Direktlänk till inlägg 5 februari 2008

Otippat:)

Av Carola - 5 februari 2008 21:47



I morse var det snabba ryck på hemmafronten.

Maken börjar tidigt och jag måste väcka alla barnen, förutom äldsta som är sjuk, och få iväg dem till skolan.


Dessutom så skulle jag infinna mig på sjukhusets logopedavdelning med 4 åringen kl 9.15

2 åringen och bebisen måste såklart med.

4 åringen pratar som hej-kom-och-hjälp-mig så hon går i en "prat-grupp" där, vi föräldrar och i mitt fall;medföljande småsyskon, får sitta i ett annat rum och titta på dem på webTV.

Det är skittrist.


Jättebra för barnen, men supertråkigt att sitta och glo på dem.

Tur att jag har de två minsta att sysselsätta mig med! En som ammas och en som pusslar.


Iaf, alla skolbarn var iväg i tid, och sen var det väckning av mycket trött 2 åring...jag hatar att väcka barn! Speciellt små...

Åhhh hon var så trött så trött, och lindade de små armarna om min hals och begravde näsan i min halsgrop och blundade vidare...usch vad jobbigt att väcka:(

Men på med kläder, en flaska välling i handen och placerad framför TV:n medan jag plockade upp liten sprillans lycklig bebis:)

4 åringen själv var vaken med tuppen och färdig och klar samtidigt med skolbarnen.


Kl 8.30 klev vi ut och jag skulle "bara" fälla ihop vagnen som jag ville ha med eftersom vi skulle på marknad efteråt.Och...jag misstänkte att jag skulle få gå långt från parkeringen!


Normalt har vi åkt båda, och då har maken släppt av oss och sen parkerat, men nu var jag ju solo.


Men attans jäklar vad svårt det var att fälla vagnen! Jag har aldrig gjort det förr, utan överlåtit det på maken...dumt.

Jag brukar vara den som "kan själv" precis som en 2 åring, men nu var det svårt!

Egentligen är det lätt att fälla ihop den, men herregud - inte första gången med en helt ny vagnstyp.


Åtta hela minuter tog det!

Men ändå var jag framme på sjukhuset 25 minuter innnan det började.

Första parkeringen, precis utanför,  = fullt.

Andra parkeringen, lite längre bort = fullt.

Tredje parkeringen, nu lite lätt stressad, för den ligger en bit iväg(tur att vagnen var med!!)= fullt?

Men vad tusan?  Nä, vänta, det fanns några platser lediga . jippie!


Jag kör en WW Buss. Platserna är små även om man kör Nissan MIcra, kanske att en sån Smart skulle vara lätt att manövrera in;) men en WW buss är STOR. Måste backa in för att kunna komma in.

Vagnen står i bakluckan. Det är för trångt att dra vagnen längs sidan av bilen, man kommer knappt ur själv, så trångt är det!

Alltså måste jag först ta ur vagnen, men jag måste ju först ta p-platsen annars snor nån annan den.


Backa in och sen köra ut igen så jag stod i perfekt position för att backa igen, rusa ut och slänga ur vagnen, som givetvis var ännu svårare att fälla UPP:) och sen backa in innan nån började tuta för att man blockerar hela vägen...puh!


Nu var kl 9.07

Ut med ungarna, i med bebisen och 2 åringen i vagnen, rusa mot ingången med den stackars 4 åringen i eftersläp, och så måste jag ju anmäla och betala åxå...

Det gjorde jag 9.13, och 9.14 klev vi innanför dörren på logopedavdelningen!

Fast vagnen gick inte in genom dörren:( så den fick stanna utanför.


Allt gick bra, och på tillbakavägen var jag tvungen att ta en kopp kaffe innan jag orkade ta itu med in packningen i bilen...:)


Lite smart så körde jag ut från p-platsen innan jag påbörjade operation ilastning, och ställde mig så jag blockerade tre bilar, men tänkte att de ska väl inte ut precis nu..

Hann stoppa i två barn, bebisen var kvar när en bil såklart börjar tuta och vill ut.

Jaha, in och flytta bilen några meter, och så in med bebisen i bilen och nu skulle såklart ytterligare en bil ut, där jag blockerade..


Men hur fasiken ska man bete sig när man ska ha i eller ur en vagn på p-rutor där knappt bilen ryms??

(ja man kan köra in, men inte med min bil!)


De här människorna hade inte bråttom och jag fick t.o.m hjälp in med vagnen!


Tack!

Pust!


Körde till nästa parkering nere på stan, men där är rutorna omarkerade så man kan breda ut sig lite...:) och dessutom köra in och inte backa.


Men där blev det lite funderande när jag skulle betala biljetten.

För på skylten vid automaten stod det:

Parkering

Boendeparkering

Bussbiljett

Vuxna ..kr

Mindre barn 7kr


Jippie,jag kan alltså parkera BARNEN för 7 spänn timmen!?

Nästan som på Ikea;)


Eller nä...det är tydligen Uppsala Buss påfund, man ska inte kunna betala kontant på bussarna längre utan leta reda på en p-automat...

Suck.


Ur med vagnen igen, nu började det bli lite lättare:) och sen iväg en sväng ner på marknaden där maken jobbar.

Det började regna och jag skulle dra på regnskyddet tänkte jag, men vad tusan...det var skitsvårt det med!!

Man ska inte köpa sig en ny vagn...och gör man det ska man definitivt prova alla grejor hemma i lugn och ro...inte stå och snurra på ett regnskydd in public och klia sig i huvudet:)

Skit i det, såååå mkt regnar det inte.


Gick och kikade vad de sålde för grejs, när 4 åringen tjoade till över en hyper prinsessig klänning hon ville ha.

Vi har några sådana redan så jag vet att de blir välanvända, dessutom är det bara att tvätta och hänga upp..äkta polyester;)


Lilla 2 åringen pekade och ville ha hon med och jag frågade:

- Den här?

- Nä

-Den här?

- Nä,den!

-Den HÄR då?

-Nääää!

Jag pekade på varenda prinsessig klänning som fanns och det var bara nej, men ändå så pekade hon åt samma håll som jag?

Till slut höjde jag blicken till Blixten MCQueen bil tröjorna lite högre upp och frågade tvivlande:

-Är det den HÄR?

-Jaaaaaaa! En lyckligt leende unge sken som en sol:)


Helt otippat!

För första gången på väldigt väldigt länge vill nån av töserna INTE ha en rosa prinsessklänning, utan en cool med Blixten på:)


Jag var tvungen att fråga flera gånger bara för att vara säker, men jodå, det var en sån hon ville ha.


Och hon är så stolt över sin fiiiiina tröja, ville inte ta av den när det var pyamasdax, men till slut så.

:)

Skruttan!


4 åringen är lycklig över sin rosa prinsessklänning hon med:) men lyckan över Bilartröjan var nog större:)

Disney Princess Klänning strl 122 - 128 Helt Ny Stora Wallies ~ Bilar ~ Disney Cars~ Blixten Ny


Så, det  var nog om detta,  nu hojtar minsta prinsessan på käk!!

Natti:)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards