Direktlänk till inlägg 5 juni 2008

Nån gång ska väl vara den första:(

Av Carola - 5 juni 2008 23:17

Sju barn.

Sju vilda ungar har jag haft på skötbordet säkert en miljon gånger, minst 3 gånger om dagen i massor av år, och ingen endaste gång har det ens varit nära att nån ramlat ner!

Förrän idag:(


Min minsta lilla loppa gjorde en störtdykning rakt ner från skötbordet tidigare ikväll:(

Japp, jag är usel just nu, finns inte ett endaste dugg att säga till mitt försvar, för det VAR mitt fel, min ouppmärksamhet gjorde att hon lyckades krångla sig ner.

För krångla var ordet.


Jag har ett skötbord som sitter på väggen, med höga kanter som de inte kan rulla över, de är säkert 1½dm höga. Skötbordet sitter sen en dm från ena väggen inne på gästtoan, så den vägen KAN man inte ramla ner. Åt andra hållet är det en trådbacksställning med skiva högst upp, så där ramlar man inte heller ner. Bakom huvudet är ju väggen, så det enda håll som återstår att kunna ramla ner på, är framåt.

Och vem står där?

Jo jag. Alltid, alltid alltid. Jag går inte iväg, jag står där, för jag behöver  inte gå nånstans, allt finns inom räckhåll.


Men idag, så lutade jag mig mot trådbackarna, böjde mig ner för att leta efter en pyamas, och "hopp" så hade hon lyckats sparka sig ner över kanten och landade med en duns, rakt på blöjhinken som står där!

Jag stod i vägen, men inte tillräckligt tydligen:(

När jag tog upp henne så såg jag att blomkrukan som vi brukar ha små prylar i, extra toarulle, nån tidning, plastpåsar till blöjorna...den var trasig....

Hu, det var knappt så jag vågade vända på henne för jag var rädd att hela ansiktet skulle vara mosat...

Hon illvrålade men tystnade när jag tröstat ett tag, och jag vände och vred på henne för att se vart hon gjort illa sig..men jag kan inte se nåt!

Hon har massa myggbett som är svullna, så det är svårt att bestämt säga om det är en bula hon har i huvudet eller ett myggbett, det gör inte ont när jag tar där iaf...

Vete tusan.

Jag har klämt henne på magen, för hon låg på magen när jag tog upp henne, men den är mjuk och oöm, jag har klämt henne på hela huvudet utan att hon ömmar, jag har känt längs hela ryggraden utan reaktion, jag har dragit i armar och ben, men hon verkar ha klarat sig med blotta förskräckelsen!!

Tack gode gud!


Ångest är ju bara förnamnet på det jag kände när jag hörde henne dråsa i golvet(hm, blöjhinken då)!


Jag var ju på väg att lägga henne när det hände, men det vågade jag ju inte  så hon fick amma först och sen sitta och leka på golvet en timme, sen var hon jättetrött så nu sover hon i vagnen här intill.


Och som den hypokondriker jag blivit med åren, inte bara gällande mig själv;) så är jag nu övertygad om att hon antingen har en spricka i skallbenet eller en spräckt mjälte...

Fast eftersom hon mår så bra så ska jag nog sluta fundera över det nu:)


Men dåligt samvete kommer jag alltid att ha.

Min lilla unge. Ramlat ner från skötbordet. Sånt som jag inte gör..andra kanske, men inte jag. Hm...tydligen är man bara människa...?;)


Jaja, den där lilla loppan vet man inte vart man har, nu  är det ju den intensiva perioden där man kan barnsäkra sig  och sitt hem idiotsäkert, men ändå kan det hända olyckor.

8½ månad gammal,det händer ju så mycket! Hon  ålar sig fram, har lyckats sätta sig upp från liggande 3 gånger utan att jag sett det! Helt plötsligt så sitter hon bara där!

Tre gånger han hon dragit sig upp i stående åxå! Inte heller det såg jag, hon passar på när man vänder ryggen till...

Hon RULLAR dit hon vill, runt runt runt och så en finjustering när hon är framme så att hon kommer i rätt läge för att pilla på det hon vill:)

Lilla skruttan:)


Nu ska jag snart väcka henne så jag ser att hon kvicknar till....

Nej nu vaknar hon av sig själv:)!


Natti:)

 
 
Sanna

Sanna

6 juni 2008 19:03

Oj, vilken dramatik! :( Tur att hon mår bra.

Du, jag har fått för mig att du kör med tvillingvagn när du ska in till stan. En sådan där bred, klumpig. Har du sett den här nya syskonvagnsmodellen?

http://www.cleverclogs.ie/img/product/red%20with%20double%20kit.jpg

http://dakrish.blogspot.com

 
Monica

Monica

7 juni 2008 12:56

Men weeee vad hon växer är stor. Föddes hon inte nyss känns det som. Det är inte klokt vad fort det går jämt.
Jag kan knappt förstå att dottern ska sluta 1an. Snyft min lilla Linnea.

Vilken tur att hon inte slog sig färdärvad. Barn tål rätt mycket, fast visst hoppar hjärtat upp i halsgropen när det händer olyckor.

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
malin

malin

7 juni 2008 20:44

oj,oj.
Jag vet hur du känner dig.
Min stortjej ramalade ner från skötbordet när hon var omkring 5 månader.
Jag var också där, men hade böjt mig ner.
Jag har nog aldrig blivit så rädd förr!
Tur det gick bra!

http://pillris.blogg.se

 
Ingen bild

ullis4

9 juni 2008 23:05

Vad skönt att du också är mänsklig.För ca 2 veckor sen var jag o mannen ute o gick med lillan i vagnen.Man sätter henne i en stol o sen ska man vrida på en knapp så det låser sig,när vi gick med god fart så plötsligt lossar hennes stol o hon voltar i luften o landar på gruset med ansiktet neråt.Vi kastar oss fram o får upp henne,hon har bara ett skrapsår i pannan för ställning i stolen tog hela smällen.Hon skrek bara någon minut men det var JAG som glömt låset.Hur slarvig får man vara o jag som är så jättenoga o hönsig med mina barn.Jag mådde så dåligt o har faktiskt inte varit ute o gått sen dess,det tar emot.Hon mådde bra efteråt o jag köpte en bebis docka hon önskade sig för att döva mitt dåliga samvete.Usch

 
Ingen bild

Carola

11 juni 2008 23:35

Sanna: Ja, jag har sett dem, men tycker de är skitfula:) Må vara att alla är supernöjda med dem, men jag tycker synd om barnet som ska sitta längst bak och gko in i ryggen på syskonet...

Monica: Ja visst går det fort! Din tjej har ju slutat ettan nu, precis som mina...snart är de griniga tonåringar;)

Malin:Jag ska aldrig mer böja mig åt nåt håll när jag står vid skötbordet!!! :) Tur att det gick bra för din tjej!

Ullis4: Jag är mänsklig, jag lovar:) Fast just såna här saker brukar inte hända här...hm,..brukaDE :)
Huu, vad läskigt det lät med din tjej:( Tur att det gick bra med henne!! Ut och gå nu- upp i sadeln, du vet!
Ha det bra:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards