korpgluggarna:/

Maken till unge att sova lite har jag aldrig haft!


Hon sov ganska mkt som nyfödd, men de slutade hon med rätt snart, och nu sover hon enbart i min famn eller om jag  bär henne i sjalen om dagarna..liiiite svårt att göra annat då.

Även om sjalen gör att jag kan fixa en hel del så är det besvärligt att böja sig..och eftersom allt i detta huset av nån anledning hamnar på golvet så blir det många böjningar på en dag...


Men men, tids nog sover väl hon med:)


----------------------------------------------------------------------------------------------


Vi har haft datakrångel länge nu.

Maken, som har det nyaste datorn i huset, och den som de är minst på eftersom jag har allt i min(typ 2 miljoner foton..) lämnade in sin dator på service, fick tillbaka den och lik förbannat var det segt att surfa:(

Ungarnas dator höll han på och meckade med, uppgraderade internet och sånt där så den tackade för sig...och nu är den på service;)

Min dator har varit ovanligt seg den med, och eftersom alla tre laptoparna började krångla samtidigt, så tyckte jag att det ju kanske lät som fel på nåt annat än själva datorn.


Maken ringde Glocalnet.

Han pratade med en kille i säkert 40 minuter, och så skulle han starta om datorn, och slår lite småklurigt av hela förgreningsdosan - det brukar vi göra när vi av nån anledning vill starta om modem/nätverksrouter, för allt är kopplat till samma grendosa, och vips! så bryts samtalet!

Även den bärbara telefonen är kopplad på samma...hihi.


Jag skrattade för mig själv när han suckade , svor och ringde upp igen, det är ju så klantigt, men ändå så himla typiskt.


Nåväl, han pratade med kille nr 2 länge och väl, och till slut ska den killen skicka nåt till vår dator, men det kunde ta en stund innan det kom fram, så maken skulle starta om datorn om tio minuter och sen ringa om det inte funkade.


Självklart så funkade det inte.

Och precis lika självklart ringde han upp igen, men fick så klart prata med en TREDJE kille!

Han bad om att få snacka med den som han pratade med innan, men det gick ju inte.


Innan kvällen var slut hade han fått prata med ytterligare en kille....

Och ändå funkade det inte.

Sista killen började hänvisa till Nokia för det är ett modem från dem vi hade., men nu var det ju stängt.

Morr...


Han ringde till Nokia dagen efter, och de kände inte alls till det modemet, det var gammalt som gatan tydligen.De i sin tur hänvisade till en återförsäljare.

Återförsäljaren suckade tungt när maken ringde.

- De hänvisar alltid hit, men vi säljer MOBILER inget annat. Vill du ha en mobil? :)


Jaha, visst är det märkligt? Man ska alltid bli runtskickad vad det än gäller.


Ok, dags för mig att ta över, maken satt ju på jobbet.

Så med en bebis som inte vill sova, bara hänga på min arm, en tvåring som inte kan vara tyst och dessutom pratar jätteHÖGT och en fyraåring som sjunger till Per Gessles Här kommer alla känslorna på en och samma gång, givetvis precis där jag måste stå och ringa, ringde jag supporten.



Här måste jag bara inflika att maken absolut skulle ha största möjliga tyyyyystnad igår, när han pratade:)


Min supportkille trodde absolut att det var modemet som sunkat ur, så jag åkte och köpte ett nytt. Det skulle bara vara att plugga in.

My ass att det var!

Det funkade ju såklart inte! Man kunde inte installera det med bärbara datorer eller trådlöst eller vad tusan det nu var!


Här gav jag upp ett tag, smsadetill mannen att det var skit allting, och sen gick jag och åt upp en gammal godispåse sen en av tjejerna var på kalas för en vecka sen.;)

Samt gormade på ungarna för typ allt...


Nya tag, ringde supporten på modemet, och fick hjälp att få det installerat, men tro för allt i världen inte att det funkade för det!

Ringde Glocalnet igen och fick prata med en trygg norrlänning och till slut så funkade det!!


Men jisses!

Det är inte lätt att vara okunning på tekninska prylar!

 :)


Fast min kära dator ska få åka på spa den med, lite TLC skadar säkert inte:)


Lite stolt är jag ändå att jag faktiskt fick till det, för det var lite meck och bök:)

Maken blev ju glad som en lärka, dels för att han slapp ta tag i det igen och dels(mest!) för att han kunde spela poker igen:)


Nu ska jag bara få ordning på sladdeländet!

Jag hade ju knutit ihop sladdarna fint, gömt dem bakom spjälorna som finns där och det var hyfsad ordning.

Ja alltså så god ordning det kan bli med: modemsladdar, nätverkssladdar,telefonsladdar,nummerpresentatörsl
addar och en och annan lampsladd åxå....

Alla tekniska prylar har minst två, gärna tre sladdar var, så det är myyyyycket där..

Plus brödrosten:)


Men det ska jag göra en dag när jag kan böja mig ner..mao när dottern sover nån annanstans...dvs typ till jul?

Eller nåt:)


Nu ska jag sova, för det är jag som måste upp med ungarna i morgon:(

Hu.


Natti gonatti:)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards