Direktlänk till inlägg 24 september 2008

Nu blir det reklamfilm

Av Carola - 24 september 2008 23:38

Ja det blir det ju inte iofs, men det lät så bra i mina öron, så det får stå så:)


Det blir däremot äkta skryt, så håll i er, här kommer bilder på mina mästerverk(?) i köket!


Först en helhetsbild, så gott det gick då...tanken var att det skulle se ut som en efterrättsbuffe´:)



Mannen hade fått i uppdrag att köpa blommor, och kom hem med en jääättestor bukett med massa tjusiga blommor, som jag portionerade ut lite här och var.


Loppans 1 årstårta!!

Det är tre kladdkakor, med en massssssssssssa grädde både mellan lagren och överst, pricken över i är ju Nalle Puh bilden från Tradera:)


3 åringens tårta såg ut så här: 

Hon heter Trixie Belle Vera, så bilden är noga utvald just till henne;)

Det här är vanliga köpta bottnar med vaniljkräm och grädde mellan, mina ungar älskar det. Ingen sylt, då skriker de...;)



Den här var jättemumsig! Och busenkel att göra!



Visst är den snygg? Leila kallade den för en riktig Farmor Anka paj, och den ser precis ut så som de hon brukade ställa i fönstret för att svalna..(ja, nästan iaf*s*) Egentligen så gillar jag inte varma äpplen av nåt slag, och i den här är det klyftade äpplen stekta i smör,socker, kanel och ingefära, med både botten och lock av mördeg, men det var faktiskt väldigt gott!



 Här är då 13 åringens tårta, hon ville inte ha nån bild på sin..tråkmåns;)


Det här ska egentligen vara en botten med mascarpone och blåbär som frosting, men jag gjorde den dubbel, fick för mig att den skulle bli låg...men

låg var den ju inte direkt! Den här är inte så himla mäktig som den ser ut, det är kesella i den så den blir ganska luftig.



 Den här är nog min favorit!!! Notera mina extremt snygga morotsrosor:)



Den här har Jamie Oliver gjort nån gång, och vi har sagt att det ska vi prova.. och nu har vi gjort det, och jag säger bara...P R O V A!

 Supergod!

Det är hembakt (såklart!hehe) sockerkaka,hallon och blåbär, och grädde,grekisk yoghurt, riven mandelmassa varvat.

Fräscht. Man skulle ha en marinad av Marsalavin och muscovadosocker, som bären skulle ligga och dra i, men när jag kokade ihop det så kände jag bara att nääää hu, det vill jag inte ha i! Så den fick vara på sidan så folk fick ta efter tycke och smak. Jag tror att det var rätt ok, men jag gillar nu inte spritsmak på nån form av godis:)



Ungarna hjälpte till att dekorera cupcakes, det tyckte de var kalaskul!

Maken hittade sånt där runt fint strössel, som färgat pyttelitet pärlsocker. Jag har minsann letat och trodde det bara fanns i coola nätbutiker, men han hittade det på Coop...:)



Det fanns kladdkaksmuffins+grädde, och två olika småkakor och maränger åxå, men de blev visst inte med på bild.

Det är äldsta dottern som skrivit de tjusiga små flaggorna, så folk skulle veta vad de åt.


Nååå, vad säger ni?

Vill ni komma på fika nån gång? Bäst att passa på nu i så fall, för det blev en del över som ligger i frysen nu, när det är slut blir det Icas egna varoooor igen *sjunger på reklamlåten*

:D


Faktum är att det var kul att baka! Allt var rätt enkelt att göra, så det var inte så mycket klia sig i huvudet och fundera på vad tusan man gör nu.

Syrran har genast önskat sig Leilas A Piece Of Cake i julklapp;)


Nu ska jag gå och kvarta snart, men måste visa hur söta de två minsta blev i sina kläder de fick i present först!


Kolla in  3 åringen!

 Bak på kjolen är det fåglar och så står det Piiiiiip  Piiip:)

Stövlarna kostade då 29kr...


Lilla Loppan var inte lika samarbetsvillig, hon sprang mest omkring ur kamerans synfält....dessutom kan jag inte ta bort de röda ögonen, så ber om ursäkt...


Hon lyckades ramla rakt på munnen utomhus straxt innan kalaset, så hon fick en liten fläskläpp, och blodade ner hela axeln på pappas skjorta...men här är den nästan borta.


Fina kläder va??

Tack Anna:)


Nu ska jag plocka ur linserna och sooooova!

Natti:)

 
 
Ingen bild

Anna

25 september 2008 08:38

Va fina de blev!!!!

Är fortfarande mätt efter alla gooooda tårtor, måste absolut köpa den kokboken.....

 
Sivans

Sivans

25 september 2008 10:42

Jag blir så inspirerad och sugen på fika!
Du har en härlig blogg! /Siv åttabarnsmamman

http://eirenes.blogg.se

 
Malin

Malin

25 september 2008 18:14

Jösses!!!!!!!!!!!!

Vilken buffé!
Helt fantastisk!

Blev faktiskt sugen på att baka.

Bodde jag närmare skulle jag genast komma på en fika! :))

http://pillris.blogg.se

 
Ingen bild

ullis4

25 september 2008 18:29

Japp, du är helt klart min idol :), Hittade du alla recepten i leilas bok? Dom fina bilderna på nalle puh o prinsessan,tradera? är dom en mall eller vad?

 
Ingen bild

Carola

25 september 2008 20:30

Anna: Kanske tomten kommer med en sån bok, du har ju varit snäll hela året:)
Siv:Tack!!!
Malin: Har du bakat än?? Jag kan maila recepten;)
Ullis: Ja, alla utom chokladtårtan med limefyllning och kladdkaketårtan, de kommer från en bok som heter 100% choklad. Kladdkaksmuffinsen är förresten ur Sju sorters kakor.
Bilderna på tårtorna traderade jag in, det är som nån oblat aktigt ark med bilden på som man bara lägger ovanpå ett lager grädde.De smälter ihop och så döljer man kanten med spritsad grädde...som höll på att bli alldeles knasigt för jag hittade inte min sprits! Måste köpa en ny för jag tror att jag slängt den...det funkade sådär med bakplåtspapper...
Din idol? :D
Du skulle hört mitt extremt opedagogiska vrålande på 3 åringen i morse....;)

 
Ingen bild

Gabricia

25 september 2008 20:41

Oj oj oj vad du bakat och stått i. Förstår att det måste varit hur gott som helst. Men gick allt åt? Kunde du frysa eventuellt som inte gick åt?

Söta tjejer du har!

 
Ingen bild

Carola

25 september 2008 20:58

Gabricia: Jadå, jag visste ju att allt inte skulle gå åt, redan innan jag börjat baka, så jag valde ju sånt som går att frysa:)
Chokladtårtan med limefyllning skickade jag med maken till jobbet, och pappa fick med sig en del till sitt jobb, men i min frys finns nu cupcakes, cheesecake,morotstårta och en bit äppelpaj:) INte sååååå mkt dock!

 
Monica

Monica

25 september 2008 21:41

Slurp så mycket jättegott du har fixat. Finns det något kvar? När ska jag komma, hihi?

Du är jätteduktig på att baka tycker jag, allt ser så gott ut.

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Anna B

Anna B

25 september 2008 22:50

Dreglar!! Vilken buffé! Och godingungar med!

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Carola

25 september 2008 23:52

Monica och Anna: Tack:)

 
Ingen bild

Anna

26 september 2008 22:37

Boken inhandlad!!! :) 169:- på Åhlens

Första omgången cupcakes är redan gjorda (och uppätna)....

Tack igen för ett trevligt kalas!

 
Ingen bild

Carola

26 september 2008 23:03

Anna: Jag ser fram emot att provsmaka på erat kommande 13årskalas:D!!

 
Annica

Annica

27 september 2008 17:50

Oj jävlar vilken buffé! Jag blir imponerad!! :D

http://moomi.wordpress.com

 
Viktoria

Viktoria

27 september 2008 21:58

Jag är grymt imponerad! Vilken fantastisk buffé!!!
Ang vår lillskruttas nya rum: Vi har bastat två gånger på tre år och sen har bastun bara varit förvaringsutrymme. Mycket bättre att göra ett litet extrarum då. Vår bastu hade minsann inget fönster innan så det fick vi sätta dit (vi gjorde allt själva, snabbt och hyfsat billigt).
Huset är beboligt men klart undrar jag om det blir före jul - med den takten som byggjobbarna har är det tvivelaktigt.

http://viktoriam4underbara.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards