Direktlänk till inlägg 15 september 2008

Hur ska jag kunna sova nu då?

Av Carola - 15 september 2008 00:55

Satt med lillaskruttan i famnen nyss, hon fick sin nattslurk innan det är dags för mig att gå och sova.

Vår ena katt, Zlatan,:D, är så gosig, speciellt när jag har en stickad tröja på mig, då vill han ligga nära och snutta på den (han är som en bebis han med*S*)


Så jag satt där och ammade bebisen och katten låg på andra armen och snuttade på min tröjärm, samtidigt surfade jag på Tradera.

Effektiv , I know:)


Zlatan ledsnade på att bli sparkad på av bebisen och hoppade ner, och jag skulle precis resa på mig för att lägga lilltösen i sängen när jag kände hur det kröp på handen....

Hu.

Kikade och trodde det var en spindel först, men sen insåg jag att det ju fan var en fästing:(

Försökte klämma ihjäl den mellan min handrygg och fingret, men det är lite för snubbigt när det blir fästingmos över hela mig, så jag klämde inte hårt nog...utan fanskapet ramlade ner ...i min koft ärm!!!!

Tror jag. Eller så var det på bebisens pyamas....


Vidrigt!

Reste mig och lade ner henne i vagnen, kollade noga på henne, men såg inte det elaka krypet, men jag vill ju inte gärna väcke henne heller, så 100% säker är jag ju inte...

Drog av mig koftan och skakade den och hoppades få sen den ramla ner, men neeeej då...

Kollade N O G A i fåtöljen där jag suttit, lyste med lampan, men inte där heller:(

Då var jag tvungen att gå in i badrummet, tända alla lampor som finns och klä av mig nattlinnet bara för att försäkra mig om att den inte satt på mig, vilket den inte gjorde.


Då iaf.

Men vart fasiken ÄR den då?

Jag hatar fästingar!

De är äckliga, odödliga snudd på, och sprider sjukdomar.

Blä.


Tidigare ikväll så upptäckte jag en gigantisk fästing, även den på Zlatan, den var på allvar lika stor som en ärta!

Jag är inte speciellt kräsmagad, men den där tog priset, så jag gick med katten till mannen som fick den höga äran.

Fästingen lossnade precis när han rörde den, så det känns ju skönt att slippa ha den jäkeln ligga och vara äcklig.

Nu är den tämligen kremerad, för alla sådana kreatur eldas upp i det här huset, luktar fan, men då är de döda iaf.


Frågan kvarstår : Vart ska fästingen inta sitt skrovmål?? På mig? Lilla Loppan? Nån av katterna? Eller nån annan i familjen?

Fan att jag inte klämde ihjäl den:(


Nu kryper det på hela mig, hela tiden....


Godnatt, eller nåt???

 
 
Anna B

Anna B

15 september 2008 09:34

BLÄ! Hatar dem jag med. Har haft katter och plockat min del av "ärtstora" i mitt liv. Pontus hade en på halsen för några år sedan. Den fick en sköterska plocka bort med pincett, för han skrek ju när jag närmade mig och så hoppade eländet... Hoppas din hittade katten..

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
malin

malin

15 september 2008 19:24

Fy vad äckligt!

Nu ska jag erkänna något: Jag har aldrig sett en fästing irl.
Jo, det äsant.
Här där vi bor finns inte mycket fästingar, så ingen av oss har fått nån och några katter har vi ju inte.

Jag köpte fästingplockare när vi skulle till åland , men tom. där klarade vi oss, undvek ju gräs som pesten :)
Tror jag skulle bli smått hysteriskt om jag hittade en på nån av oss....
Men jag vet ju hur svägerkan daligen plockar fästingar på ungarna när som är på åland.'
Trivs bra här hemma jag, med kort gräs och inga katter *S*

http://pillris.blogg.se

 
Ingen bild

ullis4

16 september 2008 22:16

Härom kvällen kliade jag mig halvsovande på magen och kände en stor knuta, jag blev snabbt klarvaken, upp ur sängen o tände lampan o ja vad satt där om inte en fästing?Inget ovanligt, hela familjen har haft fästingar, utan lillan(lite skryt med, har t.o.m fått beröm av en läkare för att jag var så duktig på att plocka väck dom små otäckingarna)men denna var jätteäcklig, stor o röd o sprallade som bara den.Urk!Gissa om jag tyckte det kliade hela natten på mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards