Alla inlägg den 7 juni 2008

Av Carola - 7 juni 2008 00:57

Tjingeling:)

Mitt i natten och här sitter jag? Ja, som vanligt, jag kan inte rå för att jag är på topp på kvällar och nätter;)


Idag har det ju varit VARMT. Underbart!

Vi började med att sova länge hela familjen, och efter frukost var det redan dags för 5 åringen att gå på kalas inne hos grannflickan.

Plötsligt vägrar hon.

Hon vill inte gå, säger hon och gråter.

Hon är sån där, blyg och orolig, men man måste ju övervinna sina rädslor, så jag drog igång operation övertalning.

Först sa jag snällt och vänligt att hon visst skulle gå och det skulle bli så kul.

-Nä! Jag vill inte.

Sen blev jag irriterad och tjatade om att jag ju hade köpt paket och vem skulle då få det?

- Ingen. Jag vill inteeeeeee.

Då blev jag skitförbannad och gapade och svor(nä, det är inte rätt väg, jag vet, men jisses vad tråkigt jag tycker att det är när hon blir sådär!)

Men det hjälpte så klart inte det heller.

Stegade in i vardagsrummet med en vrålande hungrig bebis som ville amma, fräste åt maken att han fick gå dit med henne.

Han försökte övertala henne, men det slutade på samma sätt som jag - med hot om att antingen gick hon dit eller så fick hon städa hela sitt rum, vad skulle hon välja!?

- Jag vill städa mitt rum.

Argggggghh!


Bebisen somnade och jag lade henne i vagnen , tog min gråtande 5 åring i handen och gick med henne in till grannen, förklarade för pappan att det var jobbigt för henne, och han förstod precis och sa till henne att hon fick komma och gå som hon ville. Jag stannade kvar och peppade henne att hänga på i lekarna, äta korv och dricka saft och till slut fick jag gå hem:)

Då var det iofs bara 40 minuter kvar, men det spelar ingen roll för det var en seger för henne:)


Maken åkte iväg när kalaset började, så mina gulliga 8 åriga tvillingar passade bebisen och 2 åringen hängde med in på kalaset , lite på ett hörn sådär:)

De fick ju såklart komma in med lilla Loppan när de ville, men hon satt i sin gåstol och kavade runt i vardagsrummet och de roade henne så fint så.

Underbara ungar:)


Maken skjutsade 12 åringen till en klassövernattning de ska ha, så han kunde ju inte vara behjälplig, men det löste sig ju ändå.


När kalset var slut var hon såååå stolt att hon varit själv!


Resten av dagen har vi varit ute, suttit och flämtat under prasollet.

Jag köpte en liiiiten babypool igår som jag blåste upp(på typ 4 andetag*s*) och där satt sen lilla Loppan i skuggan och plaskade:)


På kvällen invigde vi vår sprillans nyinköpte cykelkärra(vår gamla har gått i pension efter lång och trogen tjänst) och cyklade först och lämnade tvillingarna på kalas och sen ner till området där 12 åringens klass var, hon behövde lakan istf sovsäck.

Loppan fick sitta bakom mig i en cykelstol, och 2 och 5 åringen satt i kärran, gick superbra!

Vi hade mat med oss som vi satte och och åt i solen, vid vattnet...mmmmm.


På vägen hem tänkt vi att det var smart att loppan satt i kärran, om hon somnade var det lättare, hon skulle sitta bättre då än bakom mig, så 5 åringen fick åka med mig.

Och jisses vad hon pratade:)

Prat prat prat, rätt majsigt det med:)


Bebisen somnade ju såklart, det var bara det att då lutade hon huvudet mot sidan av kärran, och då klämde hjälmen åt hjulet på andra sidan tyget...så det blev trögtrampat nåt galet...så halvvägs hem fick vi byta barn...hon sov så gott och blev ledsen när vi väckte henne...stackarn.


Nu var vi sena till hämtningen från kalaset, så jag drog iväg i förväg(som inte hade 50kg extra att dra efter cykeln...) och hämtade hem dem.


Hemma gick jag förbi soptunnan, och höll på att kräkas, för de söta fiskegossarna, som rensade laxen på vår gräsmatta, de har ju dumpat renset i soptunnan.....(de bor på landet båda två, så de begriper ju nte bättre;))

Sopbilen tömde idag, men det stank ändå...och när jag lyfte locket så svärmade väl en halv miljon spyflugor upp...

Fram med högtryckstvätten och spola rent där i....och fy fan så vidrigt det var då!


Längst ner i vår tunna har det samlats massa mojs som inte trillat ut med tömningen....nån kartong som typ multnat sönder delvis, och sopjuicie av olika slag...en skata som vi slängde förra SOMMAREN ligger delvis kvar! Så längde det är kalllt så märks ju inte det, men nu när det är VARMT så stinker det.

Toppat med fiskrens så blir det, kan jag tala om, fluglarvernas mecka.


Jag är inte speciellt äckelmagad, men det där var faktiskt rent snuskigt att spola rent...

Nu har jag spolat ur alla gamla sopor, skat rester(hu) och fisksoppa, tillsammans med fluglarver och annat som kröp....

Jag hällde i Citex och skurade och spolade, och nja....den är ren, det är den, men den luktar fortfarande fisk , om än kamoflerat bakom Citex;)


Grsämattan få väl på käften av all Citex, men jag tror inte att den ska lukta fan ....hoppas jag iaf! Lät slangen med vatten ligga där och spola länge efter att jag var klar så det borde väl försvinna..


De illaluktande resterna har jag knutit in i flera plastpåsar och slängt igen.

Tänkte att maken skulle slänga det på tippen först, men tror det funkar det här med...annars får jag väl sätta honom på att spola rent nästa gång..


Nu har jag käkat massor av jordgubbar, och ska sova snart.Och jag har duschat:)

Natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards