Direktlänk till inlägg 9 april 2008

Nu är det synd om mina tjejer!!

Av Carola - 9 april 2008 00:24


Den tredje april i år var dagen som mina stora tjejer (14+12 år) längtat efter sen innan jul.

Det var den dagen som de skulle få se sina stora idoler live!

Tokio Hotel på Hovet!!

De har längtat, pratat om det, hängt på Tokio Hotels hemsida och chattat på msn med andra likasinnade.

De har varit iväg till Stockholm två gånger för att träffas i ett stort gäng och dyrka idolerna:)

Det har beställts tröjor och jackor och väskor med TH på, från Tyskland,så min kunskap i Euro valuta och ibn-nummer på internetbanken har satts på prov;)

Eller var det ibm?? Skit samma;)


Med en månad kvar till konsertdatum så gjorde de en nedräkningskalender som de hängde på väggen och strök dag efter dag...det magiska dtumet närmade sig.

De höll sig undan alla baciller de bara kunde, för tänk om de skulle vara sjuka?

"Äsch, då går vi ändå," sa de.

Och fortsatte längta, kolla på konsertDVD, proppa mp3 spelaren full, och skriva Bill Tom Georg och Gustav på allt man kan skriva på:)


Med två veckor kvar kollade de så att kläderna de valt ut i december var rena, de hängde upp ännu fler affischer, pratade inte om nåt annat.


Och så....kom beskedet att Bill, sångaren, var tvungen att operera sin hals, mer eller mindre akut, och konserten var framflyttad!!!

Gahhhh!

Nu pratade de inte om annat än hans hals och skrev små krya på dig hälsningar på nätet, de frågade  mig dagligen när jag trodde att konserten skulle bli, de var ledsna men ändå vid gott mod, för de har ju biljetter, och snart skulle de få reda på till vilket datum den flyttats.


Och nu ikväll kom det grymma beskedet - konserten är inställd, biljetterna återköps.


Jag har suttit med två gråtande tjejer i nästan två timmar, kramat och försökt trösta, men hur lätt är det??

Jag tror ju att de kommer att komma hit, och antagligen hyfsat snart, men vem säger att vi lyckas få biljetter igen?

Det var ju stenhårt tryck på dem när de släpptes, och konserten var ju utsåld direkt!

Varenda jäkla konsert de de skulle gjort här i Skandinavien var utsåld!

Nu lär ju alla de som inte fick nån biljett förra gången satsa sitt yttersta på en ev. ny konsert:(

Blä.


Maken han säger bara "Vi fixar det", så där tvärlugnt så tjejerna tror att han kan ta ner månen. "Vi får väl köpa dem till överpris på Blocket"


Jag funderade allvarligt på att åka ner till Paris,Lissabon, Rom edyl när de spelar där...men de var ju ett gäng på 6 st. tjejer så det funkar inget vidare.


Åh det värker så i hjärtat att se dem sååå ledsna!!!!

Och inte ett enda dugg kan jag göra.


Stackars stackars stackars mina tjejer som grät sig till sömns.....

 
 
malin

malin

9 april 2008 17:52

Åh, jag lider med dina tjejer.
Vilken oerhörd besvikelse!

Kul att läsa din blogg, med bebisar, småbarn, mellanstora barn och stora barn :)

Själv har jag bara stora barn och mellanstora barn numera, självvalt, men lite trist ändå.

/malin med A&A -01 från "tvillingar och fler"

http://pillris.blogg.se

 
Anna

Anna

11 april 2008 08:20

NÄE! Stackars dina tjejer! Håller tummarna för att de ska få biljetter när det är dags, men det hjälper ju inte just nu!

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Ingen bild

ullis4

12 april 2008 17:06

Min äldsta dotter(14 till sommaren) älskar med tokio hotel så ja jag har med hört om halsoperationen.Själv gillar jag verkligen din blogg,tycker du är jätteduktig!

 
Ingen bild

Carola

13 april 2008 01:19

Ullis4.- Tack:)
Vad roligt att du har en likasinnad tjej hemma!
Faktum är att jag faktiskt gillar dem jag med, de är ju duktiga och bra!
Gillar inte att de sjunger på tyska bara, för jag begriper ju inte det, men de har ju släppt album på engelska med.
Tror att jag ska erbjuda mig att hänga med på konserten, när den nu blir, denna gången kunde jag ju inte för bebisen är så pass liten så jag vill inte lämna henne, men nästa gång så;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards