Direktlänk till inlägg 30 mars 2008

Huvudstadsbesök och promenad

Av Carola - 30 mars 2008 23:51

I går, lördag, var vi i Stockholm, nåt som normalt bara inträffar en gång per sommar när vi åker till Gröna Lund.

Nu var det inte Grönan som var målet, även om tvillingarna på snart 8 år kastade längtansfyllda blickar dit:)

Vi parkerade ju på samma parkering som vi brukar, den som ligger precis intill Grönan och är skitdyr..så det är klart att de suktade efter karusellerna där på andra sidan gatan:)


Vi skulle till Aquaria...Aquarium...?? Jisses vad heter det??

Det däringa akvariemuseet iaf:)


De två stora tjejerna ville såååå gärna åka till Stockholm för det var några tjejer som ordnat en Tokio Hotel träff, som de ville vara med på.

Tokio Hotel är en tysk pojkgrupp:)

De skulle gå på konsert nu den 3 april, men så har sångaren tvingats till en akut halsoperation, så den blir framflyttad, och nu skulle de spela in nån Krya-på-dig-Bill video...jaja, de är små tonårstjejer ju, been there, done that...fast på stenåldersvis typ;) fanns ju inga små fina videokameror när en annan var tonåring! Och inget msn, där de har fått kontakt med alla andra fans heller..


Hur som helst, jag dealade med alla barnen, att om vi hjälptes åt att städa hemma på fredagen så skulle vi åka, de stora lämpas av på Plattan och de mindre kolla på hajar.

Tvillingarna ÄLSKAR hajar:)

De lånar hajböcker i skolan, turas om, så att när den ena lämnar tillbaka den så lånar den andra samma bok...tror ingen annan i hela skolan fått tillgång till de böckerna på hela året..;)


De städade glatt sina rum och hjälpte till med det ena och det andra - jätteduktiga!

Den som säger att mutor är fel sätt att uppfostra barn vet inte vad de snackar om:)

Mutor rules!!

Och om man är smart så mutar man med nåt man själv vill göra!

:)


Akvariet var inte alls så häftigt som jag trott...jag trodde det skulle vara mer djur, större och coolare på alla sätt och vis, så jag är besviken, maken likaså.

MEN ungarna var nöjda och det är ju huvudsaken!

Och jag och maken är nöjda med fika buffe´-bordet, det var hur mkt som helst att välja på!!!


Hajarna fick mat kl. 14.30 och det var ju lite spännande, fast VARMT, pust, 28 grader med vinterkläder och sjal och bebis på magen är inget att leka med..men man längtar ju till sommaren så det var ju en försmak så god som något:)


Stortjejerna hade trevligt de med och vi avslutade lördagen med familjemiddag på MAX....:)


Idag kom vi faktiskt ihåg att det var sommartid!!! ställde om klockorna redan på natten innan vi somnade, och infann oss på babysimmet kl. 11, precis som vi skulle...fast det var baaaaaara vi där, så med två instruktörer hade vi full service:)

Det är konstigt men det är ofta bara vi,eller möjligen vi och en familj till där...tror att det är få som väljer att fortsätta simma med äldre syskon?

Vi babysimmar nu i en syskongrupp där 2+4 åringen åxå får vara med, det är ju kanonbra, tycker vi.

Och så avslutar vi alltid med en fika på Tant Gröns ekologiska cafe.

Eller egentligen kanske det inte hör till Tant Grön, men strunt samma:)

Där är det GOTT fika...


(hm...det låter ju som att vi inte gör annat än fikar...*S*)


På em åkte maken iväg med 2+4 åringen till en kompis så de fick leka, själv ville jag röra på fläsket och promenerade till ett köpcentra en bra bit bort, det tog väl drygt 1½ timme tur och retur, med en vända inne på Lindex:)


Och så svettig jag blev!

Har ju inte tagit fram vårkläderna än, utan jag hade både kofta och vinterjacka på, och det var ju soligt och varmt, och jag promenerade fort, så väl framme så dröp jag av svett.

Plockade av mig koftan direkt, och när jag sen provat en tröja (som jag köpte) och tog i min egen tröja så kände jag att den ju var dyngsur på hela ryggen....mmm, fräscht.;)


Köpte en kortärmad top och ett linne, nu vill jag ha sooool!


Vägen hem var liiite tyngre att gå, dels var det motvind, sen är det dessutom uppförsbacke mest hela tiden, när det inte är öppen åker så man håller på att blåsa bort:) och så var jag ju rätt trött i tassarna..

Men vad skönt med en redig promenix!


Jag har ju inte gympat på 1½ vecka för jag har ju haft ont i halsen och varit snuvig, så det var trevligt att röra på sig.

Och behövligt.


Nu är påsklovet slut.

I morgon börjar skolan och kyrkis, skönt men ändå så trist för jag gillar ju att ha alla ungarna hemma!

Jag har en massa samtal att ringa, inga svåra bara jobbiga att få gjorda.

Tex måste jag beställa tid för en synkontroll för linserna, annars får jag inga flera...och det är ju inget bra för då ser jag ju inget...*s*

Sen måste lillbebebisen fotas, alltså måste jag beställa tid för det åxå...

SÅ ska jag avsluta prenumerationer hit och dit, och det värsta av allt, som jag satt maken på, vi måste ha tag i Bravida!

Han har väl lämnat en typ miljon meddelanden till killen, men ringer han upp??

Oh nooooooo.


Vi tycker inte det är vettigt att det där ventilationsaggregatet ska dra lika mkt el som resten av huset, det KAN inte vara meningen att det ska vara så?

Och är det så så vill jag inte ha det, så enkelt är det.

Men radon vill vi ju inte heller ha, så då får de helt enkelt hitta på nåt, Bravida, det ska det ju  vara experter på!

Morrrrrrrrrrrrrrr.


Nu ska jag inte tänka mer på det,utan nu är det faktiskt sovdags:)

Natti go´natti:)

 
 
Anna*

Anna*

31 mars 2008 01:47

Halkade in här och tycker jättemycket om ditt sätt att skriva! Har själv fem barn och känner igen jättemycket! Allt gott, Anna*

http://forbonstorpet-annas.spaces.live.com

 
Anna Bill

Anna Bill

31 mars 2008 18:27

Och jag som är helt KÄR i Aquaria! Fast det var nog mest att jag kunde sitta på en bänk och lyssna på lugn musik och ungarna roade sig själva ;-)

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Carola

1 april 2008 00:30

Anna - tackar och bockar:)
Anna Bill - ja det hade ju varit nice förstås:) Men fikat räddade dagen! Nää, det var ju rätt ok, men jag hade väntat mig mer..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards