Alla inlägg den 25 februari 2008

Av Carola - 25 februari 2008 01:06


Jag är smart:)

Alltså, min man är grym på IQ tester och logiskt tänkande och sånt där.

Jag fattar precis ingenting.

Sådana där kluringar i tidningarna typ, med tre bilder och så ska man klura ut hur den fjärde ska se ut???

Jag kan stirra på dem tills jag ser stjärnor, för jag FATTAR inte hur man ska tänka.


Och så hör man att sådana iq-tester används i anställningsintrevjuer...Ahaaa, det är DÄRFÖR jag inte har nåt jobb;) Lol


Hur som helst, så hittade han massa iq-test på nätet, gjorde dem och konstaterade att han är snuskigt smart.

Typ 126 i iq.

Kopierar in "tabell" på klokhet;)


IQ-resultat, jämförelser

ResultatKategori

160  S-B V toppvärde

 153  IV-test toppvärde

139  Poetic Genius Society

131  Mensa-samfund

125  genomsnitt för PhD & MD

115  genomsnitt för collegestudent


Och Visst, då är han ju smart., snäppet under Mensa är ju inte dåligt. Bow Down


Jag har funderat i några dagar nu om jag ska våga göra det där testet....för som sagt så fattar jag inte hur man ska göra, och det är ju onödigt att trycka ner sig själv i skoskaften liksom;) Cover Up


Googlade på IQ test, och hittade massor!

Gjorde ett provtest på Mensas sida, och nja...114 är väl OK.

(men jag fattade bara hälften..!Gissade mest..hm)


Hittade ett annat på Illustrerad Vetenskap och satte igång.

Lätt, lätt, lätt, lite svårt, hm...

Resultatet?


Jo nu du:


Ditt totalresultat: 123
Resultatkategori: Hög
Du fick bättre resultat än 93 % av populationen.


Bildfrågor

Parametrar: icke-verbalt tänkande, samtidig bearbetning, rumsvisualiseringssyntes, visuell bearbetning

Resultat i bilddel

Genomsnittligt resultat  10

Ditt resultat 14




Frågor om ordförråd

Parametrar: verbal konceptbildning, semantisk kunskap, långtidsminne, stimulans i tidig miljö, intellektuell nyfikenhet

Resultat i språkdel

Genomsnittligt resultat  10

Ditt resultat  16


Minnesfrågor

Mäter: minne, förmåga att ordna i följd, symboliskt innehåll, koncentration

Resultat i minnesdel

Genomsnittligt resultat  10

 Ditt resultat  18


Relationsfrågor

Mäter: verbalt tänkande, konceptualisering, konceptbildning, semantiskt innehåll

Resultat i del för logiskt tänkande

Genomsnittligt resultat  10

Ditt resultat  19


Matematikfrågor

Mäter: minne, symboliskt innehåll, slutledningsförmåga

Resultat i matematikdel

Genomsnittligt resultat  10

 Ditt resultat  14


Haha, så jag är faktiskt inte så korkad som jag tror:)

Utan faktiskt tvärtom:)

Speciellt stolt är jag över matte resultatet, för jag är verkligen skitdålig på matte.. Laughing 1


Nu kan jag kanske ana att detta inte är ett så där vansinnigt klurigt test, men det struntar jag högaktningsfullt i, för jag är så smaaart;)

*sjunger glatt på väg till tandborsten och sängen*  


 Länk, om nån känner sig manad:)

http://www.illvet.se/htm/IQTest/sv/index.html






Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards