Alla inlägg den 12 maj 2008

Av Carola - 12 maj 2008 23:15

Vad är det som har hänt i vår familjs immunförsvar??

Har det lagt av totalt eller vad är det frågan om.

Helst skulle jag vilja anklaga Bravida för det, men just DET är nog inget de rår för....fast jag är arg på dem ändå:)


Här hemma har bebisen och 2½åringen varit däckade av feber.

Bebisen hade nog feber redan i lördags hos svärfar, men jag fattade inget då, det var ju så varmt och svettigt väder så jag kände inte att hon var febervarm.  Borde ju ha anat nåt när hon somnade två gånger bara sådär utan vidare, en gång i soffan bredvid maken, och en gång på min axel..hon som normalt vägrar sova på dagarna..

På söndagmorgon lekte vi "Gissa temperaturen", hon kändes inte speciellt het, så jag drog i hårt med 37,8, maken sa nänänä,inte mer än 37,3.

Termometern stannade på 39,4.

Hoppsan.


PÅ kvällen däckade syrran med, och idag har de varit febriga båda två.

Kanske kan man få slippa fler sjuka nu???

Please:)


Och så Bravida då.

Minns nån att vi hade fel på blandaren i badkaret för ett tag sen?

Och att det gjorde så att varmt vatten förstörde nåt membran i toan?

Vi ringde ju hit Bravida på jourtid för vi var osäkra på vad det var, och DE sa på telefon att det kunde vara nån backventil på fjärrvärmen,och det var tydligen inget bra.

Nu  var det ju inte så, utan det enda var att vi fick en ny blandare, en ny flottör och ett nytt membran.


FICK var ju en grov överdrift, för räkningen..fel: räkningARNA har nu kommit.

Den första var på över 4 tusen spänn.

Den inkluderade jouravgift på, håll i hatten----2500kr!

Och så timavgift på 1000spänn,och så nåt mer för en tusing.

Vad killen gjorde??

Inte ett satans dugg, för det skulle bli så dyyyrt att göra det på jourtid....


Maken trodde att det var det, det var den enda räkning vi skulle få men då den inte specificerade några nya delar så var jag säker på att ytterligare en skulle dimpa ner...och såklart gjorde det det.

Denna var på 7.800kr

Vad fick vi för det?

Hm, en ny flottör - 800kr

Membran typ 40spänn, blandaren var dyr med sina 2600kr, och sen hade de satt upp timtid på fyra och en halv timme!

Men vem försöker de blåsa nu då??

Jag var ju hemma, och det tog max 30 minuter,om ens det.


När snubben var här på jourtid så sa att att hela kalaset skulle gå på runt 4000kr.....jo tjena det blev ju "bara " ca 12.000kr


Alltså, jag är så arg så jag tror jag ska spricka.

Hade de sagt att det skulle sluta på den summan så hade vi ju åkt till Bauhaus, köpt en ny toastol för en tusenlapp, en  ny blandare för 1-3 tusen(då hade vi ju dessutom kunnat välja en SNYGG!!!) och sen gjort det själva!

Man har väl inte tumman mitt i handen heller?!


Jourutryckningen förstår jag att vi inte kommer ifrån, är man så jäkla dum och ringer så får man ju betala, men det övriga har jag grymt svårt att smälta.

En muntlig överenskommelse gäller lika väl som en skriftlig, och det var överenskommet 4 tusen spänn.

Annars hade vi ju inte låtit Bravida göra jobbet.

Fan ta Bravida och fan ta idioten som var här.


Nu har maken pratat med dem, jag misstänker att han gormade rätt bra, iaf HOPPAS jag det, ochfått dem att backa på 4000kr.

Iofs så var tim tiden fel, det skulle vara en och en halv timme, inte fyra och en halv.

Men??? Det tog fortfarande bara 30 minuter?

Men de kan nog inte klockan, de jäklarna.


Jag tror att jag vill jobba så.

Om jag sätter foten innanför någons dörr efter kontorstid så ska det ramla ner 2500 i min fick direkt, utan att jag gjort nåt.

Och har jag satt foten innanför nåns dörr och sen gått en runda och vänt, så ska jag debitera minst 1½ timme.

Ja, det vore nåt det.


Nu ska jag damma av min bok "Händiga kvinnor kan själv"(hehe, finns den inte?? Men då skriver jag den då*s*) och sen skainte en hantverkare få sätta sin skitiga sko innaför min dörr, om jag inte vadar upp till knäna i vatten eller det slår gnistor ur kontakterna, so help me God.

Nu är jag less på dem, allihopa.



Har jag inget kul att säga då?

Nja, jag har planterat mina tjusiga perenner i helgen.

Små oansenliga knölar:)

Kanske vände jag dem upp och ner, så de inte ens växer upp, hihi;)

Om de nu tar sig och blir så som jag tänkt mig, så kommer det att bli väldigt stiligt i den rabatten:)

Notera mitt "OM"   :D


Nu ska jag ge bebisen alvedon och sen sova.

Ha det gott:)


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards