Direktlänk till inlägg 27 mars 2008

När maken lagar te:)

Av Carola - 27 mars 2008 21:40



Maken blev utan middag idag..hm, det blir så när man envisas med att spinna mitt i mat-tiden och det är pannkaka och det dessutom bara bidde typ hälften av smeten eftersom det "bara" fanns 6 ägg...vi gör normalt på 13 ägg, 15 dl mjölk...hihi.

Jaja han handlade ju på väg hem men ingen ville göra mer pannkaka, vi var ju mätta och belåtna;)

Så han fick ta sig en tallrik fil med banan ist.


Och då blev han ju hungrig sen vid 21 tiden, så då begav han sig till köket för att fixa te och macka.

Jag avböjde mackan(beach 08 remember??) men te ville jag ha.

Han kom tillbaka med en rykande kopp och ställde den bredvid mig, och jag som har ont i halsen:/ tog en ordentlig mun och förväntade mig den lena fina honungssmaken....mmmm


Men vad tusan?

Ihhh vad surt? Vad fasiken är detta för jäkla te? Har han hittat nåt sunkigt gammalt frukt te?


I samma sekund som jag svalde eländet insåg jag var det var som smakade så pestigt - ättika!


Jag kollade på Rent Hus i går, och var tvungen att gå ut och skura vår köksfläkt efter det...hm..och som vanligt så leder det ena till det andra och jag stod sen i tre timmar och skurade köket:)

Kaffebryggaren och vattenkokaren fick sig en omgång avkalkning med ättika, och vattenkokaren lät jag stå över natten med ättika så den skulle lösa upp ordentligt och bra:)

Så glömde jag ju den sen förstås...


Jag häller alltid ut det gamla vattnet och häller i nytt när jag ska använda det..men så gör ju helt klart inte han man gift sig med..


- Jag tyckte det var konstigt, för teet blev aldrig mörkt, det var så ljust, säger han när jag kom ut med koppen och frågade om han tänkte förgifta mig;)


Jag vet att jag har ett suveränt luktsinne, jag känner ofta sånt som ingen annan märker av,jo syrran för hon är lika, men hallååå??!!

Hur ända in i pipsvängen kan man undgå att det luktar ÄTTIKA??

Det stinker ju!


Jag undrar varför jag smakade på det, för jag kände ju att det luktade surt..men ibland är man ju bara så korkad.

Jag skulle bara dricka upp teet och sen gå ner i tvättstugan och greja, så jag hade lite bråttom, typ..eller nåt;)


Nu har jag iaf sköljt ur vattenkokaren NOGA, hällt i nytt friskt fräscht vatten och gjort nytt GOTT te:)

Med honung.


Nu ska jag vika tvätt.

Tjingeling:)

 
 
Anna

Anna

30 mars 2008 18:04

Kan inte annat än le och känna att det kunde ha varit här ;)

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards