Direktlänk till inlägg 29 april 2008

Long time no see!

Av Carola - 29 april 2008 00:08

Hoppsan så länge sen det var nu, sorry!

Och nej, jag har inte förblindats av färgflagor eller andats in för mkt färgångor, men vi har lyckats måla klart!!

Torktiden på färgen var 24 timmar och vi vågade inget annat än att vänta så länge, och med fyra lager färg tog det ju då fem dagar....

Fem för att vi vilade en dag:)

Orka måla hela tiden...

Lite knepigt att komma på nån mat som inte splattar på nymålade kaklet, och inte heller ville jag använda ugnen för då ångar det ju upp 200 grader på det inte helt torra kaklet....hm...men det löste sig det med. (tack Max, MacDonalds, lokala pizzerian....*s*)


Det skulle härda i två veckor innan man belastade det full ut, så vi har varit jätteförsiktiga, men nu igår ställde jag tillbaka kannan med diskmaskinsmedel i, den står i förnstret. Inget annat har dock kommit på plats...:)

Jag tänkte ni skulle få se "före och efter" bilder" men ni får nöja er med "före" tills jag fått prylarna på plats.


Det var inga som helst problem iaf att måla!

Och det blev bra, förutom att jag envisades med att måla med pensel i alla fogar först...det var inget bra för det syns:(

Men vem bryr sig om såna petitesser?

Inte jag, så länge jag slipper mitt orangebruna färgsprakande kök är jag nöjd:)


Här kommer bilder på hur det såg ut......mitt kaffe står där och bara väntar på att bli uppdrucket åxå;)

Läckert va??

*lol*

Ska försöka komma ihåg att fota i morgon, så ni får de hur det blev!!

Ok?

Bye:)

 
 
Anna

Anna

29 april 2008 14:32

Välkommen tillbaka! :) Har saknat dig. Speciellt nu, då jag är hemma och vabbar igen. Vilket FANTASTISKT kakel. Vet inte om jag gentligen kan säga att det är fult, men jag skulle absolut inte vilja ha det i mitt kök!! Vi har vitt kakel i vårt tråkkök och slabbiga vattenskadade dörrar. Jag behöver inget tipptoppkök, men liiiite fräschare skulle jag vilja ha! För att inte tala om lilla toan. Det var där jag funderade på kakelfärg. Frågan är om vi klarar oss med en toa i fem dar. Ser fram emot bilder på resultatet. Fast i morgon vabbar maken och jag säljer alkohol till förväntansfulla Valborgsfirare.

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Carola

29 april 2008 20:19

Inte behöver ni låta bli att använda toan på fem dagar om ni målar!!
Bara ma inte pillar och petar på det så funkar det ju, och det borde ju funka på en toa:)
Måla!
En burk på en halvliter kostade 169kr, och vi gjorde av med en och en halv burk,så det blev ju billigt åxå:)

 
malin

malin

29 april 2008 20:22

Oj!
Vilket kakel:)
Ja, jag är faktiskt inte så förvånad att du målade om det...
Jag som trodde att vårt förra kakel var värst, det var regnbågsfärgat och satt löst :)
Kul att du skriver igen!

http://pillris.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards