Direktlänk till inlägg 6 juli 2008

Liten blir stor...

Av Carola - 6 juli 2008 00:54

Och vad det känns konstigt!!!

Vår lilla goa 2½ åring ligger inne hos sin 5 åriga syrra och sover, istället för inne hos oss...

Bara helt plötsligt, sådär, ingen förvarning alls om att hon tänkte flytta.

Bara poff, tjoff, så är spjälsängen tom.


Vi har pratat lite då och då om att hon kan få sova inne hos syrran om hon vill, men hon har alltid sagt : Nä.

Ingen diskussion, bara ett klart och tydligt: Nä.


När vi flyttade om barnen förra sommaren så ställde jag in båda växasängarna där, så att jag inte skulle möblera så att den inte fick plats..

Den har funkat som allmän avstjälpningsplats för diverse leksaker och annat jox, och ibland som mysig hörna att gosa in sig i.


Nu ikväll så pratade 5+8 åringen med 2½ åringen om att sova där inne, och jodå, det skulle hon. De rensade sängen från grejor och de pratade och pratade, och hon var så nöjd så.

När pappa så hade bytt blöja, gjort välling, borstat tänder och skulle gå och lägga henne som vanligt i spjälsängen, så protesterade hon och sa att hon skulle sova inne hos syrran.

- Ska du? frågade han, och hon nickade, men först skulle hon göra nåt annat så han släppte ner henne.


Jag följde med in för att kolla om sängen var i ordning, och det var uppbäddat och fint, och min lilla prinsessa bara kröp ner i den, jag stoppade om täcket, gav henne en mjukis elefant som låg där, drog ner rullgardinen, tände en liten lampa, sa godnatt godnatt och sen sov hon!!


När jag kikade in en liten stund senare så sov hon så gott, alldeles utsträckt på tvären i sängen:)


Men jag blev allt lite ledsen i ögat, hon är ingen bebis längre nu, hon är en stor tjej som delar rum med syrran, det är jättebra såklart, men hallå? Man kunde väl ha fått en liten förvarning kanske;)

Jag är rätt konservativ av mig, tycker att saker ska vara som de alltid varit, och såna här förändringar är jobbiga.

Tur att man har en liten till!!!


Som väl ska ta över spjälsängen snart.

För just nu så ligger hon som en varm liten värmedyna intill mig om nätterna, och snuttar heeeela tiden...annars skriker hon;)

Minsta motståndets lag gäller då.

Sova eller vara vaken, valet är så lätt kl. 4.:)


Nu återstår att se om 2½ åringen sover hela natten där, eller om hon kommer travandes i natt.

Min lilla skrutta:)


Fö så kan jag tala om att jag kan både hjula och göra kullerbytta på studsmattan!

Inga mesiga små kullerbyttor heller, utan från stående, ner på händerna en bit framför, studs och runt och upp till stående:)

Det ni!

Min äldsta dotter var en tålmodig tränare som coachade mig hela vägen.



Efter 511 kullerbyttor mådde jag illa, kan bero på att jag käkade middag precis innan;)


Kul som tusan, och mjaaa, jag har nog en och annan muskel i det där partiet mitt på kroppen, både  fram, bak och på  sidorna, iaf så gör det väldigt ont där;)


ha det gott, nu är det sängdax:)

 
 
Ingen bild

ullis4

6 juli 2008 10:42

Jag har haft barn(o så mannen så klart) bredvid mig i sängen sen första föddes för 14 år sen,har bara bytt ut dom efter hand som dom blivit för stora.Jag vill med att allt ska vara precis som vanligt så det blir nog konstigt när den minsta flyttar till egen säng.Barnen har också studsmatta, men jag hade aldrig klarat att slå kullerbytta utan hade antagligen hamnat i rullstol så jag håller mig till cykelturer.

 
Anna B

Anna B

6 juli 2008 17:05

Ungefär precis samtidigt som här då! Fast Sara har kommit in till oss litegrann faktiskt. Hon är inte så förtjust i att sova i underslafen. Somnar hellre på soffan i samma rum. Kullerbyttor skulle jag ALDRIG ge mig på med min knakiga kropp - heja dig!!!

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
malin

malin

6 juli 2008 19:30

Åh, vad mysigt med en liten varm bebeis i sängen!
Det är längesedan nu...
Här är det faktiskt äntligen bara jag och maken i sängen.
sparkande 7 åringar är inte så mysigt....
Oj, kullebyttor på studsmattan!
Jag är djupt imponerad.
Jag blir sjösjuk så fort jag kliver upp på studsmattan och skyndar mig ner igen.
Ingen tid till övning där inte!

http://pillris.blogg.se

 
Av-längtan-till-dig

Av-längtan-till-dig

8 juli 2008 11:11

Hej!
Har lagt till din blogg på min sida!!
Hoppas att det var OK!
Kram Malin med Ida

http://tosaos-en-mammas-bloggande-i-vardagen.blogs

 
Ingen bild

Annica (med A o L)

9 juli 2008 07:19

Men hallå, Luthagen här! Har inte läst din blogg på evigheter och nu när jag läser så ser jag ju att jag har saknat ditt underbara sätt att beskriva saker! Måste läsa ikapp när jag får tid (har ju bara semester, extremt fullt upp...)
Apropå sovande så har L preis i natt sovit en hel natt i sitt egna rum som hon fick förra söndagen. Och en hel natt utan uppvaknande är mycket sällsynt här, kanske var 3-4:e månad. Har sån abstinens för att hon ska bli stor, vill ha en 2-åring för evigt. Men jag tror inte vi följer ditt recept med 7... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards