Alla inlägg den 12 mars 2008

Av Carola - 12 mars 2008 23:36

Jisses amalia vad slut jag är i armarna och händerna!

Har varit på ett styrkepass på gympan, det innefattar hantlar, gummiband och en jäkla massa upp och ner på bänkar( heter nog step-up, men i mitt fall känns det mer som .....usch...det är skitjobbigt, och svårt med koordinationen ju!!!)

Är säkert rätt effektivt, svettigt var det iaf:)


Den här veckan började bra precis likadant som förra, med en febersjuk unge, dock inte samma, utan för variationens skull tog 4 åringen över stafettpinnen:(

2-åringens första feberfria dag var på söndagen....

Lika snabbt insjuknande denna gång, och jätte hög feber.

Jag kände hur trött och less jag blev när jag insåg att anledningen till att hon frös sådant var att hon var sjuk,jag hade ju knappt kommit utanför dörren på en vecka och började skönja en ljusning...och så blir det en veckas sjukdom igen!


Maken insåg nog att för att få behålla min mentala hälsa (nädå sååå allvarligt var det inte!!*s*)så var det bäst att han såg till att jag kom iväg med bara bebisen på musiklek idag, och det var så härligt!!

Få träffa lite mammor, sjunga lite, titta på andras söta bebisar, fika lite och snacka lite strunt, och vips, så var energin påfylld igen!!!


Har tagit tag i lilla bebisens sovvanor åxå, och ta i trä, men två dagar i rad har jag tajmat henne klockrent, och lyckats proppa henne full med mjölk OCH hållit henne vaken tills hon ätit klart!

Hon gillar ju att sova i famnen annars, och helst med maten i munnen;)

Sen har jag klätt på henne och lagt ut henne i vagnen och minsann! har hon inte sovit ungefär 1½ timme båda gångerna!!!

Somnat alldeles ovaggad dessutom:)


Så istället för två pass a´ 30 minuter på hela dagen, i min famn... så har hon alltså sovit 30 min i min famn på förmiddagen, och 30 på eftermiddagen i min  famn, men däremellan 1½ timme ute i vagnen då jag hann med massor!!!


Konstigt att man kan bli så glad över att kunna städa..?

Fasiken vad ens prioiritet kan ändras...


Nu ska jag snart gå och borsta tänderna och sen krypa ner under täcket och fundera på vad som egentligen händer i Lost, för jag är just precis det - lost - det är krångligt att hänga med i svängarna där!!!!!


Tjing:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards