Direktlänk till inlägg 9 juni 2008

Biverkningar

Av Carola - 9 juni 2008 23:56


 Saxat från FASS om biverkningar av priorix vaccinet:

"Sällsynta händelser (1/1000 - 1/10 000):
Sjukdomskänsla.


Symptom av samma slag som de som brukar förekomma vid naturlig mässling (t ex utslag och hosta), påssjuka (t ex övergående smärtsam svullnad av testiklarna) och röda hund kan inträffa även efter vaccination, men brukar vara mycket lindrigare. Liksom vid naturlig röda hundinfektion kan smärta i leder, eller - i enstaka fall - ledinflammation uppkomma två till fyra veckor efter vaccination. Frekvensen av dessa symptom ökar ju äldre den vaccinerade är.


Du bör kontakta läkare eller sköterska om något eller några av ovanstående symptom blir långvariga eller förvärras."


Hm jag visste väl det;)

Klart hon ska drabbas av de mest sällsynta biverkningarna:)

Min lilla sjuka femåring har prickar i hela ansiktet, på bålen,magen, armar och ben, hon hostar och har ont överallt, 39-40 graders feber..


Lilla 2½ åringen däckade ju såklart hon med här på eftermiddagen, med hög feber. Hon har legat på soffan och sovit hela eftermiddagen.


Ibland funderar man ju på vad man gör när man ger dem vaccin.

Jo jag vet att det är värre att få sjukdomen, men oftast är det ju ändå inte såååå farligt med barnsjukdomarna. Ja, jag vet att man kan få följdsjukdomar, man kan dö osv...men oftast är det ju rätt enkla sjukdomar, och när jag tittar på den prickiga tjejen med glansiga ögon och ett trött litet leende, så funderar man ju :)?


Det var ju inte helt smart att ge den här vaccinationen just nu, med skolavslutning på onsdag....tänkte inte på det just då....

Nu får man hoppas att de kryar på sig båda två tills dess, för avslutningen vill jag ju inte missa!

Min12 åring ska ju sjunga ledmotivet ur Titanic tillsammans med några kompisar! Måste man ju se:)


Nu har jag cyklat min runda, det är hur skönt som helst ute!

Fast det är nåt fel på min cykel.

När jag trampar som en dåre, flåsar och svettas som värsta spinningpasset, då blir jag omkörd av en gubbe med kavajen och portföljen på pakethållaren och  skjortärmarna uppkavlade, han tom plingar på mig så jag ska flytta mig ur vägen, så bara promenadcyklar han om:(

Svisch så var han 50 meter före mig, och fast jag gav mig f-n på att komma ikapp honom så gick det  i n t e !


På rakan över åkrarna blev jag omsvischad av en tant med kjol och sjalett!

Zoooooom!  så var hon borta i horisonten.


Min man skrattar åt mig och tror att det är mig det är fel på, men det är faktiskt cykeln, jag lovar:)

Även om det låter som jag skojar så är det nåt knas.


Jag fick den för några år sen, maken skruvade ihop den, och den har alltid varit så här.

Av 21 växlar funkar 6....den frihjular skitdåligt - i nerförsbackar så måste jag trampa för att komma nån vart(blev omkörd av en jättegammal gubbe på en cykel som säkert var från krigsslutet för två år sen, i nerförsbacke) det knakar i en trampa, styret sitter lite löst, sådär så att det blir liiite snett hela tiden - irriterande! och så är den alltså superlångsam åxå..


Han ska få lämna in den, för med min gamla trotjänare, en Monark som jag fick när jag fyllde 12 år, så susade jag fram i ett helt annat tempo!

Där var det jag som körde om:)

Det är ju skittrist att cykla när man känner sig som värsta väglusen ju.


Nyduschad, med massa jordgubbar i magen ska jag snart gå och knoppa, måste bara kolla runt lite först:)

Ha det gott:)

 
 
Anna B

Anna B

10 juni 2008 08:37

Tack för alla dina härliga blogginlägg. Hinner inte alltid (just nu orkar jag inte) kommentera varje gång, men jag läser!!!

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
malin

malin

10 juni 2008 23:44

Stackars små tjejerna då!
Så typiskt att de ska få biverknigar!

Hoppas dom piggnar till snabbt, annars känns det ju bra onödigt med vaccinering!

Ni får ju bara inte missa skolavslutningen!
Du måste ju få sitta där och pösa av stolthet när dotern sjunger, det är var mammas rätt.
Att få tänka att lite likt mamma är dom allt :)
Så satt jag och tänkte i kväll när vi hade skolavslutnogn och min lilltjej sjöng, hoppas alla andra fattar vem hon är lik bara.......
Bli omcyklad av tanter i kjol och sjalett....ja, du kan vara glad att det beror på cykeln, jag blev omsprungen när jag cyklade, det kändes surt, för det berodde INTE på cyeln , utan på mig....

http://pillris.blogg.se

 
Ingen bild

Carola

11 juni 2008 23:39

AnnaB: Tack! Jag läser dina med, men är dålig på att kommentera...Såg att jag "Vann" din google utflykt(vart var vi?) :)
Just då kunde jag av nån anledning inte få kommentaren publicerad? Det är min dator som spökar mellan varven...men tack:)

Malin: Jag har minsann svämmat över av stolthet nu:) Rätt lugnt och skönt att bara ha en unge med sig på avslutning! De andra föräldrarna lämnade sina mindre barn på dagis, men jag tyckte det var rena semestern att ha bara henne med;)
Omsprungen...haha...det har jag inte blivit än, däremot fick jag trampa på bra för att komma om en smal,snygg tjej som joggade...men sen körde jag ifrån henne:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards