Direktlänk till inlägg 14 juni 2008

Jag vill ha en Audi!

Av Carola - 14 juni 2008 23:44

Japp, kan man få önska sig en sån, tro?

Jag har en som står på uppfarten, men den är bara en lånebil då maken har firmabilen på reparation. Undras om de saknar den om man glömmer att lämna tillbaka den?;)


Jag körde den här om dagen , men då var jag bara till mamma och hämtade lite saker, och det är 50 väg hela vägen dit så då var det väl som att köra Folkabuss:)


Nu har jag precis hämtat äldsta dottern i andra änden av stan, och passade på att gasa lite;)

Först racade jag liiite med ett gäng unga killar i en gammal skruttig, dock väldigt trimmad, bil.

Då fegade jag ur, kändes lite fånigt att köra ikapp mitt i stan....med alla poliser som är ute och åker.


Tog en liten omväg hem för att kunna köra fort alldeles ostört;)

Jäklar vad den gick!!

Trampade gasen i botten på tvåan, växlade upp till trean, tittade på mätaren...ojsan 145km/t....!

Då vågade jag inte gasa mer, för dels var det snart slut på väg och dels så kör jag ju aldrig så fort, och det var lite kurvigt:)

Bilen är 6-växlad så det fanns ju en hel del kvar att ge...men de hann jag aldrig prova:)


Jag sitter ju i min folkabuss och puttrar, ibland kör jag j ä t t e f o r t och då är det kanske 85km/t...hehe, om jag inte kör motorväg då, för där kan man nog pressa upp den i 130, i nerförsbacke med medvind:)

Dessutom har vi en automat, så växla gör man ju aldrig.


Lite skillnad.

Så jag kan nöja mig med en Audi A6 i julklapp i år.


Å andra sidan, hur frustrerande måste det inte vara att ha en bil som går så jäkla fort(maken körde 240 på motorvägen...och det var inte max då heller..) och inte få köra snabbare än 110?

Jag har ju absolut ingen nytta av en sån snabb bil, jag som sitter och gnor i 30 och 50 för det mesta, ibland om jag ska till Coop så är det 70-väg.

Och då kör jag faktiskt inte för fort, jag lovar. Jag brukar vara jätteduktig på att hålla fartbegränsningarna, speciellt de lägre. De finns ju av en anledning, liksom.

Däremot har jag lätt att köra lite för fort på 90 vägar, och ibland på 70 vägar med....men bara liiite:)


Nä, vid närmare eftertanke, jag skulle nog bli en notorisk fortkörare om jag fick en Audi A6....

Kanske bättre att skaffa ett racingspel till Playstation??

:)


Men fasiken vad roligt det är att köra bil!

Bil, inte buss....

Jag gillar min buss åxå, framför allt så behöver jag den om man ska få med sig alla barn man skapat. Den är stor, ingen propsar på att man ska fickparkera..(kan jag inte, pinsamt, men sant), man sitter högre än alla andra och har värsta bästa sikten, andra har respekt när man kommer(typ: jaha, vem ska köra först i den här korsningen?... Störst går först!!!) och den är lätt att sätta i och ta ur ungarna i bilstolarna.

Men den har coolhetsfaktor 0.


Precis som jag:)

Så vi passar väl varandra som handen i handsken, förstås.


Äh, jag vill inte ha nån Audi.


Kanske en sprillans ny buss ist??




 
 
malin

malin

15 juni 2008 12:10

Åhhh, vad härligt att åka liten snabb bil!
Känner igen mig i det du skriver om buss...
Å andra sidan är jag ingen fortkörare.
Jag tar det gärna ganska lugnt, har ju ofta dyrbar last..
Men när jag satt och åkte till och från jobbet i vintras (2.5 mil enkel resa) på en väldigt lite trafikerad väg, gick det väldigt fort hem ibland....
Då oftas i pappas lilla personbil.

Jag drömmer om en ny buss( och i hemlighet en liten "vuxenbil" till mig när jag åker själv)
Föresten, fickparkera,jag var grym på det när jag tog körkort.
Pinsamt nog kan jag inte det längre.
Skyller på att bilen är för stor, och blundar och låtsas som det regnar när maken parkerar i världens minsta lucka med samma buss, på nolltid....

http://pillris.blogg.se

 
Annica

Annica

18 juni 2008 16:04

Älskar ditt sätt att skriva! :)

Lite svar på ditt inlägg hos mig oxå: Egentligen har vi inte heller nån som vi kan anlita som barnvakt här hemma. Makens föräldrar bor ju som sagt i Sverige (i norr dessutom) och jag har bara pappa kvar i livet, så han är den enda som vi kan anlita om det kniper. Men han har sitt så det blir inte heller så ofta. Dom äldre barnen har ju sin pappa men Alva hon får alltid hänga med oss. varje gång dom äldre åker till sin pappa blir hon toklessen och arg för att hon måste stanna kvar hemma :)

http://moomi.wordpress.com

 
Anna

Anna

23 juni 2008 08:07

Hej!!
Intressant läsning..du skriver bra..

Jo ang bordet..Vi har målat vårtkökbord på makens arbete..det är sprutlackerat vitt..

Om du ska måla det..slipa ner det ..så du kan ta schellack på kvistarna gör det 2 ge..sen är det bara att måla..
Vi har 4 barn de har kommit över värsta hacka i bordet åldern..men vi har bordstabletter när vi äter för att skydda bordet..
När barnen målar så har de en snutt vax duk under så går det jätte bra att ha vitt..

Jag skulle personligen inte måla vitt på golveti mitt hem..Man får städa ihjäl sig jag hade blitt galen inte gjort nått annnnat en moppat golvet..men det är väldigt snyggt med vitt golv..
Ha det så got..
kul att du gillar min blogg..

kram anna

http://mylovelythings.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards