Alla inlägg den 9 maj 2008

Av Carola - 9 maj 2008 21:43

Jisses vad dagarna springer iväg!

Nu är det ju maj! Min absoluta favoritmånad framför alla!

Det börjar grönska och slå ut och det är plötsligt blommor överallt vart man tittar, och precis heeeela sommaren ligger framför en!

Det är bara början nu, och det är så skönt!!!


Om man sen kollar almanackan så får man ju erkänna att maj är en hyfsat körig månad åxå....:)

Avslutningar på alla olika aktiviteter, för alla sju, olika trevliga sammankomster klassvis, och annat spännande.

Lägg till det massor av födelsedagar så blir det tajt om lediga dagar.


I vår egen familj fyller tvillingarna 8 år och lilla 4 åringen blir 5år, sen fyller min mamma och makens pappa år åxå.

Och..tadaaaa, i år firar ju vi vår allra första BRÖLLOPSDAG!!

Vad nu det kan heta?? Typ pappersbröllop eller nåt annat fånigt...hade vi gift oss på stört hade vi kunnat fira porslinsbröllop förra året:)


Hur som helst, så har vi varit tillsammans i 21 år:)

Shit, man kan ju undra hur gammal man är, egentligen? *s*

Låter ju som en annan pensionär;)


Nu idag har vi varit hela dagen på de tre yngsta skolbarnens skola, (mao tvillingarna snart 8 år och 12 åringen)

De har ett återkommande evenemang varje år som de kallar Kulturdagen, då får alla föräldrar och annan släkt som vill komma och hälsa på. Barnen säljer fika och mat och har loppis och samlar på så sätt in pengar till sina klassresor. Så har de uppvisningar av olika slag, och lekar och grejor, ja helt enkelt så visar de upp skolan och eleverna:)

Det är jättetrevligt!


Solen gassade hela dagen och det är inte utan att det stramar lite i skinnet nu..just så som det alltid blir varje år när solen kommer...man kan bara inte låt bli!

Jag blir alltid lika sur när jag antar en rödaktig ton i skinnet, tycker det är såååå orutinerat att bränna sig:)


Nu är det ju inte alls så att jag bränt mig, men det känns att solen tar:)


När vi kom hem vid 14 tiden så pulade jag på med lite av varje, fick planterat de där pelargonsticklingarna jag beställt - blir nog jättefina, de ser så fina ut redan nu så.

Rensade rabatten invid poolhusväggen, där ska jag plantera perenner sen, även de beställda. Från Odla.nu, om nån känner att det kliar i de gröna fingrarna:)


I morgon ska vi till svärfar på födelsedagsmiddag.

Solen ska ju stråla även då säger meterologerna, så vi hoppas ju på det.


Till slut tänkte jag visa hur min söta goa 2½åring ser ut i håret vareviga morgon!!

Och för den delen ser hon likadan ut om hon sovit middag eller bara slumrat till i bilen..

Jag begriper inte hur det kan tova sig så!!

Vi är storkonsumenter på balsamspray:D

Jag köpte skitdyra silikondroppar hos frisören för nåt år sen..(hm..sist jag  var och klippte mig var väl drygt 2 år sen..hehe,) och de mojjar jag i hennes hår ibland, då ser det rätt ok ut.

Ibland ledsnar jag totalt och sprayar i barnolja:)

Då ser det snyggt och fint ut över dagen..men tro inte att tovorna uteblir helt..ånej, de kommer tillbaka morgonen efter..

Så vi börjar varje morgon med att kamma ut ett hårburr..och lilla skruttan säger: "Illa mäj" med gråten i halsen, och jag tycker synd om henne, men de måste ju bort.

Nu har hon haft flätor som hon sovit med, och då blir det ju lättare.

Och hon är såååå söt med sina små korta flätor:)

Finns inget gulligare än små 2½åringar tror jag, de är charmen personifierade:)

Vill alltid ha en 2½åring härhemma tror jag...minus hårburr då;)


Natti natti:)



Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards