Alla inlägg den 1 juni 2008

Av Carola - 1 juni 2008 23:31

Maj är ju min favoritmånad, alla kategorier, men juni kommer på en god andraplats!

Fortfarande är allt bara i sin linda, det mesta ligger framför oss, blommorna prunkar i rabatterna och kvällarna är ljusa och luktar underbart!!

Vi har en stor rosenbuske av nåt slag, med vita blommor som precis slagit ut nu, och de doftar sååååå makalöst gott! Den står precis vid ingången så man passerar den hela tiden och bara måste ta ett djupt andetag för att andas in hela ljuvligehetn:)


Mina plantarade små knölar har delvis kikat upp...några satte jag nog upp och ner, precis som jag trodde;) eller så är de lite sega i starten...

Jag har skrivit upp vart och hur jag satte dem, så jag vet att en liten kärleksört, och nåt som heter lungört kommit upp en bit, och nån strandiris.

Mina stockrosor tror jag dog "gemigvattenannarsdörjag"-döden...:/

Jag vattnade dem idag med blomnäring, kanske blir de glada och sätter fart då:) eller inte, man kan aldrig så noga veta.

Sen växer det nåt som ser ut som krasse i hela rabatten...och jag vågar inte plocka bort det för det kanske är nån fin blomma!

Troligen är det väl ogräs, men jag lever nu en gång efter filosofin " Växer det i en rabatt och ser fint ut, då får det växa, ogräs eller ej"

Jisses, vem orkar rensa ogräs liksom?  ;)

Nån som vet att tistlar får jättevackra blommor och kan bli en meter höga typ?

Nä just det, men det vet jag, som inte rensar:)

Hihi.


Nu har alla barnen utom ett somnat, den äldsta har tagit efter sin mor i sena kvällsvanor....hm, maken ligger och snusar han med, och hans två fiskekompisar knoppar nere i gillestugan.

I morgon bitt, kl, 04.00 ska de upp och iväg på nån fiskeresa i två dagar.

Kl. 04.00!!!!  Brrrr.


Jag hämtade upp dem tidigare idag, när jag ändå skjutsade sonen på ett lasergame- kalas, de kommer från nordligare breddgrader med buss:)


 En av dem är tvillingpappa till precis fyllda 8 åriga töser, och hans fru och jag träffades på det som då hette Föräldranätet, numera Allt för föräldrar, när vi väntade våra tvillingpar:)

Vi var ju precis lika i våra graviditeter, de hade två barn sen innan, och vi med, vi är ungefär lika gamla, ungefär samma syn på det mesta, och ja det mesta stämde där.

Vi snackade via mail och inlägg på Aff flera gånger om dagen, ända tills de föddes, mina fyra dagar före hennes:)

Så när de var ungefär 7 veckor gamla så träffades vi på Furuvik med alla barnen, vi satt och ammade på precis varenda parkbänk där:)

Sen har vi tillbringat några dygn i en liten fjällstuga ihop när tvillingarna var 11 månader...alla hade nästan lärt sig gå och kröp omkring överallt:)


En semestervecka i Mora i en parstuga när de var 2 år, en vecka i Danmark i ett gigantisk hus med pool när de var 6år, och förra året tältade vi, jag var höggravid och tillsammans har vi nu 11 barn:)

Och alla dessa ungar funkar åxå helt toppen ihop!


Vi har träffats minst en vecka varje år, de har en gäststuga på sin tomt som vi har invaderat då vi åker upp till dem och vi inte haft nåt resmål utan bara velat umgås.

I år ska vi ge oss på Astrid Lindgrens Värld och High  Chapparall, i tält:)


Det brukar vara så trevligt, det är synd att vi bor så långt ifrån varandra! Är nog en 3½-4 timmars bilresa, så det är inget man gör bara för att man vill fika lite..


Mina barn älskar pappan i den här familjen:)

Han är så rolig med dem, busar och grejar och tar hand om dem på alla sätt.

När tvillingarna var små, så var han och bytte blöja på en av sina tjejer, och en av våra hade bajsat, så jag väntade på min tur, och sa på skämt:- Jag ställer mitt barn här så kan du byta den blöjan med!

-OK, sa han och flinade och jag gick för att hämta nåt, kom tillbaka och blöjan på min unge var bytt:)

Så gör han hela tiden, det är ingen större skillnad på vems unge det är, behövs det en tillsägelse så ger han den, behövs det ett plåster så tvättar och fixar han det. Klart att ungarna älskar honom:)


Nu ikväll har 2 och 5 åringen busat järnet med honom, så de somnade ovaggade sen:)


Själv ska jag hoppa i säng jag med, eftersom deras fisketripp medför att jag måste få iväg barnen i morgon:/


Jaja, vi ska iväg vi med om det vill sig, så det är bara bra att man kommer upp!


Nu ska jag borsta tänderna, tjingeling:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards