Direktlänk till inlägg 4 mars 2008

Fort

Av Carola - 4 mars 2008 00:08


Ibland går det undan!

Min 2 åring vaknade pigg och glad som vanligt.

Jag var den som fick kliva upp och få iväg barnen till skolan..*gäsp* men maken och 12 åringen var faktiskt uppe ännu tidigare, de gick när jag klev upp!

De skulle med skolan och åka slalom, lyckosarna.

*bara lite avis,funkar det att åka slalom med sex månaders bebis i sjal på magen tro??*  :)

Eftersom vi var uppe så tidigt, så passade vi på att åka till Öf för första gången sen innan jul.

Kul, framför allt för lilla bus 2 år, hon får ju annars mest sitta och vänta på 4 åringen när hon är på kyrkis..


Efter några timmars lek och stoj där så åkte vi till affären för att köpa lunch, som vi skulle äta på kyrkan, för det var ju kyrkis på em, och vi hinner inte hem och äta i mellan.


I affären travade 2+4 åringarna med varsin liten kundvagn och var nöjda och glada, 2 åringen hade ett hårstrå i munnen sa hon, som fick henne att hosta, så jag köpte festis i 3-pack så hon skulle få skölja bort det.

 Väl ute i bilen så hittade jag på det där elaka hårstråt som satt i mungipan på henne, tog bort det och gav henne en festis som hon sög i sig.

Spänna fast alla tre, och så in i bilen för färd till kyrkan, som ligger på andra sidan vägen...typ 200 meter bort:)


När jag lyfter ur 2 åringen börjar hon gråta?

Jaha, men det var kallt som tusan och jag var sååå hungrig så in fort så man får käk nån gång!

"Håll mamma i handen nu"

Och hon traskar på,och vi kommer in,men hon fortsätter att gråta, så jag börjar fundera vad som är fel, för hon är inte sån.

Gråter hon har hon en anledning, eller så slutar hon när man säger åt henne.


Undrar om hon inte känns lite varm?

Men nä, det är ju inte möjligt, hon var ju pigg nyss!?


4 åringen har fått av alla sina ytterkläder och står och ropar att hon vill ha sin mat NU, men jag sitter där med stövlarna på och en ledsen liten tjej som kramas i knät, dessutom så vill verkligen inte bebisen sitta i babyskyddet längre nu, och börjar grymta.


Jaha, men kyrkis börjar om 25 minuter, 4 åringen måste få äta, och det finns inget annat alternativ än att värma hennes Billys pizza...(hu, den är inte mitt val, jag föredrar piroger, hihi) och själv åka hem och käka sen.

Försöker få 2 åringen att stanna i kapprummet, men det vill hon ju inte utan hon vill ha ett kex, så hon sitter i knät på mig och tuggar trött.


Känner på henne efter några minuter, och nu har hon solklart feber!!

Det tog inte ens tio minuter från piggelin och frisk till feber och sjuk!

Har nog aldrig varit med om maken...!


Så fort 4 åringen ätit upp och fröknarna kommit så jag kan lämna henne åker vi hem, tar en temp och hon har över 38, hon är rätt lågtempad så det är mkt för henne.

Hon somnar på soffan direkt.

Stackars lilla trollungen min....


Jag äter min sallad, fast jag får nästan ingen tonfisk för den kommer Smulan, vår kattjej, och käkar upp:/

Får mest pasta och grönsaker..jaja:)

Bebisen ammar och somnar i min famn, och jag vet ju att så fort jag lägger henne ifrån mig så vaknar hon, bättre att sitta med henne, hon powernappar ändå bara, fattar inte hur hon kan sova så lite!

Läser Allt i hemmet, och längtar efter kaffe...men kan ju inte resa mig för då vaknar hon...:)

30 minuter sov hon.

Sen fick jag kaffe:)


Klockan närmar sig tre, och dax att hämta 4åringen på kyrkis, men hur gör jag nu då?

Jag vill inte ha in lilla sjuklingen i bilen, ungarna kräks ofta när de får feber, och jag vill inte skura bilen...

Slutar med att jag faktiskt lämnar henne hemma med de snart 8 åriga tvillingarna som precis kommer från skolan.

Tar med bebisen och är hemma på tio minuter.

Skönt, nu är det lugnt.


Ger henne en alvedon supp kl. 16, för hon är så eländig.

Ingen märkbar effekt av den:(

Lagar middag strax innan 18.00 och frågar den lilla sjuka tjejen om hon kanske vill ha lite köttbullar och ris?

Får ett glatt Ja! till svar, hon tycker om mat:), hon reser sig från mattan där hon legat och tittat på TV, går ut i köket och....kräks upp all välling som hon drack för en stund sen.

Mmmm, tack för den, liksom...men jag skurar väl lite då...byter pyamas och ska sätta  henne framför TV:n igen, men se det vill inte hon, hon vill ha köttbullar!


Känner på henne, och hon har ingen feber...och äter med god aptit ris och 7 köttbullar, med ketchup på.??

Sen är det Bolibompa, och hon går in och kollar.

Jag efter med hinken, för detta bara måste ju komma upp?

Men nope. Inte än iaf, och nu är det ju sex timmar sen.


När fadern och 12 åringen kommer hem,möts de av en pigg 2 åring som ropar "Hej Pappa!", och maken kollar på mig och jag tror att han tror att jag hittade på;)


Men hon var faktiskt jättesjuk kl. 14....


Nu sover hon sen länge, lugnt i sin säng, och jag hoppas att febern är spårlöst borta!!!


Mysko?


Jag har varit iväg på gympa ikväll, för tredje gången sen bebisen flyttade in i magen.

Hon har ju varit så ledsen på kvällarna, så det har inte varit så lockande att dra iväg utan henne, och veta att hon skriker sig okontakbar här hemma:(

Så tjockmagen har fått frodas i lugn och ro.


Men nu jäklar är jag less på att se hur folk undrar om jag är gravid IGEN? för det är jag ju inte!

Och vågen, den jäkeln, den som visade stadigt ner efter förlossningen, den måste ha fått nåt allvarligt fel, för den lägger på en massa hekton;)

Midjmåttet ska vi inte tala om....


Men ändring måste till, om det ska bli nån Beach 08!

Återkommer säkert om detta..

Härligt att gympa igen iaf!


Nu är det väl sovdags kan man tycka, fast iom den där febern så lär vi ju stanna hemma i morgon, blir nog bra det med:)


Natti godnatti:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards