Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Carola - 13 augusti 2008 19:08


Jag är ju lite dagvill, igår gick jag omkring hela dagen och trodde det var måndag...så idag har jag upprepat högt för mig själv: Idag är det onsdag:)


I måndags så var vi på Gröna Lund!


Jag såg här till höger att samma datum förra året så skrev jag om precis det, trodde först att just den 11 augusti var Vår Grönan dag, men sen såg jag att jag skrev det någon dag senare:)


Nåväl, Grönan är grönan liksom.

Same  same, but different:)


Jag tänkte inte köpa ett åkband till mig själv, tyckte det räckte att mannen hade ett, men ungarna ville ju att jag skulle åka Sagotunnel och Lustiga huset osv, så till slut köpte jag mig ett eget.

Och då lär man ju åka åxå!!

Valuta för pengarna:)


Så nu har jag åkt Kvasten fem gånger , Jetline två gånger, Sagotunneln två gånger, Lustiga huset en gång, Blå tåget två gånger och så en svä'ng inne i Skrattkammaren:)

Många dubbletter blir det:)


("En gång till, mamma, en gång tillllllll!!")


Spökhuset går jag alltid i, tillsammans med min syrra:)

Vem av oss som skriker högst låter jag vara osagt, men roligt är det att bli skrämd av Frankenstein med polare;)


2½åringen drabbades av nån skrämselhicka för det mesta, och vägrade åka nånting!

De små bilarna hon åkte säkert 500gånger förra året, vågade hon inte prova..??

-Läskigt,mamma!


Jaha.


Sagotunneln bar jag med henne i, skrikandes under ena armen, för jag visste ju att hon skulle gilla det, vilket hon åxå gjorde(vi åkte den ju två gånger...)

Skrattkammaren, med alla tokiga speglar tyckte hon var helkul, men allt annat var läskigt...


Vi fick en ordentlig regnskur på oss (alltså ÖSregn), men då satt vi och kollade på barnteater - Karibiens Pirater, helt perfekt, och de som nog 2½åringen gillade mest:)


Hemvägen gick utan missöden, till skillnad från förra året då vi fick punktering...

 .................................................
..........................................


Igår så hade vi en invasion av flygande myror...INNE!

Majsig värre..

Ungarna kom och frågade varför vi hade en massa flygmyror inne...precis som att jag hade blivit tillfrågad???  De bara flyttade in ju! Här frågas inte om lov..

Jag dammsög upp alla jag såg, och sen sprayade jag Radar i tvättstugan, bastun och gillestugan o stängde dörrarna.....oh hoppades på att de skulle dö alternativt flytta.

I morse vågade jag nästan inte kolla, men jo, just då var det inga där, hoppas verkligen att de inte kommer tillbaka!


Jag tycker det är lite obehagligt med såna dära småkryp...Inte en och en, men när de blir fler än 50 på samma ställe då känner jag att jag gärna skulle springa och gömma mig nånstans där de inte kommer in:)


Getingar har vi massor av åxå!

De har byggt bo mellan sliperserna i trappan ner till tvättstugan:(

Svårt att komma åt!!

Maken och en kompis har en idé om att man ska spruta in fogskum så de blir instängda....men nån frivillig till detta uppdrag har inte anmält sig..:)


Igår smsade jag mannen att han skulle köpa såna där fina getingfällor, ni vet i glas eller plast, som hänger i träden. Getingarna kryper in där och dör, snyggt o prydligt.

Han smsade tillbaka att ja skulle göra en själv.

Av en avklippt PET flaska.

Men HUR snyggt är det då???

Jag ville ju ha en fin!!!


Karlar.

Jag ska åka och köpa själv, flera stycken, så kan han ha sina fula PET flaskor för sig själv:)


..................................................
.......................


Jag lämnade ju in min laptop hos datadoktorn, och såklart var det massor av andra som hade gjort det samma, tänk att man alltid ska hamna i samma stim som alla andra;)

Jag skulle räkna med minst två veckor:(


-Har du nåt du vill ha kvar på datorn? frågade den snygga datadoktorn, och jag tittade storögt på honom och tänkte i mitt still sinne:

"N Å T?? Försök med A L L T!" :D


- Ja,jo, jag har ju typ en miljon bilder....och Mina dokument..och Mina favoriter! Försvinner de!!!!???

- Nej då, vi lägger dem i en särskild mapp, lovade han, och tänkte nog i SITT stilla sinne, att den där människan var nog inte helt haj på datorer;)

Och det har han ju rätt i:)


Varför behöver man annars en datadoktor???

:)


Mårten på F-secure tänker nog samma sak, när han försöker få mitt virusprogram att funka via mailhjälp:)

Han förklarar på idiotnivå hur jag ska bära mig åt, och det är ju ungefär där jag befinner mig, och snart har jag nog kanske fått det att funka...(ta i trä!)


Jag ska nog göra ett försök att avinstallera och ominstallera det igen alldeles nu, så nu får det vara nog svamlat för idag:)


Bye bye!!


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards