Alla inlägg den 19 mars 2008

Av Carola - 19 mars 2008 23:15


Min Bvc-tant...nä, tant är hon inte, min Bvc-tjej:) brukar möta upp i väntrummet när man har tid där, så tar hon babyskyddet och skötväskan, snacka om service:)

Själv går man där med en lite trollunge på armen enbart.


Hon har alltid påpekat att min skötväska väger bly, det är så hon får slagsida när hon ska bära in den;)

Men vaddå?

Allt jag behöver finns ju där!

Minst ett ombyte till 2 åringen och minst ett till bebisen, blöjor till dem båda, våtservetter - ett helt storpack:) allt annat känns mesigt, vem vet när man kan behöva 22 våtservetter? Troligen som mest när man bara har två  kvar....

En eller två, ibland tre små börsar med mynt så man kan parkera, och det är dyyyyyrt att parkera i min stad!

Salvor, plåster, nappar, papper,påsar, handdesinfektionsmedel, handduk(ar) nycklar,mobil och en hel del annat smått och gott (och tungt*s*)


Sist jag skulle väga henne så var jag och maken och de tre minsta iväg tillsammans, och jag skulle bara avvika en kortis för vägning så jag tog bara med mig bvc-kortet och en blöja, och lät maken behålla skötväskan ifall 2 åringen skulle behöva bytas på.


Osmart drag.


I bilen på väg dit så passade såklart lilla damen på att lassa ur sig dagens bajs, och enligt lagen om alltings jävlighet:) så läckte det ut över alla bredder, så hela bodyn och hela byxorna var nedkletade...


Bvc-tjejen sa glatt när hon mötte mig: Åh, du har lätt packning idag:)

Och jag muttrade om att det ju inte var helt rätt dag att packa lätt, och sen fick doktorn vänta på att få inspektera min dotter medan jag sanerade:)


Inte nog med det, när hon skulle fylla i bvc-kortet, så hade jag ju fått med mig 2åringens kort!!

Inte många rätt där inte....:)


Jag hade ju inga extrakläder med, så nedan ser ni hur min bebis fick åka hem dem dagen:)

Men, 2 åringen hade faktiskt bajsat hon med, så skötväskan var på rätt plats, fast jag skulleha tagit med ett ombyte...


Nu har jag lärt mig läxan, och släpar min blytunga skötväska som vanligt:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards