Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Carola - 10 augusti 2008 23:36

Äldsta dottern (14år) är på bio ikväll med en kompis, de käkde på Kina restaurang innan och skulle gå på 21-föreställningen.

De frågade om nån av mig eller maken kunde hämta dem efteråt.

Självklart, sa vi igår när hon frågade.


Idag, vid middagen så frågade maken var dottern var(han har jobbat hela dagen) och jag sa att hon ju var på bio - vi skulle ju hämta henne där!


Hm, sa han då, men jag ska ju till Stockholm och spela poker...

Jahaja, det hade tydligen blivit bestämt under dagen, och han hade smsat om det så jag visste det, men hade förträngt det;)

Men då ingrep dotter nummer två(12 år) och sa att hon kunde passa de,förhoppningvis, sovande syskonen medan jag körde och hämtade.


Frid och fröjd.

Makens kompis kommer och hämtar upp honom och de far iväg, vid halvåtta tiden.


Kl. 20.30 tittar jag ut och ser att makens stora jobbarbuss ju står utanför min silverbuss, och får onda aingar...

Hm...undras jag vart nycken till den är???

Utan nyckel kan jag inte :


1: flytta på den så jag kommer ut med min bil, eller

2: köra den.


Det finns inte en möjlighet att komma förbi, den står parkerad precis innanför grindstolparna.


Jag letar efter nyckeln.

Först på kroken där vi alltid hänger bilnycklarna - nix

Så i hans jacka - nix

Hans väska då?? - Nix

Sen letar jag en gång till för att vara riktigt säker, men nix pix, han har nyckeln på sig!

Får man säga att ens make är en idiot?


Jag gör det iaf:)


Han får inte ha mobilen på när han spelar heller, så alla mina sms är väl olästa, inte för att det hjälpr dottern, men då hade jag ju V E T A T säkert.


Nu fick jag smsa dottern att hon skulle ringa mig pronto, och istf att bli hämtade två steg utanför bion, måste de nu ta varsin buss åt olika håll, och sen gå i ÖSREGN hem!

Stackars min lilla tjej...


Och stackars hennes pappa när han träffar henne nästa gång...;)


Fast visst är det klantigt?

Av Carola - 10 augusti 2008 22:55

Här är mina nyaste tillskott till familjen:)

Minsta dottern och tvättmaskinen.

Min 8 kg LG funkar som en klocka, och den är som synes väääldigt spännande för småfolk:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards